Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Karviné už má termíny

Příští rok stavební povolení, další rok vypsání výběrového řízení a v roce 2018 zahájení stavby. Hotovo by mělo být o dva roky později. Jihozápadní silniční obchvat Karviné je sice stále jen na papíře, ale už zná oficiální termíny. K nahlédnutí jsou na webových stránkách Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

24.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Černý

Možná i třicet let od prvních debat o trase následovalo dlouhé ticho, až se přešlo ke konkrétním slovům a činům. A dnes existují oficiální data, která snad dávají naději, že se město tranzitní silnice konečně dočká.

„Se stavbou obchvatu Karviné se počítá. Centrální komise, ve které zasedají zástupci ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury a státních investorů, záměr stavby schválila," potvrdil před časem Deníku mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

A že nejde jen o data na webových stránkách ŘSD, aktuálně Deníku potvrdil i primátor Karviné Tomáš Hanzel.

„Přípravy stavby obchvatu běží i u nás od loňska naplno. Ředitelství silnic a dálnic pomáháme nejen s výkupy pro stát, ale ulehčíme jim práci i tím, že některé pozemky převezmeme my sami, dojednáváme v současnosti podmínky," přiblížil momentální administrativu spojenou s přípravami stavby.

Tři kilometry dlouhý úsek silnice vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, pak přes řeku a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.

Silnice, která přijde na zhruba půl miliardy korun, bude dvoupruhová (podél jezera v parku bude několik set metrů čtyřpruhová) a jezdit se po ní má osmdesátikilometrovou rychlostí. Obchvat je o kilometr kratší než současná trasa přes město.

Jak připomíná primátor, město obchvat rozhodně potřebuje. „Uleví od náporu tranzitní dopravy centrem města, kudy v současnosti projede až 20 tisíc aut denně, a přitom nezatíží jiné lokality ve městě. Navíc ideálně umožní napojení zóny Nové Pole na silnice směrem na Polsko i Slovensko a do budoucna pomůže taky zóně Barbora," dodal Tomáš Hanzel.

Na obchvat čekají i další

Zatím v nedohlednu je silniční obchvat Havířova. Přípravy sice pokračují, ale žádný konkrétní termín zatím neexistuje. Mimo Havířov by auta ve směru od Ostravy měla jezdit po stávající Orlovské ulici a poté přes Prostřední Suchou k Životicím a do Těrlicka, kde se uvažuje o tunelu, který by dopravu vyvedl směrem k Třanovicím.

Podobně „ve hvězdách" je obchvat Orlové, o kterém se sice již několik let mluví, ale konkrétní informace zatím nejsou žádné. Jen tiše mohou závidět Bohumínu a Českému Těšínu, kde obchvaty už dopravu z města vyvedly.

Autor: Tomáš Januszek

24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion euro? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Unikátní plovoucí solární systém
5

Čína posouvá hranice v ekologii. Vybudovala největší plovoucí elektrárnu světa

Seznamte se: Alanya, perla Turecké riviéry

Opomíjená, možná i lehce zatracovaná. Taková je pro většinu české veřejnosti Turecká riviéra. Ale ne náhodou se říká, že kdo jednou objeví zdejší kouzlo, už nebude chtít domů. Že, egyptská královno Kleopatro?

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Nejbizarnější přestup fotbalového léta? Portugalsko přišlo o klenot

/VIDEO/ Mohl si říct, kam půjde. Chtěla ho Chelsea, po jeho ceně pátrali i zástupci Arsenalu, Liverpoolu nebo Manchesteru United. Rúben Neves však zaskočil fotbalový svět.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení