VYBERTE SI REGION

Trolejbusy v Opavě budou po šesté večer jezdit co půl hodiny

Intervaly mezi trolejbusy se z dvaceti minut prodlouží na třicet. Nové jízdní řády začnou platit od 1. dubna.

19.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Městský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu krácení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po šesté hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud.

„Dopravu jsme museli omezit z důvodu snížení dotací ze strany města a nevytíženosti večerních spojů," vysvětluje důvody optimalizace ředitel MDPO Radek Filipczyk. Podle něj omezení nevytížených spojů je cestou nejmenšího odporu, jak ušetřit peníze. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje Filipczyk dále.

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. „To aspoň částečně vyrovná zkrácení rozpočtu," pokračuje Filipczyk.

Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Upraveny budou i jízdní řády autobusů tak, aby navazovaly na spoje trolejbusové.

Podle náměstka primátora Josefa Stiborského byla tato optimalizace nevyhnutelná. „Prodloužení intervalů mezi večerními spoji je pouze reflexe na nevytíženost těchto spojů," vysvětluje Stiborský. Cílem optimalizace je to, aby nedocházelo k nehospodárnému jednání a aby provoz dopravy byl ekonomicky výhodnější.

„Už jsem i od občanů slyšel připomínky, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často," dodává náměstek. Zaměstnanci dopravního podniku se však nemusejí bát, že by s rušením spojů přišlo i rušení pracovních míst. „Zaměstnanci dopravního podniku se o svá místa rozhodně bát nemusejí," uzavírá Radek Filipczyk.

Autor: Barbora Němcová

19.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies