VYBERTE SI REGION

Ostrava má bezpečnější přechody i křižovatky

Ostrava - Nejrizikovější přechody ve městě se mění. Lépe řečeno třicetimetrové pásy těsně před nimi. Ty dostávají nový povrch ze speciální červené hmoty, která má lepší brzdné vlastnosti než asfaltová vozovka.

25.11.2011 1
SDÍLEJ:

Před sedmnáct přechodů pro chodce na frekventovaných silnicích v Ostravě se letos nanese speciální červený povrch, který zkrátí brzdnou dráhu auta až o třicet procent.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Přejít přechody pro chodce na cestách, které mají dva jízdní pruhy v každém směru, chce často kus odvahy i ostražitosti. Člověk nikdy neví, jestli se zpoza stojícího auta v jednom pruhu nevyřítí na „zebru“ auto v pruhu druhém. Ostrava proto začala zavádět nové opatření, které by mělo bezpečnost na takovýchto přechodech zvýšit.

„Udělali jsme analýzu, které přechody ve městě jsou nejrizikovější. U sedmnácti z nich letos uděláme adhezní koberec, na němž se brzdná dráha auta zkracuje zhruba o třicet procent. Červená barva nového povrchu navíc řidiče upozorňuje, aby zpomalili a dávali na chodce větší pozor,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč.

Nový bezpečnostní povrch tak pracovníci Ostravských komunikací (OK) v těchto dnech dělají u přechodů pro chodce v ulicích Hornopolní, Čujkovově, Dr. Martínka nebo na porubské Hlavní třídě. Opatření by mělo přijít zhruba na čtyři miliony korun, které půjdou z úspor získaných zlepšeným hospodařením OK.

„Díky optimalizaci fungování letos máme úsporu deset milionů korun, které jsme chtěli nějak vhodně využít. A bezpečnost na přechodech je důležitá. Adhezní koberec před přechody se jinde v republice i ve světě už používá, tak snad se toto opatření ujme i v Ostravě,“ doplnil šéf OK Daniel Lyčka.

Podle náměstka Boháče se projekt vyhodnotí po zimě a město se rozhodne, jestli takto zabezpečí i další přechody. Zdrsněný koberec by měl mít podle něj výdrž zhruba pět let. Akce s přechody ale není jediná, kterou město v poslední době udělalo pro zvýšení bezpečnosti na ostravských cestách. Dalším krokem bylo zakreslení naváděcích čar do nejrušnějších křižovatek.

„Každému se při průjezdu křižovatkou občas stane, že vedle jedoucí řidič mu při odbočování zablokuje nebo omezí jízdní pruh. Vyznačené vodicí čáry zřetelně navádějí řidiče, jak mají křižovatkou projet, aby se navzájem neomezovali a neohrožovali,“ doplnil Aleš Boháč s tím, že se jedná o snadno realizovatelné opatření s vysokým přínosem pro bezpečnost, navíc s minimální finanční náročností.


Autor: Martin Pleva

25.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies