Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať mezi Opavou a Olomoucí se bude modernizovat

Opava - Všechno by už mělo být dohodnuto. V příštím a v přespříštím roce je v plánu rozsáhlá rekonstrukce železniční trati mezi Opavou a Olomoucí. Týká se to zejména úseku začínajícího na stanici Opava západ a končícího na krnovském nádraží.

31.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a České dráhy (ČD) se shodly na tom, že modernizace je nutná. Po opravách zde vlaky budou moci projíždět vyšší rychlostí, zvýší se také bezpečnost a komfort pro samotné cestující.

„Z těchto důvodů jsou upravovány koleje, mosty a propustky a železniční stanice," uvedl tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Jedním z hlavních důvodů, proč obě zmíněné společnosti chtějí přistoupit k rekonstrukci, je bezesporu ekonomické hledisko. Jinými slovy se pokusí snížit náklady na dopravu.

Opraví se konečně opavský „Západ"?

Do rozsáhlých rekonstrukcí má být zakomponována, mezi mnohými Opavany mimochodem dlouho očekávaná, oprava západního nádraží v Opavě, na němž se už zub času podepsal více než dost, a pro slezskou metropoli je jeho současná podoba rozhodně ostudná.

Rozhodnuto ovšem ještě zdaleka není. Definitiva může padnout až potom, co budou dořešeny majetkové záležitosti mezi ŠZDC a Českými dráhami. Nádraží po celé České republice totiž v současnosti vlastní ČD, ale vláda by v blízké budoucnosti měla odsouhlasit jejich prodej Správě železniční dopravní cesty.

Je tudíž pravděpodobné, že České dráhy před avizovaným prodejem nebudou chtít do nádraží nijak dále investovat. Rekonstrukce tedy v budoucnu nejspíš budou padat na vrub SŽDC.

Opravy neminou ani stanici ve Skrochovicích. V plánu je také peronizace na opavském Západě, na skrochovickém nádraží a i zastávkách s nástupištní hranou 550 mm nad temenem kolejnice. Na části úseku mezi Opavou a Krnovem by se vlak mohl pohybovat rychlostí až 120 kilometrů za hodinu, což v tuto chvíli rozhodně není možné.

„Modernizace bude obsahovat také zvýšení propustné výkonnosti na výhledovou dopravu a nové traťové zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním z jednotného ovládacího stanoviště (JOB) z dopravní kanceláře ve stanici Krnov," pokračoval Marek Illiaš.

Rekonstruovat se bude samotná kolejová dráha. Konkrétně železniční svršek a spodek. Sem musíme zahrnout především mostní objekty a propustky. Příkladem za všechny je dlouho propíraný viadukt nad ulicí Olomouckou v Opavě, který opravě v příštím roce neujde.

Několik skvostů na trati

Trať mezi Opavou a Krnovem dnes už nevyhovuje moderním trendům. Starší vybavení a zařízení tedy nahradí nová. „Jedná se zejména o zařízení zabezpečovací, sdělovací a energetická. Kolejiště ve stanicích Skrochovice a Opava západ jsou redukována," mínil dále tiskový mluvčí SŽDC.

Modernizace na některých místech nesou dost nelibě, protože trať nabízí několik stále fungujících historických skvostů, na něž v opavském okrese už nenarazíte. Jedním z nich je hláska na nádraží v Holasovicích. Na přejezdu v blízkosti stanice se nachází závory, které se pořád ovládají ručně.

Je dost pravděpodobné, že tohle všechno by s plánovanou modernizací zmizelo, čemuž někteří z řad místních chtějí zabránit, a hodlají se pustit do diskuze se Správou železniční dopravní cesty a Českými dráhami.

Další železniční klenot naleznete o kus dál ve Skrochovicích. Také zde závory zvedá člověk. Obsluha je však ovládá místně, což znamená, že nestojí přímo u přejezdu jako v případě holasovické zastávky.

Petr Dušek

Autor: Redakce

31.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hodonínský zastupitel Roman Sedlačík svolal shromáždění před hodonínskou radnicí, aby vysvětlil svůj postup v případě, kdy zavolal městské strážníky na cizince procházející na Národní třídě.
1 7

Zastupitel Hodonína zavolal na černošský pár policii, prý kvůli bezpečnosti

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Manažer Českého Švýcarska: Chalupáři zachránili celý fond starých domů

/ROZHOVOR/ České Švýcarsko je podle názoru Jiřího Raka, manažera stejnojmenné obecně prospěšné společnosti z Krásné Lípy, jednou z nejatraktivnějších a nejromantičtějších krajin u nás. Krásné rozeklané skály kombinované s čedičovými kopci, vzniklými sopečnou činností mu učarovaly již v dětství.

Část Moravy čekají v pátek vedra, do Čech dorazí bouřky

Část Moravy čekají v pátek odpoledne vysoké teploty, které se mohou pohybovat mezi 31 až 34 stupni Celsia. Do Čech pak večer dorazí od západu silné bouře doprovázené poryvy větru a lokálně přívalovým deštěm.

Chceme nižší daně a zrušení EET, jinak nepůjdeme do vlády, hlásá ODS

ODS dnes představila 12 podmínek pro svůj vstup do vlády po podzimních volbách. Strana mimo jiné bude požadovat snížení daní, zrušení elektronické evidence tržeb (EET), odmítnutí povinných kvót na přijímání migrantů nebo zvyšování výdajů na obranu. 

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení