VYBERTE SI REGION

Jižní obchvat Opavy je stále nedotažený

Moravskoslezský kraj uplatnil v posledních devíti letech na modernizaci silnic II. a III. třídy evropskou dotaci 3,5 miliardy korun z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

11.5.2016
SDÍLEJ:

Jižní obchvat Opavy. Ilustrační foto.Foto: Vladimír Meletzký

V opavském regionu se za tyto peníze podařilo obnovit šestaosmdesát kilometrů silnic.

Nejdelší úsek, měřící přes dvanáct kilometrů, vedl z Jaktaře do Bratříkovic. Finančně nejnáročnějším projektem však byla výstavba jižního obchvatu Opavy za 298 milionů korun.

Práce zahájil dodavatel, firma Strabag, v polovině listopadu 2010 a budování obchvatu bylo dokončeno v srpnu 2012. U slavnostního otevírání nechyběl proslulý Petr Dybowicz s protestním transparentem.

„Jsem geolog, a proto vím, co do podloží silnice patří a co nepatří. V podloží této silnice jsou balvany, které tam nemají co dělat," informoval přítomné. Obchvat však vzdor jeho přesvědčení funguje dodnes bezproblémově. Zůstaly mu jen dvě vznesené výhrady prostorově malý rondel v Hradecké ulici a fakt, že obchvat končí místo v Opavě už u Otic.

Tehdejší hejtmanův náměstek pro dopravu a současný hejtman Miroslav Novák (ČSSD) obě námitky hned zdůvodnil. Velikost rondelu vysvětlil tím, že výkup dalších soukromých pozemků by si vyžádal značnou finanční i časovou náročnost. Zhotovený rozměr je podle něj z technického hlediska dostačující.

„V územní dokumentaci se počítá s prodloužením trasy až na Olomouckou ulici v Opavě, ale brzy to rozhodně nebude. Příprava je zdlouhavá a dosud nemá finanční zajištění," vysvětlil Miroslav Novák nedotaženost obchvatu až do Opavy.

Jestli a kdy k nápravě dojde, to dosud jasné není. „Současný stav chápeme jako dočasný, ale i tak, že problém s dopravou byl vyřešen na úkor obyvatel obce. S patřičnými orgány budeme dál jednat," sliboval u otevření obchvatu otický starosta Vladimír Tancik.

Názor nezměnil ani dnes. „Nedotažený obchvat nám stále vadí, protože nám přes obec posílá spoustu automobilů. O nápravě stále jednám s primátory i s hejtmanem," řekl starosta Tancik.

O náklady na vybudování jižního obchvatu ve výši 573 miliony korun se podělily evropské fondy 365 miliony a město Opava 31,5 milionu korun, zbytek zafinancoval Moravskoslezský kraj.

Autor: Jitka Hrušková

11.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies