VYBERTE SI REGION

Nové jízdní řády? Začnou platit od neděle

Cestující čekají změny v dopravě, od neděle 13. prosince totiž začnou platit nové jízdní řády vlaků a autobusů. Úpravy se dotknou hlavně lidí směřujících do Mošnova a z Opavy.

9.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Nové jízdní řády vlaků a autobusů vejdou v platnost v neděli 13. prosince. Podle zástupců Českých drah a Moravskoslezského kraje na sebe budou jednotlivé spoje lépe navazovat. Novinky čekají cestující například na trase z Opavy do Ostravy. Dojde totiž k prodloužení trasy ranního rychlíku jedoucího z Krnova přes Opavu do Ostravy.

„Lidé cestující do centra Ostravy na devátou hodinu tak nebudou muset přestupovat, rychlík je doveze až na zastávku Stodolní a také Ostrava-střed," upozornil na novou změnu v jízdním řádu jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal.

Tato novinka potěšila kromě řady dalších například i Radima Rignera z Opavy. „Do Ostravy dojíždím denně za prací, musel jsem každý den přestupovat ve Svinově na tramvaj nebo autobus, což je časově dost náročné. Teď budu jezdit vlakem přímo do centra a do práce to mám ze zastávky Stodolní už jen v krátké docházkové vzdálenosti," pochvaloval si novinku pravidelný cestující.

Do Mošnova budou jezdit nové vlaky

Ke změnám dojde také na příměstské lince S4 do Mošnova.

„Doprava do Mošnova se přizpůsobí odletům letadel a zaměstnancům v tamní průmyslové zóně tak, aby se dostali na směny. Je tam i nové napojení autobusů, aby je dovezly přímo k jednotlivým závodům v průmyslové zóně," vysvětlil ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Ostravě Miroslav Klich.

Náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík doplnil, že na trase z Bohumína a Ostravy na mošnovské letiště a Suchdolu nad Odrou budou nasazeny dvě nové dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter řady 650. Ty by podle náměstka Havlíka měly přinést vyšší komfort.

„Nové RegioPantery přinesou také úsporu, díky nim budou vyřazeny dvě starší soupravy s vyššími provozními náklady," podotkl s tím, že Moravskoslezský kraj v příštím roce vydá na železniční dopravu zhruba 880 milionů korun, což je více než v letošním roce.

Lidé, kteří cestují mezi Opavou-východ a Krnovem, se pak budou muset v příštím roce smířit s náhradní autobusovou dopravou. Trať se totiž bude modernizovat, a to pravděpodobně od 1. března do 7. prosince 2016.

Pozitivní zprávou pro cestující však je, že se nebude zvyšovat cena jízdného.

„České dráhy ponechají v novém jízdním řádu ceny většiny jízdních dokladů na úrovni letošního roku. Úpravy budou jen minimální a drtivé většiny zákazníků se nedotknou. Ke změně dojde například u síťových jízdenek nebo u přepravného za kolo," vysvětlila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Autor: Martina Gembíková

9.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies