VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravu čeká největší dopravní omezení v dějinách

Ostrava - Město čeká od ledna jedno z největších dopravních omezení v dějinách. Svinovské mosty, kudy denně projede přes čtyřicet tisíc aut, se uzavřou v jednom a poté v druhém směru.

22.11.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/MIroslav Kucej

Je to jedno z nejfrekventovanějších míst v Ostravě a hlavní spojnice mezi centrem a Porubou. Kvůli opravám a budování nového terminálu mají být Svinovské mosty od 10. ledna uzavřeny v jednom a poté v druhém směru. Řidiči se obávají kolapsu v dopravě.

„Jezdím tudy občas do práce a už dnes tudy není jednoduché projet. Zatím nemám moc informací o objížďkách, ale myslím, že kolony budou pořádné. Ještěže nejsem na autě závislý a mohu jezdit tramvají,“ říká Martin Plíva z Poruby.Toho, co po uzavření mostů nastane, se bojí vedení Poruby.

„Do termínu uzavírky Svinovských mostů zbývají necelé dva měsíce. Domníváme se, že komplexní návrh řešení měl být zpracován podstatně dříve,“ tvrdí starosta Poruby Lumír Palyza.

Dodal, že město podle něj situaci trochu podcenilo. „Opakovaně jsme žádali investora, tedy statutární město Ostrava, aby nám poskytl komplexní návrh řešení objízdných tras a organizace dopravy na území našeho městského obvodu,“ zmínil dále Palyza, na kterého se obracejí také starostové okolních menších obcí Pustkovce a Krásného Pole s otázkou, jak bude doprava po uzavření mostů fungovat. Vedení Poruby očekává velké komplikace v ulici 17. listopadu, která je už dnes maximálně vytížena.

„Plynulost provozu se tady po uzavírce Svinovských mostů sníží na 18 km v hodině. V blízkosti sídlí fakultní nemocnice, z níž na ulici 17. listopadu vyjíždějí vozy záchranné služby. Kritická situace může nastat také v Martinovské ulici, kde sídlí integrované výjezdové centrum,“ vyjmenovává Palyza.

Náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč Deníku řekl, že město v žádném případě situaci nepodcenilo a je na ni připraveno.

„Informační kampaň pro řidiče bude mít dvě fáze, první proběhne v prosinci a druhá v lednu. Domníváme se, že kdybychom informace o objízdných trasách zveřejnili s delším předstihem, řidiči by jim nevěnovali dostatečnou pozornost,“ vysvětlil Boháč. Situace je podle něj složitější, protože už dnes je to v Porubě, co se dopravy týká, velmi komplikované.

Hlavní objízdná trasa bude vedena směrem na dálnici a počítá se s tím, že už od Rudné by měla být silnice ve třech pruzích. Kvůli uzavírce mostu bude také část dálnice před klimkovickým tunelem zdarma.

„V době uzavírky bude posílena MHD tak, aby byla maximálně preferovaným způsobem dopravy. Svinovské mosty budou vždy v jednom pruhu průjezdné pro vozy záchranných složek,“ zmínil dále Boháč. Na některých křižovatkách, kde dosud nebyly semafory, se podle něj nainstalují přenosné.

Svinovské mosty by se měly uzavřít od 10. ledna. Termín se podle aktuálního počasí může ještě změnit. Uzavírka by podle Boháče měla trvat nejméně do konce roku 2012. „Prvního půl roku bude uzavřen jeden směr, druhého půl roku druhý směr,“ uzavřel Boháč.

 

POSTŘEH TEREZY KRUMPHOLZOVÉ

Hlavně ať to neskončí jako s dálnicí

Na začátek rekonstrukce Svinovských mostů jsme čekali docela dlouho. Poprvé se tady koplo s ročním zpožděním loni v červenci. Je tedy určitě dobře, že opravy nezamrzly.

Opravit Svinovské mosty nepůjde jinak než ruku v ruce s jejich uzavírkou. Ti, kteří nemohou na dobu uzavírky vyměnit auto za MHD, budou potřebovat velkou dávku trpělivosti.

Kdo tudy jezdí do ráno do práce, bude si muset nařídit budík o dost dřív, aby stihl včas dorazit. Zkrátka to bude (aspoň ze začátku) o nervy. A nejen o nervy z kolon a kolapsu dopravy. Ale také o nervy z toho, aby to tentokrát dobře dopadlo.

Aby dlouho očekávaná rekonstrukce Svinovských mostů neskončila podobně jako dlouho očekávaná stavba dálnice D1 (která má základy z odpadků) a řidiči nakonec jezdili po kvalitně opraveném mostě.

Autor: Tereza Krumpholzová

22.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies