Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od března očekávejte ve Frýdku změny v jízdních řádech MHD

Frýdek-Místek - Změn v jízdních řádech MHD se lidé dočkají už od neděle 3. března k menším úpravám dojde na linkách číslo 1, 2, 3, 6, 7, 17, 18 a 21. Ve stejném měsíci uplynou také dva roky od doby, kdy město zavedlo unikátní projekt s názvem MHD zdarma.

24.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Marek Cholewa

Ten za loňský rok využilo ke své přepravě 5 232 748 cestujících. Jedním z nich je důchodce M. K. z Frýdku-Místku. „Mám vyřízenou průkazku, abych nemusel zbytečně platit, když je to na území města zadarmo. Jsem moc rád, že tato akce je. Staří lidé mají hluboko do kapes, takže jim to alespoň trochu finančně pomůže," popsal muž.

Stále však existuje spousta těch, které doprava zdarma neláká. A to z různých důvodů. „Mám malé dítě a prakticky autobusem nejezdím. Všude se dopravujeme autem. Dostat se do autobusu s kočárkem je totiž velký problém, zvlášť když se nejedná o ten nízkopodlažní. Maminky musejí žádat o pomoc, jinak nemají šanci. Lidé jsou opravdu mnohdy neohleduplní," postěžovala si Anna Svobodová.

Schody jsou pro některé překážkou

Potíže nastoupit mívají kolikrát také cestující s berlemi i vozíčkáři. „Ve většině případů řidiči nezastaví až u okraje chodníku. Potom je jedno, jaký ten autobus je. Musím nejdříve sejít chodník, který je daleko vyšší než normální schod, a poté zdolat další schody. Nadzvednu hůl, druhou rukou se přidržím a lezu. Což pro lidi s berlemi, jako jsem já, je opravdu něco!" popsala osmasedmdesátiletá invalidní důchodkyně.

Dodala, že chápe řidiče, kterým se nepodaří na autobusovém stanovišti zajet až k chodníku, a to kvůli malému prostoru. Občas tam totiž už stojí i jiné autobusy. „Přitom se to zdá jako maličkost, pro nás je to ale obrovský problém. Zrovna nedávno se mi také stalo, že mě řidič upozornil na to, že musím odebrat lístek. Prý jej musí mít každý cestující. To si však nikdo nedokáže představit, jaký je problém si odebrat lístek, když máte berlu, kabelku a případně tašku. Jiný po mně zase žádal čipovou kartu. Nestačilo mu ukázat průkazku ZTP, kterou ukazuji při vstupu do autobusu pokaždé. To jsou také důvody, proč MHD jezdím pouze v zimě a ve zbývajících měsících svým vozem," řekla starší žena z městské části Riviéra.

Podle přepravních a tarifních podmínek městské hromadné dopravy ve Frýdku-Místku se stejně jako na ostatní držitele průkazu ZTP vztahuje výjimka.

Doslova se zde uvádí, že „každý cestující starší 6 let musí mít při jízdě v autobuse MHD jízdenku pro svou osobu, případně zavazadlo a psa (výjimka je možná pouze u držitelů průkazu ZTP, kteří nemusí po předložení průkazu u řidiče převzít vytisknutý cestovní lístek pro svoji osobu)". Stejně tak platí, že k průkazům ZTP a ZTP/P není nutno vlastnit čipovou kartu.

Autor: Ladislava Vavrošová, Martin Šrubař

24.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
13

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Laver Cup nezklamal. Co dál? Prestižní show může tenisu pomoci

Potlesk dozněl, opona padla, premiéra Laver Cupu je definitivně minulostí. Tenisové hvězdy se z Prahy rozletěly do všech koutů světa, už teď se ale živě diskutuje o budoucnosti akce, která zpočátku vzbuzovala nemálo pochyb a během uplynulého víkendu nadchla jak vyprodanou O2 arenu, tak i miliardu diváků u televizí.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení