Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O cyklobusy v Beskydech je mezi lidmi zájem

Beskydy - Jízdě na kole se v tuzemsku s oblibou věnuje řada lidí. Frýdecko-místecký region nabízí cyklistům rozmanité možnosti, problémem ale může být kopcovitý terén. Cyklistům se však nabízí možnost, jak se přiblížit cíli, aniž by museli šlápnout do pedálů.  

6.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

K dispozici jsou jim totiž cyklobusy, které míří do různých částí Beskyd. „S přítelem občas vyrazíme na kolo, moc mě ale nebaví, jezdit do kopce, takže cyklobus vítám. Letos jsem jím jela dvakrát," usmála se Petra Sedláčková z Frýdku-Místku.

Jeden z cyklobusů vyjíždí ráno z Ostravy ze svinovského nádraží. Jede mimo jiné přes Frýdek-Místek, Ostravici, Bílou, Horní Bečvu a Rožnov pod Radhoštěm až do Frenštátu. Odpoledne se cyklobus vrací stejnou trasou zpátky do Ostravy. Druhá linka cyklobusu má začátek i cíl ve Frenštátě pod Radhoštěm. Jede se přes Čeladnou a pak po stejné trase jako první linka.

V září jezdí jen o víkendech

V květnu a červnu mohli lidé využívat cyklobusy jen o víkendu, v červenci a srpnu jezdily každý den. A o jejich služby měli cestující zájem. „Tyto linky cyklobusu použilo v letošním roce k 31. srpnu celkem 6821 cestujících," upřesnil asistent obchodního ředitele Michal Pastrňák ze společnosti Arriva, která cyklobusy provozuje. Zájem lidí se rok od roku zvyšuje. „Za stejné období jsme zaznamenali nárůst o 596 cestujících oproti roku 2012," potvrdil Michal Pastrňák.

Lidé se mohou cyklobusem svézt až do 29. září, ale pouze o víkendech. Cyklobusy fungují jako běžné autobusové linky a mohou je využít k přepravě jak cykloturisté s jízdními koly, tak i pěší turisté a všichni ostatní cestující. Velký zájem cestujících však může způsobit, že se za pěkného počasí cyklobus zaplní do posledního místa. A to i přesto, že se do přívěsného vozíku za autobusem vejde poměrně velké množství kol.

Rozšíření spojů zatím v plánu není

Cestující, kteří chtějí mít jistotu místa v cyklobusu, si můžou předem zakoupit místenku. Za rezervaci jednoho sedadla zaplatí zákazníci desetikorunu, pokud si chce cestující zajistit i místo pro kolo, zaplatí ještě o pětikorunu navíc. Samotná přeprava jízdního kola stojí patnáct korun. Ačkoli se zájem o cyklobusy mezi lidmi zvyšuje, i v příštím roce by měly spoje zůstat beze změny. „O rozšíření spojů pro rok 2014 v tuto chvíli neuvažujeme," uvedl Michal Pastrňák.

LUKÁŠ MORYS

Autor: Redakce

6.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic.
1 17

Po nové dálnici k voličům. Znalci: K smíchu, ale neškodné

Hlavní nádraží. Ilustrační foto.
6

Správce kamer na „hlaváku“ se mýlí, udeřil radní na SŽDC

DOTYK.CZ

Levi Strauss: modrá je dobrá, hlásil jeho vynález

Löb Strauss naplňoval stereotypy o židech. Byl podnikavý, v byznysu mazaný a nadevše dbal o svou značku. Německo-židovský imigrant, který v roce 1853 v San Francisku rozjel výrobu džín, skonal před 115 lety. Proč se džínám říká „džíny“? Proč je denim „denim“, a jak se Strauss k nesmrtelné džínovině dostal? Jednu z odpovědí podá i omyl jisté textilky v moravském Bruntále.  

AKTUALIZOVÁNO

Palestinský ozbrojenec zabil tři Izraelce. Následně byl zastřelen

37letý ozbrojenec přijel k zadní části vstupu do židovské osady Har Adar na Západním břehu Jordánu z vedlejší vesnice spolu s dalšími dělníky z Palestiny, kde poté začal střílet na izraelské policisty a dozorce. I útočník byl následně zasažen a později zemřel. Podle izraelské policie zatím ale nebyl identifikován. 

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, reagovaly

Spojené státy odmítly prohlášení KLDR, že severokorejské zemi vyhlásily válku. KLDR v této souvislosti také uvedla, že má nyní možnost sestřelit americké bombardéry i mimo severokorejský vzdušný prostor.

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení