Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava děravého železničního přejezdu Karviné začne v dubnu

Karviná - „Díra jako vrata" je hlavním tématem, na které v současné době na sociálních sítích diskutují řidiči pravidelně jezdící přes přejezd v Karviné pod Dolem ČSM, kudy vede trať mezi Karvinou a Českým Těšínem.

1.4.2014
SDÍLEJ:

Železniční přejezd v Karviné.Foto: Deník/Bibiána Balicka

Nejprve to bylo zabezpečovací zařízení, které podle mnohých není úplně bez chybičky, a teď se hlásí především ti, kteří, podle svých slov, na přejezdu málem nechali nápravu svého auta.

„Než přes přejezd přejedu tak, abych si neodrovnal auto, vlak už je mnohdy pěkně blízko. Je tam díra jako blázen," řekl Lukáš Sembol, který tudy jezdí do práce.

Co se týká bezpečnosti, je prý z hlediska platných norem a předpisů železniční přejezd v naprostém pořádku. Místo nepřetržitě sledují kamery a záznam putuje na dispečink, kde se archivuje.

„V případě nehody je záznam poskytnut Policii ČR pro potřeby vyšetřování," uvedl Marek Illiáš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podle něj může být hlavním problémem čtvrtá kolej, ale to pouze po dobu, kdy je ve výluce z důvodu sanace železničního spodku. Za řízení provozu během této doby je zodpovědný objednatel výluky.

„Vlaky tam musí jezdit maximálně třicetikilometrovou rychlostí a před přejezdem dávat výstražná znamení. Správa kontroluje technický stav a funkčnost zabezpečovacího zařízení každý měsíc," dodal Illiáš.

Jednu z kolejí na tomto přejezdu vlastní společnost AWT, jejíž zástupce připouští, že špatný stav přejezdu pro ně není nová informace.

Autor: Bibiána Balicka

Místo události:
1.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
17

Rozpočet 2018: Jednomyslně a s 50miliardovým schodkem

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Odešel Jan Tříska, fascinující chlap plný sil

Těšil se na hlavní roli v Mádlově filmu. Na to, zda ji náhradník zvládl, se bude Jan Tříska dívat už shůry. Z neděle na pondělí, po víkendovém pádu z mostu, herec zemřel. V Čechách, které nikdy nepřestal považovat za svůj domov.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení