VYBERTE SI REGION

Karviná se dočká moderního nádraží i podchodu pod ním

Karviná - Nevzhledné vlakové nádraží v Karviné konečně prokoukne. Majitel, Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC), je připraven pustit se do rekonstrukce prostoru nástupišť, jejich zastřešení, opravy kolejí i podchodu pod nimi.

1.12.2014 1
SDÍLEJ:

Nástupiště karvinského vlakového nádraží. Foto: Deník/Tomáš Januszek

Podchod má být protažen až za hranici drážního svršku tak, aby se v budoucnu případně mohlo pod nádražím procházet do části Staré Město.

Komfort cestujícím zvýší výtahy, které tak zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště. Kromě nutných oprav v prostoru nástupišť i pod nimi bude mít karvinské nádraží také nový informační systém.

Zní to optimisticky, ale plánovaná rekonstrukce by měla začít až za rok a bude součástí optimalizace a modernizace traťového úseku z Dětmarovic do Českého Těšína. Ta se připravuje už několik let, ale dosud její zahájení brzdily opakované námitky Občanského sdružení Střítež za zdravé životní prostředí, které musel řešit Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě.

„Stavba už má platné územní rozhodnutí a SŽDC v současné době obnovila práce na dokumentaci ke stavebnímu povolení. Vzhledem k tomu, že technické řešení projektu bylo dokončeno již v říjnu 2012, je nutno jej aktualizovat podle aktuálních podkladů. Předpokládáme, že by dopracování projektu stavby v návaznosti na vydání územního rozhodnutí mělo být hotovo v červenci 2015," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru Správy železniční a dopravní cesty.

Kromě aktualizace dokumentace řeší SŽDC také majetkoprávní vztahy s vlastníky dotčených pozemků. A kvůli nedohodě bylo s těmito majiteli zahájeno vyvlastňovací řízení.

„Po ukončení vyvlastňovacího řízení je možno zažádat o stavební povolení. Ukončení stavebního řízení se předpokládá do konce příštího roku," dodal Illiaš.

Zahájení stavebních prací proto SŽDC předpokládá v roce 2016. Proto je podle Illiaše předčasné popisovat způsoby náhradní dopravy a termíny výluk. Jisté ale je, že jak modernizace vlakového nádraží, tak trati mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem, se bez částečného omezení provozu neobejde. Do modernizace ve stanici Český Těšín se dělníci pustili už letos na jaře. Mění se železniční svršek a spodek. Opravy se dočká také podchod pro cestující, do kterého bude zajištěn bezbariérový přístup celkem třemi výtahy.

„Ve stanici bude instalován kamerový systém pro usnadnění řízení železniční dopravy, který bude sledovat nástupištní hrany a podchod. Současně dojde k náhradě stávajícího informačního zařízení Pragotron za nové," dodal Marek IIliaš ze Správy železniční a dopravní cesty.

Autor: Tomáš Januszek

1.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies