Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karviná se dočká moderního nádraží i podchodu pod ním

Karviná - Nevzhledné vlakové nádraží v Karviné konečně prokoukne. Majitel, Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC), je připraven pustit se do rekonstrukce prostoru nástupišť, jejich zastřešení, opravy kolejí i podchodu pod nimi.

1.12.2014 1
SDÍLEJ:

Nástupiště karvinského vlakového nádraží. Foto: Deník/Tomáš Januszek

Podchod má být protažen až za hranici drážního svršku tak, aby se v budoucnu případně mohlo pod nádražím procházet do části Staré Město.

Komfort cestujícím zvýší výtahy, které tak zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště. Kromě nutných oprav v prostoru nástupišť i pod nimi bude mít karvinské nádraží také nový informační systém.

Zní to optimisticky, ale plánovaná rekonstrukce by měla začít až za rok a bude součástí optimalizace a modernizace traťového úseku z Dětmarovic do Českého Těšína. Ta se připravuje už několik let, ale dosud její zahájení brzdily opakované námitky Občanského sdružení Střítež za zdravé životní prostředí, které musel řešit Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě.

„Stavba už má platné územní rozhodnutí a SŽDC v současné době obnovila práce na dokumentaci ke stavebnímu povolení. Vzhledem k tomu, že technické řešení projektu bylo dokončeno již v říjnu 2012, je nutno jej aktualizovat podle aktuálních podkladů. Předpokládáme, že by dopracování projektu stavby v návaznosti na vydání územního rozhodnutí mělo být hotovo v červenci 2015," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru Správy železniční a dopravní cesty.

Kromě aktualizace dokumentace řeší SŽDC také majetkoprávní vztahy s vlastníky dotčených pozemků. A kvůli nedohodě bylo s těmito majiteli zahájeno vyvlastňovací řízení.

„Po ukončení vyvlastňovacího řízení je možno zažádat o stavební povolení. Ukončení stavebního řízení se předpokládá do konce příštího roku," dodal Illiaš.

Zahájení stavebních prací proto SŽDC předpokládá v roce 2016. Proto je podle Illiaše předčasné popisovat způsoby náhradní dopravy a termíny výluk. Jisté ale je, že jak modernizace vlakového nádraží, tak trati mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem, se bez částečného omezení provozu neobejde. Do modernizace ve stanici Český Těšín se dělníci pustili už letos na jaře. Mění se železniční svršek a spodek. Opravy se dočká také podchod pro cestující, do kterého bude zajištěn bezbariérový přístup celkem třemi výtahy.

„Ve stanici bude instalován kamerový systém pro usnadnění řízení železniční dopravy, který bude sledovat nástupištní hrany a podchod. Současně dojde k náhradě stávajícího informačního zařízení Pragotron za nové," dodal Marek IIliaš ze Správy železniční a dopravní cesty.

Autor: Tomáš Januszek

1.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto
1 8

Číně dochází trpělivost. Omezí vývoz ropných produktů do KLDR

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Sklizeň podzimního ovoce je v plném proudu. Kdo chce získat české plody, může využít nabídku sadařů, kteří mívají výhodnější ceny než běžné obchody. Pražané však mají i jinou možnost: natrhat si jablka, hrušky i švestky zdarma v sadech hlavního města.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení