VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krnovská nádraží nejsou pro město dobrou vizitkou

Nádraží často zanechávají v cestujících dojem, podle něhož posuzují celé město. V případě obou krnovských železničních stanic nejsou jejich pocity nijak valné.

14.4.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Krnovská nádraží už mají nejlepší roky za sebou. Vedení krnovské radnice na to upozornilo majitele, Správu železniční dopravní cesty.Foto: DENÍK / Martin Erben

Krnovské nádražní budovy a areály působí poněkud zchátrale a neudržovaně. Ne všechno, co je retro, je však vždy stylové a příjemně nostalgické. Krnovská nádraží vypadají, jako by se tam zastavil čas, snad až na některé inovace v podobě dveří na fotobuňku nebo digitální tabule s odjezdy vlaků.

Stav a vzhled budov si o rekonstrukci přímo volá. Městský úřad Krnov na to upozornil České dráhy.

Vizitka města

„Nádraží by mělo být vizitkou města, proto jsme se obrátili na majitele výpravních budov s dotazem, zda plánují jejich zásadní opravu. V případě železniční stanice Krnov na tom máme zájem o to větší, protože v příštím roce chceme zahájit rekonstrukci veřejného prostranství ulic Mikulášské a Nádražní.

Vyšší komfort cestování by pak jistě přivítali i naši občané, kteří obě stanice využívají při každodenních cestách do práce a škol," uvedl krnovský místostarosta Michal Brunclík.

Rekonstrukce v nedohlednu

Odpovědi z Generálního ředitelství Českých drah a ze Správy železniční dopravní cesty nejsou moc povzbudivé.

V případě výpravní budovy v železniční stanici Krnov je zásadní rekonstrukce v nedohlednu. Vzhledem k rozhodnutí představenstva Českých drah o pozastavení investic do nemovitého majetku z důvodu předpokládaného převodu části závodu do majetku státu, s právem hospodaření pro Správu železniční dopravní cesty, nejsou v současné době schvalovány stavební úpravy a rekonstrukce investičního charakteru.

„Pověřený správce, Regionální správa majetku Olomouc, zajišťuje provozuschopnost objektu prováděním opravných prací. V letech 2013-2014 byla například provedena oprava střešního pláště nad vestibulem a sociálním zařízením.

V roce 2015 plánujeme výměnu okenních a dveřních výplní tak, aby byl sjednocen celkový vzhled budovy. Dále uvažujeme o opravě kanalizace," uvedla Šárka Cidlinská, ředitelka odboru správy a prodeje majetku Generálního ředitelství ČD.

Pocity cestujících

Rozpačité pocity z krnovských nádražních budov mají i samotní cestující a obyvatelé Krnova.

„Na krnovském nádraží denně přestupuji, protože dojíždím do školy v Opavě. Přestože nádraží funguje, udržuje se tam čistota a odbavování cestujících je vcelku rychlé, už by asi pomalu potřebovalo rekonstrukci. Uvítal bych třeba víc laviček, ať si například při zpoždění všichni mají kam sednout," popisuje svou zkušenost patnáctiletý Jakub Procházka z Osoblahy.

Hlavní nádraží v Krnově prošlo v posledních letech několika inovacemi. „Přibylo tam třeba informační centrum, ale už je pomalu čas na celkovou rekonstrukci. Jako první bych odstranil ty příšerné dřevěné lavičky, které nebyly in ani za socialismu," uvedl třiadvacetiletý Jan Plecháč z Krnova.

„Další věc je, že kdyby se lidé v nádražním prostředí chovali slušně, neházeli vajgly na zem, nepsali infantilní hesla do průchodu a nesprejovali, úplně by mi to stačilo. Cvilínská zastávka je ještě o něco horší než hlavní nádraží.

Je to ostuda Krnova už jen proto, že na ní vystupuje hodně lidí kvůli dobré dostupnosti centra Krnova. Těžko říct, co si myslí, když musí projít zastaralou nádražní budovou," uzavřel Plecháč.

Autor: Martin Erben

14.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies