VYBERTE SI REGION

Klimkovice: chtějí zakázat vjezd kamionům do města

Tragická nehoda dvou kamionů a osobního automobilu minulý týden v Klimkovicích, při které zahynuli dva lidé, opět rozvířila diskuzi o bezpečnosti na silnicích. Město chce vjezd kamionům zakázat úplně.  

6.8.2014
SDÍLEJ:

Tragická nehoda v Klimkovicích. Foto: Záchranná služba MSK

„Ten kamion neměl ve městě co dělat!" Tak lidé reagují na řidiče nákladního vozu, který minulé úterý způsobil tragickou dopravní nehodu v Klimkovicích, při které zemřeli dva lidé. Vedení města v těchto dnech sepsalo petici, kterou jednak žádají zákaz vjezdu nákladním automobilům nad dvanáct tun, jednak zrušení mýtného na dálnici D1 od sjezdu Bravantice až po Ostravu, a v neposlední řadě i prošetření odpovědných orgánů, které údajně dlouhodobě blokují snahu Klimkovic o řešení tristní dopravní situace.

„Už pět let usilujeme o to, aby byl do města zakázán vjezd nákladním automobilům. Ostravský magistrát musí v prvé řadě rozhodnout o povolení vymístění zákazu, pak můžeme jednat s ministerstvem dopravy a financí o dalších záležitostech tak, aby si to přes Klimkovice a přilehlé obce kamiony nezkracovaly" přiblížil starosta města Zdeněk Husťák. Petice má aktuálně necelých tři sta podpisů.

Náměstek primátora pro dopravu Tomáš Sucharda potvrdil, že Klimkovice se v posledních letech skutečně snaží o omezení nákladních vozidel.

„Snaha Klimkovic v posledních letech o omezení nákladních vozidel byla spolu s dalšími obcemi jako třeba Kyjovice nebo Pustá Polom, zaměřena především proti nákladním vozidlům, převážejícím kamenivo z lomů Bohučovice, Kajlovec a Jakubčovice. Přesto v současné době bez jednoznačné legislativní opory, jejíž novela by mohla platit teprve od roku 2016, bylo starostovi na jednání 1. července letošního roku přislíbeno řešení situace s tím, že město Klimkovice připraví návrh dopravních opatření, k jehož projednání bude zítra městem Klimkovice svoláno jednání," řekl Deníku náměstek Sucharda. Zároveň dodal, že v době již rozběhnutých příprav se zřejmě vinou řidiče nákladního vozidla stala v Klimkovicích na silnici II/647 tragická nehoda.

Podle mluvčího krajských policistů Petra Svobody má problémy s kamionovou dopravou téměř každá obec podél exponovaných cest pro tranzitní dopravu. „Nemáme v evidenci konkrétní úseky, ale obce usilují o to, aby do nich byl zakázán vjezd nákladním automobilům," uvedl mluvčí Svoboda.

Ministerstvo chystá novelu

Kamiony, zkracující si cestu přes města a obce, nejsou trnem v oku jen v Klimkovicích. Svědčí o tom například otevřený dopis Dopravní federace a zástupců obcí ministru dopravy Antonínu Prachařovi. V něm mimo jiné stojí, že na vině je v mnoha případech současný mýtný systém, který vede k objíždění placených komunikací po silnicích nižších tříd.

Ministerstvo dopravy si je této problematiky vědomo, a přislíbilo najít řešení situace.

„Předložíme vládě do konce srpna návrh novely zákona o silničním provozu, který umožní obcím zakázat nebo omezit vjezd nákladních vozidel nad 12 tun. Zákaz bude možný u tranzitní dopravy na základě předchozího souhlasu policie, a to tam kde existuje jiná vhodná trasa, včetně trasy po zpoplatněné komunikaci," konstatoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Obce by se tak mohly samy rozhodovat, koho na své cesty pustí, a koho ne.

Autor: Jakub Malchárek

6.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD chce zásadní reformu daní směrem k progresi, řekl Sobotka

Praha - Aktuální nastavení českého daňového systému vyhovuje velkým a bohatým, cílem ČSSD nejsou kosmetické úpravy daní, ale zásadní reforma směrem k progresi. Novinářům to po dnešním jednání širšího vedení sociální demokracie řekl předseda ČSSD a premiér Bohuslav Sobotka. Konkrétní parametry reformy chce sociální demokracie představit na jaře příštího roku.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies