VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město chce být stoprocentním vlastníkem Garáží Ostrava

/PŘEHLED PARKOVIŠŤ/ Sjednocení podmínek parkování na území Ostravy je hlavním důvodem, proč chce město koupit menšinový podíl ve společnosti Garáže Ostrava. Ty v současné době provozují na území města zhruba 1500 parkovacích míst.

4.8.2016
SDÍLEJ:

Webové stránky spol. Garáže Ostrava.Foto: garaze-ostrava.cz

Vedení města chce koupit menšinový podíl ve společnosti Garáže Ostrava, který vlastní firma Asental Parking. Podíl představuje 49,03 procenta a Ostrava na jeho koupi vyčlenila 40 milionů korun. Stoprocentním vlastníkem by město chtělo být už letos na podzim, v současné době vyjednává podmínky odkupu.

„Pro společné vlastnictví této firmy neexistuje žádný racionální důvod. Naším cílem je sjednocení podmínek pro provozování parkovišť na území města Ostravy," řekl ostravský primátor Tomáš Macura s tím, že základem pro vyjednávání je znalecký posudek, který město nechalo zpracovat. „Asental tento posudek uznává. Ve své podstatě se teď bavíme o víceméně technických záležitostech. Samozřejmě že předmětem jednání je také cena," uvedl primátor.

Ostrava-Jih zlevňuje parkování Parkovací domy v městském obvodu Ostrava-Jih sníží od 1. ledna příštího roku cenu stání. Za měsíc parkování pro motorová vozidla nově stávající nájemci i noví zájemci zaplatí 690 korun měsíčně, oproti původní ceně 800 korun za jedno parkovací stání. Podmínkou pro stávající nájemce je uzavření dodatku k platné nájemní smlouvě. „V městském obvodu Ostrava-Jih je aktuálně k dispozici sedm parkovacích objektů s celkovou kapacitou 594 parkovacích stání," uvedla mluvčí radnice Martina Gavendová.

 Jaké podmínky prodeje má společnost Asental Parking, mluvčí firmy Tomáš Nesčák neuvedl.

„V této chvíli můžeme pouze potvrdit, že jednání mezi zástupci Asental Parking u a vedením města Ostravy ohledně případného prodeje menšinového podílu ve společnosti Garáže Ostrava stále probíhají," řekl Tomáš Nesčák.

Primátor Macura dále uvedl, že na všech městských parkovištích by pak mohlo být časově omezené bezplatné parkování.

„Počítáme také se zavedením dlouhodobějšího předplaceného parkování, kde by se cena za měsíc mohla pohybovat maximálně do tisíce korun," upřesnil Tomáš Macura. Radnice si podle něj slibuje, že tak vytvoří ekonomický tlak na soukromé vlastníky parkovišť. „Nelíbí se nám, v jakých podmínkách jsou některá privátní parkoviště provozována."

Podle Evy Vlčkové, která je pověřena zastupováním funkce ředitele akciové společnosti Garáže Ostrava, firma vlastní a provozuje dva hromadné kryté parkovací objekty pro veřejnost s kapacitou 519 míst. Celkově pak provozuje 1439 míst, včetně osmi povrchových parkovišť.

„Oba objekty provozujeme nonstop 24 hodin denně a nabízíme zde rychlé i abonentní parkování a garážování," doplnila Eva Vlčková.

Parkoviště spol. Garáže Ostrava
Prokešovo náměstí
Počet míst: 203
Cena: každá započatá hodina 30 korun

Černá louka vícepodlažní parkování
Počet míst: 316
Cena: každá započatá hodina 20 korun

Výstaviště Černá louka
Počet míst: 345
Cena: každá započatá hodina 15 korun

Poděbradova
Počet míst: 112
Cena: za každých započatých 20 minut 10 korun

Smetanovo náměstí
Počet míst: 170
Cena: každá započatá hodina 15 korun

Hlavní nádraží
Počet míst: 82
Cena: do 30 minut 10 korun, do 1 hodiny 15 korun

Msgr. Šrámka I. a II.
Počet míst: 53
Cena: každá započatá půlhodina 20 korun

Msgr. Šrámka III.
Počet míst: 38
Cena: každých započatých 20 minut 10 korun

Nemocnice Fifejdy
Počet míst: 120
Cena: první hodina zdarma, každá další 15 korun

Zdroj: Ostravské garáže a. s.



Autor: Martina Koziolová

4.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček
2 7

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

/ANKETA/ Nervózní manžel vede do porodnice ženu, která každou chvíli porodí. Než ji podpoří na sále, musí ještě vytáhnout peněženku a zaplatit. „Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou zrušené od roku 2012, přesto je stále v některých nemocnicích vybírají. Kvůli údajnému ošacení, občerstvení či školení, které nastávající otcové často ve spěchu ani nestihnou," upozornila Majka Staňková z brněnského Centra pro těhotné a rodinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies