VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krnovský řidič Josef Lhoťan získal prestižní vyznamenání

Osmatřicet let jezdí jako řidič z povolání Josef Lhoťan z Krnova. Za ta léta ujel přes 1,8 milionu kilometrů bez nehody.

25.5.2015
SDÍLEJ:

Josef LhoťanFoto: DENÍK / Martin Erben

Řidič tělem i duší je Josef Lhoťan z Krnova. Jeho profesní umění neuniklo pozornosti mezinárodní dopravní společnosti International Road Transport Union (IRU). IRU řidiči udělila za jeho vynikající práci za volantem vyznamenání a medaili.

„Překvapilo mě, že mě na cenu nominovali. Postarala se o to česká dopravní společnost ČESMAD, která zastupuje Českou republiku na mezinárodní dopravní scéně. IRU nominaci přehodnotila a nakonec se rozhodla ocenit mě vyznamenáním," uvedl krnovský řidič Josef Lhoťan.

International Road Transport Union uděluje od roku 1948 každoročně vyznamenání řidičům sedmadvaceti zemí světa. Z každé země několik dopravních společností, v případě České republiky společnost ČESMAD, předává nominaci řidičů.

Metál s diplomem se uděluje v Ženevě. Aby Josef Lhoťan nemusel jezdit až do Švýcarska, předal mu ocenění ČESMAD v Ostravě.

Je jediný: dvacet let neboural

Prozatím je jediným řidičem v bruntálském okresu, jenž vlastní tak prestižní ocenění, a velice si toho váží.

„Je to nejprestižnější a nejvyšší ocenění, které řidič může dostat, navíc jen jednou za život. Podmínky pro udělení jsou aktivně a řádně vykonávat svou profesi nejméně dvacet let, je třeba mít najeto minimálně milion kilometrů, za posledních dvacet let nesmí řidič bourat a posledních pět let musí jezdit bez dopravních nebo celních přestupků," popsal podmínky oceněný Josef Lhoťan.

Řidičem si přál být od malička. Otec Lhoťan byl řidičem autobusu, takže malý Josef nechtěl dělat nic jiného. Profesi řidiče se věnuje od svých 18 let, do pětadvaceti let jezdil s nákladními vozy a kamiony po republice.

„Od roku 1984 až doposud řídím autobusy. Tehdy byl na toto povolání pořadník a řidiče pečlivě vybírali na základě zkušeností. Byl jsem tam nejmladší a moc jsem si vážil toho, že mě vybrali, tak jsem se tam snažil udržet tím, že jsem dělal všechno poctivě a jezdil zodpovědně," zavzpomínal řidič.

Josef Lhoťan nejprve jezdil dva roky tuzemské zájezdy, až pak mohl jezdit do zahraničí. Křížem krážem procestoval celou Evropu až k hranicím Sýrie. Jednalo se o běžné i poznávací zájezdy, ale i mezinárodní, příměstské a meziměstské linky. Jel pokaždé tam, kam mu řekli, a vezl spoustu zajímavých lidí.

„Když někdo onemocněl, když byl svátek, neděle, a řekli mi, jel jsem. Aby se tomuto povolání člověk mohl naplno věnovat, musí to být pro něj koníček, což pro mě rozhodně je. Díky této práci jsem potkal a vozil spoustu vědců, sportovců a zajímavých lidí, také se mi podařilo zúčastnit se audience u papeže Jana Pavla II. ve Vatikánu," uzavřel Josef Lhoťan.

Autor: Martin Erben

25.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies