Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrava počítá, kolik aut projede křižovatkami

Křižovatky v krajské metropoli hlídá necelá pětistovka studentů. Počítají auta, která tudy projedou. Z výsledku sčítání dopravy se pak vypracuje plán optimalizace dopravy na dalších třicet let.

6.6.2014
SDÍLEJ:

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Stovky studentů hlídkují v těchto dnech u ostravských křižovatek. Počítají, kolik aut tudy přes den projede.

„Zapisujeme čárky za každé vozidlo v dané kategorii, které křižovatkou projede. Je jich tolik, že už jsem ztratila přehled o přibližném počtu," řekla Deníku jedna z dobrovolnic, které počítaly projíždějící vozy u křižovatky ulic Poděbradovy a Českobratrské. Dále prozradila, že výzkum by měl následně sloužit ke kalibraci dopravy. „Sedíme tady od rána do zhruba pěti hodin. Teď to ještě jde, horší to bylo začátkem týdne, protože pršelo a byla zima," dodala dobrovolnice. Město sčítá dopravu v rámci projektu Integrovaný plán mobility Ostrava. Na základě těchto podkladů pak bude zpracován projekt o optimalizaci dopravy na dalších dvacet až třicet let s tím, že výsledky sčítání by mohly být známy koncem roku 2014.

„V terénu bude postupně okolo 470 pracovníků. Dopravní uzly, koridory a sčítací místa jsou vybrány na základě dlouhodobého sledování dopravy s přihlédnutím k již provedeným průzkumům," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Pohled na kraj

Co pět let probíhá v republice celostátní sčítání dopravy. To poslední bylo v roce 2010. Na základě výsledků se pak optimalizuje doprava podle toho, jak moc jsou dálnice a silnice využívány. Celostátní sčítání se ale od toho „ostravského" liští tím, jaké komunikace se pozorují. „Celostátní sčítání dopravy slouží především potřebám Ředitelství silnic a dálnic ČR a omezuje se na dopravní zatížení dálnic a silnic I. třídy, které jsou státní, a silnic II. a III. třídy, jež jsou krajské," vysvětlila mluvčí ostravského magistrátu.

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.

Autor: Jakub Malchárek

6.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Airbus A319 ve službách české vlády
6 5

Za zraněnou Češkou do Káhiry míří vojenský speciál s lékaři

 údajnou korupci při nákupu obrněných vozidel Pandur pro českou armádu má jít lobbista Marek Dalík na pět let do vězení.
AKTUALIZOVÁNO
3 11

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Stezky do oblak jsou hitem českých hor. Porovnali jsme, která je nejlepší

Dopravní zácpy, přeplněná parkoviště a fronty u pokladen. To vše způsobilo nedávné otevření Stezky korunami stromů u Janských Lázní v Krkonoších. Celkem jsou tyto unikátní rozhledny v Česku a blízkém okolí již čtyři a bez nadsázky se z nich staly turistické hity našich hor. Udělali jsme pro vás jejich srovnání, které nabízejí nejlepší výhledy nebo adrenalinové atrakce. 

Dívka vysílala autonehodu on-line, její sestra nepřežila

V neděli měla Jacquelina Sanchezová slavit patnácté narozeniny. Místo toho se s ní budou nejbližší a přátelé loučit na pohřbu. Jela v autě se starší sestrou Obdulií. Ta se však nevěnovala řízení a vysílala jízdu přes mobil živě do éteru. Havarovala a mladší sestra nehodu nepřežila.

Žádné živé spisy jsem s Babišem neprobíral, řekl Přibil sněmovní komisi

Novinář Marek Přibil dnes strávil na slyšení před sněmovní komisí k únikům údajů z vyšetřovacích spisů zhruba 2,5 hodiny. Při odchodu novinářům pouze zopakoval, že s předsedou hnutí ANO a bývalým ministrem financí Andrejem Babišem žádné takzvané živé policejní spisy neprobírali, a doufá, že to doložil. Dále jen uvedl, že nemá povinnost média informovat.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení