VYBERTE SI REGION

Mezi rizikové silnice patří i tah Hodslavicemi

Novojičínsko - Novojičínská policie zveřejnila údaje o tom, kde se v okrese bourá nejčastěji. V jednom případě nejde o nijak překvapivé zjištění. Bouračky však v těchto úsecích naštěstí končí jen pomačkanými plechy.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Marek Cholewa

Čtyřproudová silnice I/48 mezi Novým Jičínem a Příborem a mezinárodní tah I/57 v části obce Hodslavice. To jsou dva nejrizikovější úseky silnic na Novojičínsku. Vyplývá to alespoň z aktuální zprávy vypracované dopravním inženýrem novojičínské policie, který vycházel z dat za rok 2011.

Čtyřproudovka nesla mezi místními ještě před pár lety nechvalný název Silnice smrti. Ten vypovídal o všem. Čelní srážky ve vysokých rychlostech zde měly až příliš často nejtragičtější následky, a proto došlo v roce 2002 a 2003 k instalaci středových lanových svodidel. Počet nehod zůstal stále vysoký, ale křížků podél silnice už nepřibývá. Dopravní policie nejčastěji vyjíždí k bouračkám, ke kterým dojde v kilometrovém úseku na 25. kilometru silnice, v katastru obce Libhošť. Vloni zde na úseku osmi set metrů došlo k sedmi nehodám. „Dopravně technický stav silnice zde odpovídá normovým podmínkám. Nejčastější příčinou dopravních nehod je rychlost a předjíždění,“ uvedl okresní policejní mluvčí Petr Gřes.

I přesto, že nejde o nijak vysoký počet karambolů, došlo právě zde k meziročnímu navýšení nehod oproti jiným částem I/48 v působnosti novojičínského dopravního inspektorátu. O účinnosti středových svodidel, které nejsou mezi řidiči zrovna dvakrát v oblibě, svědčí fakt, že všech sedm nehod se obešlo bez zranění a pouze v jednom případě zde došlo ke střetu vozidel. A jaké opatření zde navrhuje dopravní specialista? „Navrženým opatřením je zvýšený dohled při měření rychlosti a předjíždění,“ uvedl. Není výjimkou, že se v rámci bezpečnostních akcích prohánějí po čtyřproudovce dálniční stíhačky v podobě Volkswagenů Passat Policie ČR, v některých případech pomáhá neukázněné řidiče odhalovat i policejní vrtulník.

Druhým nejrizikovějším úsekem je průtah Hodslavicemi (I/57), po kterém denně projedou tisíce osobních i nákladních vozidel mířících, na Slovensko nebo druhým směrem, na Ostravsko a Opavsko. Zde evidují dopraváci jedenáct v roce 2011 nehod, při jedné z nichž došlo k lehčímu zranění. Paradoxně zde k vyšší nehodovosti přispěl zlepšený stav silnice. „Po povodních v roce 2009 byla komunikace zrekonstruována, a tím došlo i ke zrychlení dopravy a tvorbě kolon za „pomalu“ jedoucím vozidlem s nutkáním řidičů toto „pomalu“ jedoucí vozidlo předjet, což se objevuje v příčinách dopravních nehod,“ vysvětluje dopravní inženýr s tím, že policie by se i zde měla zaměřit na zvýšený dohled a měřit motoristům rychlost. Ta totiž patří i zde k nejčastější příčině kolizí.

Jak policisté vyhodnocují nejnebezpečnější dopravu v okrese, vysvětlil Petr Gřes. „Vycházíme z několika místních specifik, z počtu, příčin a charakteristik dopravních nehod. Dále posuzujeme nehodový děj, následek, ale i subjektivní důvody, tedy vlastní zkušenosti.“ Zde patří například zjištěné přestupky v dané lokalitě nebo rizika pro chodce, cyklisty či motorkáře.

Autor: Adam Knesl

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Mercedes-Benz je největším výrobcem luxusních aut. Po letech překoná BMW

Německá automobilka Mercedes-Benz se v letošním roce stane největším výrobcem luxusních vozů. Na vrchol se dostane poprvé od roku 2005.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies