Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havířov chystá zásadní úpravu podjezdu pod železniční tratí

Už za několik týdnů začne modernizace podjezdu pod železniční tratí v Havířově. Radnice chce úpravami docílit bezpečnějšího spojení centrální části se Šumbarkem.

19.10.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace budoucí podoby podjezdu pod železniční tratí v Havířově. Foto: Magistrát města Havířova

Podjezd je dlouhodobě rizikovým místem. Bezpečně se v něm necítí chodci, cyklisté a v době přívalových dešťů bývá pravidelně zatopen vodou, kterou nestačí odvádět kanalizace.

Rekonstrukce podjezdu chce město pojmout skutečně z gruntu. Od kanalizace po strop. Práce budou trvat skoro celý rok a vyžádají si četná dopravní omezení, včetně objížděk.

Modernizaci podjezdu město začalo připravovat už ve chvíli, kdy se započaly přípravy na rekonstrukci železniční stanice a přednádražního prostoru. Přestože samotná železniční stanice se své modernizace hned tak nedočká, město pokračuje v přípravách úprav prostranství před nádražím. Podjezd na ně přímo navazuje a bude jejich součástí.

Nejdůležitější a nejnutnější je oprava kanalizace. Zaplavování při každém vydatném dešti je nejpalčivějším problémem podjezdu. „Máme potvrzeno, že dešťová kanalizace je poškozená. Nutná je její kompletní rekonstrukce," řekla referentka odboru správy a rozvoje majetku havířovského magistrátu Lenka Krejčová.

Vyvýšený chodník a cyklostezka

„V rámci této investiční akce dojde jednak k plošné opravě tělesa komunikace, výstavbě nových chodníků a další části cyklostezky. V rámci zvýšení bezpečnosti dojde k instalaci kamerového systému, který bude napojen na městskou policii. Nové bude také osvětlení," vysvětlil vedoucí odboru správy a rozvoje majetku havířovského magistrátu René Vašek.

Původně se počítalo s tím, že v tunelu zůstane pro každý směr jízdy ze současných dvou jízdních pruhů jen po jednom. Nakonec ale město připravilo projekt, kdy ve směru na Šumbark zůstanou dva pruhy a chodník bude i nadále ve stejné výšce, jako doposud.

Naopak ve směru ze Šumbarku do města bude pro automobilový provoz určen jen jeden jízdní pruh, současný levý. Na úkor pravého bude rozšířen chodník, který bude z poloviny sloužit jako cyklostezka. Zatímco chodník bude ze zámkové dlažby, cyklostezka by měla být z litého asfaltu.

Zásadní změnou bude fyzické oddělení pěší a cyklistické dopravy od automobilového provozu. Chodník s cyklostezkou bude zhruba jeden metr nad současnou úrovní. Oddělen bude zábradlím s výplní.

Nový úsek cyklostezky nebude od prodejny Lidl veden do podjezdu jako stávající chodník, ale po nynější pěšině. Důvodem jsou nevyjasněné vztahy k pozemkům vedle chodníku.

Se stavbou by se mohlo začít ještě letos. „V současné době probíhá výběr dodavatele. Od výsledků soutěže se bude odvíjet konečná cena, kterou nyní odhadujeme na 16 milionů korun bez DPH. Požádáno máme samozřejmě o dotaci. Práce by měly trvat zhruba 300 dnů," dodal Vašek.

Připomeňte si velkou vodu v podjezdu:

Autor: Libor Běčák

Místo události:
19.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Stephen King
DOTYK.CZ
9

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Krize ve Španělsku: Katalánské referendum podpořil další autonomní region

/VIDEO/ Právo na referendum o nezávislosti Katalánska vyhlášené na 1. října je nezadatelné. O tom nepochybují a hlasitě za to demonstrují v Galicii, oblasti Španělska, která má stejný autonomní statut jako odbojné Katalánsko. 

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení