VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrava počítá, kolik aut projede křižovatkami

Křižovatky v krajské metropoli hlídá necelá pětistovka studentů. Počítají auta, která tudy projedou. Z výsledku sčítání dopravy se pak vypracuje plán optimalizace dopravy na dalších třicet let.

6.6.2014
SDÍLEJ:

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Stovky studentů hlídkují v těchto dnech u ostravských křižovatek. Počítají, kolik aut tudy přes den projede.

„Zapisujeme čárky za každé vozidlo v dané kategorii, které křižovatkou projede. Je jich tolik, že už jsem ztratila přehled o přibližném počtu," řekla Deníku jedna z dobrovolnic, které počítaly projíždějící vozy u křižovatky ulic Poděbradovy a Českobratrské. Dále prozradila, že výzkum by měl následně sloužit ke kalibraci dopravy. „Sedíme tady od rána do zhruba pěti hodin. Teď to ještě jde, horší to bylo začátkem týdne, protože pršelo a byla zima," dodala dobrovolnice. Město sčítá dopravu v rámci projektu Integrovaný plán mobility Ostrava. Na základě těchto podkladů pak bude zpracován projekt o optimalizaci dopravy na dalších dvacet až třicet let s tím, že výsledky sčítání by mohly být známy koncem roku 2014.

„V terénu bude postupně okolo 470 pracovníků. Dopravní uzly, koridory a sčítací místa jsou vybrány na základě dlouhodobého sledování dopravy s přihlédnutím k již provedeným průzkumům," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Pohled na kraj

Co pět let probíhá v republice celostátní sčítání dopravy. To poslední bylo v roce 2010. Na základě výsledků se pak optimalizuje doprava podle toho, jak moc jsou dálnice a silnice využívány. Celostátní sčítání se ale od toho „ostravského" liští tím, jaké komunikace se pozorují. „Celostátní sčítání dopravy slouží především potřebám Ředitelství silnic a dálnic ČR a omezuje se na dopravní zatížení dálnic a silnic I. třídy, které jsou státní, a silnic II. a III. třídy, jež jsou krajské," vysvětlila mluvčí ostravského magistrátu.

Čtyři sta sedmdesát studentů v těchto dnech hlídkuje u ostravských křižovatek a počítá, kolik aut a v jakém směru tudy projede.

Autor: Jakub Malchárek

6.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
48 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies