VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koleje jsou pryč, nyní je důležité na cyklostezku získat miliony

Nový Jičín - Z bývalé železniční tratě už byly odstraněny všechny koleje. Pokud se podaří svazku obcí získat dotaci, odstartuje výstavba cyklostezky pravděpodobně v polovině příštího roku.

6.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Václav Pancer

Zas o něco blíže je pro milovníky cyklistiky a in-line bruslí vytoužená desetikilometrová trasa do Beskyd, určená jenom jim. Kolejiště je z dráhy již kompletně odstraněno a je jen otázka několika málo týdnů, kdy bude mít novojičínský starosta na stole projektovou dokumentaci pro stavební povolení k cyklostezce.

Odstranění kolejí nestálo nic

„Odstranění kolejového svršku nestálo město ani korunu, práce firmy byla uhrazena z výtěžku prodeje kolejnic a betonových pražců," uvedl místostarosta Nového Jičína Přemysl Kramoliš s tím, že tento týden bylo uzavřeno zadávací řízení na zpracovatele projektové dokumentace. Na ni dal Moravskoslezský kraj dotaci jeden milion korun. „Projekt by měl být hotov do poloviny prosince. V lednu bude podána žádost o dotaci a posléze bude vyhlášena soutěž na dodavatele stavebních prací," popsala nejbližší kroky mluvčí radnice Marie Machková.

Prioritou je však pro Svazek obcí Cyklostezka Nový Jičín Hostašovice získat na nákladnou investici studie počítá s dvaačtyřiceti miliony dotaci. „Je možné, že v soutěži na dodavatele stavby se nám podaří náklady snížit. Hlavně však musíme získat na projekt, který je pro nás prioritní, dotaci. Tu by měl Moravskoslezský kraj vyhlásit na počátku příštího roku," doplnil starosta Nového Jičína Jaroslav Dvořák.

Pokud se tak stane, samotné stavební práce by na bývalé železnici měly začít v polovině roku 2013.

S dosavadním průběhem je spokojený i starosta Hostašovic Zdeněk Kelnar, jehož obec je, společně s Mořkovem, Hodslavicemi a Životicemi u Nového Jičína, součástí svazku. „My jsme na pravidelných schůzkách informováni. A co si slyším v obci, tak většina lidí tuto akci hodnotí kladně, protože ta cesta od Nového Jičína, především v Bludovicích, je dost nebezpečná," řekl Deníku.

Nájem a pak převod

Železniční trať, kterou v roce 2009 zničila povodeň, získal letos v lednu do pronájmu svazek obcí, jejichž územím cyklostezka povede. „Se Správou železniční dopravní cesty a ministerstvem dopravy jsme vedli rok složitá jednání. Nakonec jsme se dohodli na téměř symbolické ceně za nájem, a to 262 797 korun ročně. Po zaplacení pěti nájmů se stane celé železniční těleso i s nemovitostmi majetkem svazku obcí," připomněl místostarosta Kramoliš.

Poničená trať. Ilustrační foto.

Cyklostezka, kterých je na Novojičínsku stále jako šafránu, má být deset kilometrů dlouhá a tři a půl metru široká. Tato komunikace by odvedla cyklisty z frekventované, a pro ně nebezpečné, silnice první třídy I/58 mezi Valašským Meziříčím a Novým Jičínem a stala by se pomyslnou cyklistickou bránou do Beskyd.

Autor: Adam Knesl

6.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
1 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies