VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy v Opavě budou po šesté večer jezdit co půl hodiny

Intervaly mezi trolejbusy se z dvaceti minut prodlouží na třicet. Nové jízdní řády začnou platit od 1. dubna.

19.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Městský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu krácení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po šesté hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud.

„Dopravu jsme museli omezit z důvodu snížení dotací ze strany města a nevytíženosti večerních spojů," vysvětluje důvody optimalizace ředitel MDPO Radek Filipczyk. Podle něj omezení nevytížených spojů je cestou nejmenšího odporu, jak ušetřit peníze. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje Filipczyk dále.

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. „To aspoň částečně vyrovná zkrácení rozpočtu," pokračuje Filipczyk.

Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Upraveny budou i jízdní řády autobusů tak, aby navazovaly na spoje trolejbusové.

Podle náměstka primátora Josefa Stiborského byla tato optimalizace nevyhnutelná. „Prodloužení intervalů mezi večerními spoji je pouze reflexe na nevytíženost těchto spojů," vysvětluje Stiborský. Cílem optimalizace je to, aby nedocházelo k nehospodárnému jednání a aby provoz dopravy byl ekonomicky výhodnější.

„Už jsem i od občanů slyšel připomínky, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často," dodává náměstek. Zaměstnanci dopravního podniku se však nemusejí bát, že by s rušením spojů přišlo i rušení pracovních míst. „Zaměstnanci dopravního podniku se o svá místa rozhodně bát nemusejí," uzavírá Radek Filipczyk.

Autor: Barbora Němcová

19.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

Dnešek byl nejteplejším dnem roku, večer dorazily bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies