VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kývne kraj na lepší odjezdy vlaků na Karvinsku?

Karvinsko - Do práce vlakem? Nikoliv. Jak vyplývá z návrhů jízdních řádů na rok 2014, zaměstnanci velkých podniků by nejspíš měli začít jezdit autem.  

5.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Korelus

Spoje totiž nekorespondují s jejich směnami. Myslí si to Radek Kohut z občanského sdružení Efektivní veřejná doprava v Havířově a okolí. „Bohužel je to tak. Kdysi platilo, že jízdní řády se přizpůsobily velkým zaměstnavatelům. No v dnešní době je situace zatím jiná," vysvětlil Radek Kohut.

Příklady? Třeba vlak z Bohumína, který má odvézt lidi po odpolední směně končící ve 22 hodin, již nyní odjíždí až ve 22.54 a podle návrhu jízdního řádu má být opožděn až na 23.05 hodin. „Nemyslím si, že lidé budou na tento vlak čekat, místo toho raději pojedou autem," kroutí hlavou člen občanského sdružení.

Podle Radka Kohuta se argumentuje posunem pro případné přestupující z pendolina s příjezdem ve 22.54 hodin ve směru Návsí.

„Ale ejhle! Ráno je situace naopak jiná: ranní vlak nyní s příjezdem v 5.10 hodin se posouvá na 5.13. No a pendolino odjíždí v 5.10 hodin z Bohumína. Nevhodný je tedy i čas pro ty, kteří přijíždějí na ranní směnu, která začíná v 6 hodin. Další vlak dorazí až v 6.05 hodin, což je již pozdě," poukazuje Radek Kohut.

Problém je prý také s přípoji. Nový návrh komplikuje situaci i těm, kteří dále přestupují. Vlaky z Ostravy-Kunčic se posouvají z 22.30 na 22.36 hodin ve směru Havířov i Frýdek-Místek.

„Že zaměstnanci budou těžko stíhat autobusové přípoje v těchto městech, již nikdo neřeší," řekl Radek Kohut. Situaci v jízdním řadu komplikuje plánovaná rekonstrukce stanice Český Těšín a části trati 320 ve směru Chotěbuz a Louky nad Olší. Přesto členové občanského sdružení věří, že se podaří najít ještě kompromis a situaci zvrátit.

„Na kraj jsme zaslali možné návrhy úprav a řešení. Věřím, že se podaří najít řešení těchto problémů spojů jedoucích v brzkých ranních a pozdně večerních hodinách, a to jak pro cestující z a do zaměstnání, tak i případné přestupující ve významných uzlech v našem kraji z dálkových vlaků," dodal Radek Kohut.

Podle vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Ivo Murase již nelze podávat další připomínky a požadavky. „Nicméně jsme se všemi připomínkami, i těmi, které podalo Občanské sdružení Efektivní veřejná doprava pro Havířov a okolí ve spolupráci s Českými drahami a se společností Koordinátor ODIS zabývali," uvedl Ivo Muras.

Upozornil na to, že drážní a veřejná linková doprava jsou dopravou hromadnou a jízdní řády se sestavují podle požadavků měst, obcí, jednotlivých zaměstnavatelů a také občanů. „Sestava jízdního řádu je proto složitá činnost, která musí z množství vstupů a výstupů vybrat kompromisní variantu, která bude vyhovovat maximu cestujících," dodal vedoucí odboru. Ten také upozornil, že polohy vlaků jsou ovlivněny plánovanými rozsáhlými výlukami, které jsou na rok 2014 naplánovány.

Autor: David Gorgol

5.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
18 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Prezident ČR Miloš Zeman.
7

S prací prezidenta je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

Volby ve Francii ONLINE: obrovský zájem voličů, měl by pomoci Macronovi

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 36 let. Podle politilogů to pomůže centristovi Emanuelu Macronovi. V desítkách evropských měst se demonstruje na podporu EU, tedy proti Le Penové. Favoritce voleb se povedl lapsus - nestihla zaslat své plakáty do volebních místností v zahraničí.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies