VYBERTE SI REGION

Trolejbusy v Opavě budou po šesté večer jezdit co půl hodiny

Intervaly mezi trolejbusy se z dvaceti minut prodlouží na třicet. Nové jízdní řády začnou platit od 1. dubna.

19.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Městský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu krácení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po šesté hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud.

„Dopravu jsme museli omezit z důvodu snížení dotací ze strany města a nevytíženosti večerních spojů," vysvětluje důvody optimalizace ředitel MDPO Radek Filipczyk. Podle něj omezení nevytížených spojů je cestou nejmenšího odporu, jak ušetřit peníze. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje Filipczyk dále.

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. „To aspoň částečně vyrovná zkrácení rozpočtu," pokračuje Filipczyk.

Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Upraveny budou i jízdní řády autobusů tak, aby navazovaly na spoje trolejbusové.

Podle náměstka primátora Josefa Stiborského byla tato optimalizace nevyhnutelná. „Prodloužení intervalů mezi večerními spoji je pouze reflexe na nevytíženost těchto spojů," vysvětluje Stiborský. Cílem optimalizace je to, aby nedocházelo k nehospodárnému jednání a aby provoz dopravy byl ekonomicky výhodnější.

„Už jsem i od občanů slyšel připomínky, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často," dodává náměstek. Zaměstnanci dopravního podniku se však nemusejí bát, že by s rušením spojů přišlo i rušení pracovních míst. „Zaměstnanci dopravního podniku se o svá místa rozhodně bát nemusejí," uzavírá Radek Filipczyk.

Autor: Barbora Němcová

19.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies