Zádrhel vznikl na straně dodavatele. Bylo nutno doladit software. Nyní si již vyzkouší novou techniku cestující alespoň na dvou místních linkách.

Jak dopadla obměna starého systému za nový, si budou zítra moci vyzkoušet lidé v autobuse číslo 211, tedy na trase mezi Praskovou ulicí v Opavě a Podvihovem, a trolejbusem číslo 203 jezdícím mezi opavským Globusem a Jaktaří.

„V samotném způsobu odbavení nedošlo k žádné radikální změně, první viditelnou změnou pro cestujícího je dotykový displej na čtecím zařízení oproti stávajícímu tlačítkovému zařízení," sděluje dopravně-technický náměstek Městského dopravního podniku Opava Libor Pěčonka.

Jedná se zatím skutečně zejména o zkušební provoz sloužící k vychytání všech eventuálních much před nasazením systému do všech vozidel.

Podle dopravního podniku již byla obnova systému nutná. Ten původní se používal už od září roku 1997 a jeho životnost se neodvratně chýlila ke konci. Mimo jiné se díky novému zařízení budou moci v Opavě přijímat i vydávat moderní čipové karty ODIS, jež mají na území celého kraje postupně nahradit několik průkazek, karet a rozličných typů papírových jízdenek.

„Kartu lze používat, aniž by cestující řešil tarifní systém konkrétního dopravce, nenutí nikoho k žádným výjimečným a mimořádným úkonům, spíše naopak stačí, když cestující ví, kam jede," popsal již dříve projekt na stránkách opavského dopravního podniku jeho ředitel Hynek Woitek.

Kromě výměny displejů za pohodlnější barevné a dotykové dojde poté navíc i k vylepšení dosavadního hlášení jednotlivých zastávek. Bude probíhat bez potřeby ovládání člověkem a automaticky pomocí souřadnic GPS.