VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace nádraží ve Studénce přinesla přehlednost a větší komfort

Studénka - Výkladní skříní Moravskoslezského kraje nazval hejtman kraje Miroslav Novák přestupní terminál ve Studénce. Tamní vlakové nádraží prošlo změnami, které jsou ale nejvíc patrné až při bližší prohlídce.

2.11.2013
SDÍLEJ:

Dříve blátivý prostor, kterému se většina cestujících raději vyhnula, dnes moderní nástupiště se zastávkou autobusů, blízkou kolárnou a cyklostezkou. To je zřejmě nejpatrnější změna studéneckého vlakového nádraží.Foto: Deník/Jana Hromočuková

Dříve blátivý prostor, kterému se většina cestujících raději vyhnula, dnes moderní nástupiště se zastávkou autobusů, blízkou kolárnou a cyklostezkou. To je zřejmě nejpatrnější změna studéneckého vlakového nádraží.

Několika zásadních změn a oprav se po letech snažení konečně dočkal hlavní železniční uzel Novojičínska, studénecké nádraží a jeho blízké okolí. Ten by měl po skončení stavebních prací, jež trvaly od jara letošního roku, patřit k moderním přestupním terminálům našeho kraje.

Kdo by čekal, že investice více než 21 milionů korun bude patrná zejména na hlavní budově nádraží, je na omylu. Finanční prostředky, získané z Regionálního operačního fondu Moravskoslezsko, byly investovány zejména do přestavby okolí nádraží a funkčního propojení železniční dopravy s dopravou automobilovou a autobusovou. Nezapomnělo se ani na cyklisty a pěší. „Nejpodstatnější změny jsou patrné v zadní části, na takzvaném Bíloveckém nástupišti, kde vznikl úplně nový prostor. Lidé tam mají konečně k dispozici nejen moderní nástupiště, ale také kolárnu a zastávku autobusů, takže už nemusí na toto místo šlapat pěšky z poslední zastávky hromadné dopravy skoro kilometr daleko. Vpředu byl modernizován příjezd autobusů, který tam sice byl i předtím, ale bil se s osobní dopravou, takže jsme jej upravili, stejně jako nová parkoviště," přiblížil nejvýraznější změny studénecký starosta Ladislav Honusek.

Kromě starostou vyjmenovaných změn je nádraží bohatší také o cyklostezku, dva kryté přístřešky pro kola, nové příjezdové cesty, parkovací místa a informační panely. Právě těch si lidé všímají nejčastěji. „Bílovecké nástupiště nepoužívám, takže změn jsem si všimla u tabulí, které ukazují informace o odjezdech, a také u parkování. To je teď přehlednější a asi se tady vejde i více aut," přiznala jedna z úterních cestujících. Vedle stojící spolucestující její odpověď doplnila: „A zmizela stará vodárenská věž, což je také změna."

Železnice jako budoucnost

Představení moderního přestupního terminálu, které se uskutečnilo v úterý 29. října, se zúčastnilo nejen vedení města s projektanty, ale také zástupci našeho kraje. Ti byli s výsledkem prací spokojeni. „Myslím si, že výsledek je dobrý, a věřím, že to, co se tady realizovalo, bude pokračovat i na dalších místech našeho kraje, protože to je cesta, jak lidi přivést zpět k hromadné dopravě, která je dnes nejrychlejším, nejekologičtějším a nejekonomičtějším způsobem dopravy," nechal se slyšet hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Přes spokojenost většiny starosta Ladislav Honusek přiznal, že existují „mouchy", jež se musí vychytat. Týkají se osvětlení nové nástupní plochy. „Původní projekt předpokládal, že České dráhy budou svítit v kolejišti. Vzhledem k úsporám tomu tak ale není, a naše nové nástupiště je tak ve večerních hodinách poněkud tmavé. Protože i osvětlení v kolárně je nedostačující, budeme v budoucnu muset zvážit nějaké městské osvětlení," přiznal starosta a dodal: „Na této situaci je jasně vidět, že ačkoliv projektant počítal s tím, co tady v minulosti fungovalo, tedy že vše bylo krásně osvětlené, dnešní ekonomická situace to narušila a nám vznikla starost navíc."

Investorem projektu „Zvýšení kvality a dostupnosti přestupního terminálu ve Studénce" je město. S celkovými náklady na realizaci, čítajícími více než 21 milionů korun, pomohl městu příspěvek z EU z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, který činil 17,3 milionu korun.

Autor: Jana Hromočuková

2.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nejčastějšími riziky pro zaměstnance na evropských pracovištích jsou stres a problémy pohybového aparátu, zejména zad a rukou.
4 10

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Maria Šarapovová na exhibici v Las Vegas.
1 14

Pohledem Vojtěcha Žižky: O Máše a pokrytectví

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Kus nebo třeba jen kousek vlastního pozemku? V Praze to má málokdo. Ani s dostatkem času nebo i chuti hrabat se v hlíně to občas není růžové. Právě v metropoli se tak staly fenoménem farmářské trhy.

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies