VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letní tržby ve městě? Někteří je chválí, jiní hlásí jejich pokles

Prázdniny řadě poskytovatelů služeb v Ostravě svědčí. Najdou se ale i výjimky. Někteří drobní podnikatelé se v létě totiž potýkají až s třicetiprocentním poklesem tržeb.

24.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek. Foto: Deník/Lucie Korešová

I když tomu zatím počasí do včerejšího dne příliš nenasvědčovalo, letní prázdniny jsou v plném proudu. A přestože se tento způsob léta může zdát poněkud nešťastným, ostravští poskytovatelé služeb si zatím moc stěžovat nemohou. Většina námi oslovených totiž uznala, že se jim v těchto měsících zvyšují počty zákazníků.

„Nedokážu počet zákazníků srovnat s loňským rokem, protože jsme nový podnik. Můžu ale říct, že lidí stále přibývá. Chodí pořád, třeba se i ostříhat před odjezdem na dovolenou," říká Víťa Szlaur z pánského holičství Old Town Barbershop sídlícího v ulici S. K. Neumanna v centru Ostravy.

Podobná je situace také ve Studiu Brilliant v Nádražní ulici, které se specializuje na kadeřnické a kosmetické služby. I tady zákazníků výrazně přibývá. „Naše studio prakticky nemá okurkové sezóny, protože už máme své stálé klienty, kteří dochází pravidelně. V letní sezóně ale pociťujeme ještě větší příliv objednávek. Hlavní sezóna nám začíná začátkem června a končí v polovině září. Jen některým klientům pak bohužel nemůžeme vyjít vstříc, protože o prázdninách máme i dva týdny dopředu plno," komentuje prázdninový provoz studia majitelka Gabriela Kupková.

Velký zájem lidí pak hlásí i kadeřnictví By The Way, které zájemci najdou na Mariánském náměstí. „U nás je vesměs stále plno, je jedno, jestli je zrovna léto nebo zima. Lidé jsou navíc zvyklí se při návštěvě rovnou objednat na nový termín, takže chodí vlastně pořád," říká kadeřník Martin Grubr. Zajímavostí je, že tým kadeřníků By The Way tvoří pouze muži.

Ne u všech je však situace takto růžová. Někde naopak zaznamenávají pokles objednávek i zákazníků. Na této straně barikády se nachází například květinářství Deluxe Flowers. „Úbytek zákazníků je u nás docela dost znát, pokles tržeb je okolo třiceti procent. Mám dvě prodejny a na obou je vidět, že jsou prázdniny a že lidé mají dovolené. Co se návštěvnosti týká, červenec a srpen patří k nejhorším měsícům," vysvětluje provozovatel květinářství Aleš Tvrdý.

Až s třicetiprocentním poklesem tržeb se v létě potýká například sběrna opravny obuvi a čistírny oděvů ve Zborovské ulici. „V prázdninových měsících se nám tržby snižují až o třicet procent. Lidé jsou na dovolených a chatách mimo město, to je podle mě důvod, proč chodí méně," myslí si prodavačka Iva Odvárková.

PAVLÍNA VÍTKOVÁ

Autor: Redakce

24.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies