Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace nádraží ve Studénce přinesla přehlednost a větší komfort

Studénka - Výkladní skříní Moravskoslezského kraje nazval hejtman kraje Miroslav Novák přestupní terminál ve Studénce. Tamní vlakové nádraží prošlo změnami, které jsou ale nejvíc patrné až při bližší prohlídce.

2.11.2013
SDÍLEJ:

Dříve blátivý prostor, kterému se většina cestujících raději vyhnula, dnes moderní nástupiště se zastávkou autobusů, blízkou kolárnou a cyklostezkou. To je zřejmě nejpatrnější změna studéneckého vlakového nádraží.Foto: Deník/Jana Hromočuková

Dříve blátivý prostor, kterému se většina cestujících raději vyhnula, dnes moderní nástupiště se zastávkou autobusů, blízkou kolárnou a cyklostezkou. To je zřejmě nejpatrnější změna studéneckého vlakového nádraží.

Několika zásadních změn a oprav se po letech snažení konečně dočkal hlavní železniční uzel Novojičínska, studénecké nádraží a jeho blízké okolí. Ten by měl po skončení stavebních prací, jež trvaly od jara letošního roku, patřit k moderním přestupním terminálům našeho kraje.

Kdo by čekal, že investice více než 21 milionů korun bude patrná zejména na hlavní budově nádraží, je na omylu. Finanční prostředky, získané z Regionálního operačního fondu Moravskoslezsko, byly investovány zejména do přestavby okolí nádraží a funkčního propojení železniční dopravy s dopravou automobilovou a autobusovou. Nezapomnělo se ani na cyklisty a pěší. „Nejpodstatnější změny jsou patrné v zadní části, na takzvaném Bíloveckém nástupišti, kde vznikl úplně nový prostor. Lidé tam mají konečně k dispozici nejen moderní nástupiště, ale také kolárnu a zastávku autobusů, takže už nemusí na toto místo šlapat pěšky z poslední zastávky hromadné dopravy skoro kilometr daleko. Vpředu byl modernizován příjezd autobusů, který tam sice byl i předtím, ale bil se s osobní dopravou, takže jsme jej upravili, stejně jako nová parkoviště," přiblížil nejvýraznější změny studénecký starosta Ladislav Honusek.

Kromě starostou vyjmenovaných změn je nádraží bohatší také o cyklostezku, dva kryté přístřešky pro kola, nové příjezdové cesty, parkovací místa a informační panely. Právě těch si lidé všímají nejčastěji. „Bílovecké nástupiště nepoužívám, takže změn jsem si všimla u tabulí, které ukazují informace o odjezdech, a také u parkování. To je teď přehlednější a asi se tady vejde i více aut," přiznala jedna z úterních cestujících. Vedle stojící spolucestující její odpověď doplnila: „A zmizela stará vodárenská věž, což je také změna."

Železnice jako budoucnost

Představení moderního přestupního terminálu, které se uskutečnilo v úterý 29. října, se zúčastnilo nejen vedení města s projektanty, ale také zástupci našeho kraje. Ti byli s výsledkem prací spokojeni. „Myslím si, že výsledek je dobrý, a věřím, že to, co se tady realizovalo, bude pokračovat i na dalších místech našeho kraje, protože to je cesta, jak lidi přivést zpět k hromadné dopravě, která je dnes nejrychlejším, nejekologičtějším a nejekonomičtějším způsobem dopravy," nechal se slyšet hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Přes spokojenost většiny starosta Ladislav Honusek přiznal, že existují „mouchy", jež se musí vychytat. Týkají se osvětlení nové nástupní plochy. „Původní projekt předpokládal, že České dráhy budou svítit v kolejišti. Vzhledem k úsporám tomu tak ale není, a naše nové nástupiště je tak ve večerních hodinách poněkud tmavé. Protože i osvětlení v kolárně je nedostačující, budeme v budoucnu muset zvážit nějaké městské osvětlení," přiznal starosta a dodal: „Na této situaci je jasně vidět, že ačkoliv projektant počítal s tím, co tady v minulosti fungovalo, tedy že vše bylo krásně osvětlené, dnešní ekonomická situace to narušila a nám vznikla starost navíc."

Investorem projektu „Zvýšení kvality a dostupnosti přestupního terminálu ve Studénce" je město. S celkovými náklady na realizaci, čítajícími více než 21 milionů korun, pomohl městu příspěvek z EU z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, který činil 17,3 milionu korun.

Autor: Jana Hromočuková

2.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda ODS Petr Fiala.
7 15

Petr Fiala: Babiš neměl být v současné vládě a nemůže být ani v té příští

Letadlová loď Ronald Reagan byla zařazena do výzbroje amerického námořnictva v roce 2003.
3 6

Ronald Reagan cílí na KLDR. Americká letadlová loď začala cvičit s Japonci

Kvílející gumy a Ďuričko zůstane za mřížemi: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čvrtek 21. září 2017.

Chtěl mě bodnout. Václav mi zachránil život a sám o svůj přišel, ví policista

/ROZHOVOR/ Životy policistů Václava Haase a Jaroslava Humeše se osudově propojily při jedné nedělní službě, když společně vyjeli k rodinné hádce syna s otčímem do Velice na Českobudějovicku.

ODS se pustila do Novy a Primy. Vadí jí, že proti Babišovi nepostaví Fialu

Opoziční ODS kritizuje soukromé televize za to, že neplánují předvolební debaty, ve kterých by mohl předseda ODS Petr Fiala přímo konfrontovat předsedu hnutí ANO Andreje Babiše.

Praha 6 chce stavební uzávěru v místě, kudy povede Pražský okruh

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu vyhlášení stavební uzávěry v severozápadní části Prahy, kudy by měl vést Pražský okruh. Uzávěra by tak znemožnila stavby v místech, kudy by měl plánovaný okruh vést. Přitom na nedokončených místech už uzávěra byla, ale v roce 2013 ji zrušil soud. Informaci přinesl web E15.cz 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení