Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koleje jsou pryč, nyní je důležité na cyklostezku získat miliony

Nový Jičín - Z bývalé železniční tratě už byly odstraněny všechny koleje. Pokud se podaří svazku obcí získat dotaci, odstartuje výstavba cyklostezky pravděpodobně v polovině příštího roku.

6.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Václav Pancer

Zas o něco blíže je pro milovníky cyklistiky a in-line bruslí vytoužená desetikilometrová trasa do Beskyd, určená jenom jim. Kolejiště je z dráhy již kompletně odstraněno a je jen otázka několika málo týdnů, kdy bude mít novojičínský starosta na stole projektovou dokumentaci pro stavební povolení k cyklostezce.

Odstranění kolejí nestálo nic

„Odstranění kolejového svršku nestálo město ani korunu, práce firmy byla uhrazena z výtěžku prodeje kolejnic a betonových pražců," uvedl místostarosta Nového Jičína Přemysl Kramoliš s tím, že tento týden bylo uzavřeno zadávací řízení na zpracovatele projektové dokumentace. Na ni dal Moravskoslezský kraj dotaci jeden milion korun. „Projekt by měl být hotov do poloviny prosince. V lednu bude podána žádost o dotaci a posléze bude vyhlášena soutěž na dodavatele stavebních prací," popsala nejbližší kroky mluvčí radnice Marie Machková.

Prioritou je však pro Svazek obcí Cyklostezka Nový Jičín Hostašovice získat na nákladnou investici studie počítá s dvaačtyřiceti miliony dotaci. „Je možné, že v soutěži na dodavatele stavby se nám podaří náklady snížit. Hlavně však musíme získat na projekt, který je pro nás prioritní, dotaci. Tu by měl Moravskoslezský kraj vyhlásit na počátku příštího roku," doplnil starosta Nového Jičína Jaroslav Dvořák.

Pokud se tak stane, samotné stavební práce by na bývalé železnici měly začít v polovině roku 2013.

S dosavadním průběhem je spokojený i starosta Hostašovic Zdeněk Kelnar, jehož obec je, společně s Mořkovem, Hodslavicemi a Životicemi u Nového Jičína, součástí svazku. „My jsme na pravidelných schůzkách informováni. A co si slyším v obci, tak většina lidí tuto akci hodnotí kladně, protože ta cesta od Nového Jičína, především v Bludovicích, je dost nebezpečná," řekl Deníku.

Nájem a pak převod

Železniční trať, kterou v roce 2009 zničila povodeň, získal letos v lednu do pronájmu svazek obcí, jejichž územím cyklostezka povede. „Se Správou železniční dopravní cesty a ministerstvem dopravy jsme vedli rok složitá jednání. Nakonec jsme se dohodli na téměř symbolické ceně za nájem, a to 262 797 korun ročně. Po zaplacení pěti nájmů se stane celé železniční těleso i s nemovitostmi majetkem svazku obcí," připomněl místostarosta Kramoliš.

Poničená trať. Ilustrační foto.

Cyklostezka, kterých je na Novojičínsku stále jako šafránu, má být deset kilometrů dlouhá a tři a půl metru široká. Tato komunikace by odvedla cyklisty z frekventované, a pro ně nebezpečné, silnice první třídy I/58 mezi Valašským Meziříčím a Novým Jičínem a stala by se pomyslnou cyklistickou bránou do Beskyd.

Autor: Adam Knesl

6.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení