Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chystané ukončení spolupráce s Crestylem hýbe Opavou

Třicetimilionové odstupné bylo hlavním tématem debaty s občany ve Slezance. Plný sál Opavanů netrpělivě čekal na první slova primátora Radima Křupaly (ČSSD), který měl konečně objasnit situaci ohledně přerušení spolupráce s developerskou firmou Crestyl.

8.9.2016
SDÍLEJ:

O debatu v prostorách Slezanky byl mezi obyvateli města velký zájem.Foto: DENÍK / David Beinhauer

Rušno začalo být už na Horním náměstí před zahájením diskuse. Mezi lidmi se procházely dvě dívky s transparenty upozorňujícími na problémy spojené s přestavbou Slezanky.

Hlavní sál budovy, kde setkání probíhalo, byl zcela naplněn zvídavými Opavany už krátce po čtvrté hodině. Asi stovka židlí byla rychle obsazena. Ostatní lidé pak museli stát. A to de facto všude, kde bylo alespoň trochu místa.

Situaci ohledně toho, co se bude v blízké budoucnosti dít s prostory za Slezankou, přišli objasnit čtyři zástupci města. Primátor Radim Křupala a jeho náměstci. V diskusi pak byli aktivní pouze Radim Křupala a Dalibor Halátek (Změna pro Opavu). Josef Stiborský (KDU-ČSL) vypustil jednu doprovodnou glosu a po zbytek času pak stejně jako Martin Víteček (SNZ) seděl a naslouchal slovům primátora.

.

ODSTUPNÉ BYLO POSTUPNĚ SNÍŽENO

Ten započal debatu shrnutím vývoje spolupráce s firmou Crestyl. Všudypřítomné občany následně ujistil, že spolupráce s tímto developerem už brzy skončí. Stát by se tak mělo dohodou.

Křupala přitom zdůraznil vstřícný přístup zástupců protější strany ohledně výše částky odstupného.

„Původně to měla být suma ve výši padesát až sto milionů, následně pětatřicet až padesát milionů. Současná částka, kterou by mělo město Crestylu vyplatit, se pohybuje pod hranicí třiceti milionů. Částku považuji za rozumnou," uvedl Křupala.

K této sumě se žádný ze zástupců společnosti nevyjádřil. Nikdo z této společnosti totiž na schůzi nebyl přítomen.

CO SE BUDE DÍT DÁL?

Občany zpráva o ukončení spolupráce města s developerskou společnosti potěšila. Řada diskutujících se přihlásila ke slovu hlavně proto, aby kroky radních pochválila.

Kladně zhodnotil ukončení kontraktu také Tomáš Skalík ze spolku Za Opavu. Zároveň zdůraznil, že je třeba řešit i to, co se bude dít s prostory za Slezankou posléze. Do této části diskuse se přidalo i několik dalších přítomných. Ti byli nejvíce naklonění variantě parku s minimální zástavbou, který by sloužil ke společenským a kulturním aktivitám.

Další postup však nebude tak jednoduchý. V tomto duchu se vyjádřil k situaci Dalibor Halátek: „Ohledně další výstavby v prostorech za Slezankou musí nastat společenský dialog mezi občany, politiky a odborníky na socio-ekonomickou sféru. Výstavba pak může být zahájena. Ovšem jen na základě všeobecného konsensu."

Debata s občany byla oproti původnímu plánu o půl hodiny zkrácena. Tento krok byl poměrně přínosný. Spíš než debatě se totiž setkání začalo podobat tiskové konferenci. Z té se mohli občané dozvědět, že ukončení spolupráce s Crestylem je téměř hotová věc.

A to, co se bude dít s prostory za Slezankou poté, je více než nejasné.

David Beinhauer

Autor: Redakce

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

TOP 2 HNED PAVEL VIČAR Knihkupectví ve Vyškově je zase v provozu. Majitelka si pořídila systém EET, a po rozhodnutí finanční správy může svůj obchod dál provozovat.
7

Knihkupectví uzavřená kvůli EET opět fungují, finanční správa to posvětila

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
4

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

Škodovka nestíhá, superb se možná bude vyrábět v Německu. Odboráři nesouhlasí

Pracují sedm dní v týdnu téměř 24 hodin denně. Závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách nestíhají. Prodeje stále rostou a brzy mají přijít nové modely. Vedení mateřského koncernu Volkswagen řeší, jak české automobilce pomoci a které modely přesunout do továren po Evropě. Škoda se potýká s nedostatkem pracovníků. Informovaly o tom Hospodářské noviny.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Evropa zvládla start Laver Cupu, po dvou zápasech vede 2:0

/FOTOGALERIE/ Tenisté týmu Evropy vedou po prvních dvou zápasech Laver Cupu nad výběrem světa 2:0. Byly to ale pořádné bitvy, bojovalo se o každý míček. Nejprve Chorvat Marin Čilič porazil dvakrát 7:6 mladého Američana Francese Tiafoeho, pak si Rakušan Dominic Thiem poradil 6:7, 7:6 a 10:7 v rozhodujícím super tie-breaku s dalším americkým hráčem Johnem Isnerem.

OBRAZEM: Policejní zakuklenci se v Hodoníně slanili z vrtulníku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Jaké je to být policistou a co všechno je k tomu potřeba splnit, mohli zjistit zájemci v pátek v areálu stadionu U Červených domků v Hodoníně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení