Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Východní část severního obchvatu Opavy už EIA neohrožuje

Dopravní stavba této části obchvatu Opavy už má nově pravomocnou EIA.

3.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Obavy, že zahájení výstavby východní části opavského severního obchvatu může zkomplikovat posouzení vlivů na životní prostředí (EIA), zvedly ze židle nejenom veřejnost, ale i kompetentní činitele. Každá naděje se v tomto směru počítala.

Úlevu přináší nejnovější zpráva z Ředitelství silnic a dálnic. „Dozvěděli jsme se, že rozhodnutí EIA už nabylo právní moci, což je skvělé. Průtahy jsou jednoznačně byrokratické, protože obchvat Opavy se už mohl začít stavět dávno," říká tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Touto nejnovější informací byl překonán jeden z kritických bodů na cestě k zahájení stavby a otevřel se prostor k vydání posledního stavebního povolení. „Pokud nikdo nepodá antimonopolnímu úřadu námitky proti tendru a stavební řízení proběhne bez problémů, stavba této klíčové dopravní stavby může začít," neztrácí Martin Dostál optimismus.

Aby dobrých zpráv nebylo málo, další potěší hlavně obyvatele městské části Komárova, kteří se musejí potýkat s problematickou dopravní situací už celá léta. To se může už brzy změnit. EIA je vyřešená, technické studie průtahu a severního obchvatu jsou zpracovány a vyhledávací studie pak u obchvatu jižního je dokončena. Posouzení vlivu na životní prostředí hovoří jednoznačně pro jižní obchvat.

„Průtah byl zamítnut a severní variantu by bylo možno uskutečnit pouze za velmi přísných kritérií. Ekonomicky vychází nejpozitivněji jih, nejméně výhodný je sever," přibližuje Martin Dostál zvažované možnosti. Ministerstvo dopravy se nakonec též přiklonilo k jižní variantě a Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o finance na další pokračování přípravy stavby.

Cesta k ní však snadná nebude. „Nedělat nic není řešení stejně jako prosazovat něco, co je technicky i finančně komplikované. Znamená to nemít v konečném důsledku nic a to rovněž není možné," dodává tajemník Dostál.

Rozpočet fondu dopravy jde do vlády

Zástupci Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 už mají vypořádání připomínek k rozpočtu fondu dopravy na příští rok za sebou.

„Se vším rozhodně spokojený nejsem, ale musím uznat, že jednání v Praze byla konstruktivní. Pozitivní každopádně je, že všechny klíčové stavby v našem kraji mají v příštím roce zabezpečené finance. Do textové části rozpočtu se konečně dostalo, aby zodpovědné resorty začaly jednat o možnostech stabilizace a zvýšení příjmů rozpočtu i ve střednědobém výhledu. Po tom už dlouhodobě voláme," uzavírá tajemník Sdružení Martin Dostál.

Autor: Jitka Hrušková

3.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení