VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravice bojuje za zachování posledního nočního spoje

Ostravice - „Kraj lidi jedoucí z odpolední směny nečekaně chytil do pasti,“ říká starosta Mališ.

22.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Foto Deník/ Libor Plíhal

S příchodem nového vlakového jízdního řádu, platného od prosince, došlo k nečekaným problémům na regionální trati Ostravice Frýdlant nad Ostravicí a zpět.

Krajský úřad Moravskoslezského kraje, jako objednavatel regionálních železničních spojů, zrušil poslední večerní spoj číslo 13 141 s odjezdem ve 23.11 hodin z Frýdlantu nad Ostravicí a příjezdem do Ostravice ve 23.22 hodin a následným návratem pod označením 3 136 z Ostravice ve 23.25 hodin a dojezdem do cílové stanice ve Frýdlantu ve 23.36 hodin.

„Argumentace kraje, že tento letitý spoj je málo vytížený v tomto případě neuspěje,“ říká starosta Ostravice Miroslav Mališ. „Na trati Frýdlant nad Ostravicí Ostravice projede denně celkem 19 spojů. Poslední vlak měl v obou směrech vždy návaznost na běžné i prodloužené odpolední směny zaměstnanců pracujících jak ve Frýdlantu nad Ostravicí, tak u nás v Ostravici, využívali jej i turisté a chataři, ale hlavně dopravně obsloužil i výstup a nástup ve stanicích Frýdlant zastávka, Frýdlant Nová Dědina a Ostravice zastávka. Toto nyní zmizelo. Nelze se tedy divit, že lidé jsou zaskočeni a doslova pobouřeni,“ argumentuje starosta Mališ.

Kraj obec informoval o plánované změně jízdního řádu v červnu letošního roku, načež rada obce včas podnikla, na základně věcných argumentů, veškeré možné kroky ke zvrácení tohoto stavu a zachování posledního nočního spoje. „Návrh krajských úředníků, že lidé mohou využít namísto vlaku noční mezinárodní autobusovou linku Ostrava Frýdek-Místek Turzovka Čadca Žilina s odjezdem z Frýdlantu nad Ostravicí ve 23.12 hodin a příjezdem do Ostravice ve 23.20 hodin nemá reálný základ. Spoj ve všední dny přijíždí přeplněný a navíc nestaví v malých stanicích. Tedy problém v grafikonu nového vlakového jízdního řádu, který nás tíží, vyřešen není a nezbývá než znovu bojovat,“ informuje ostravický radní Jaroslav Zátopek.

„Na základě požadavků občanů adresovaných členovi rady obce jsem předložil radě návrh, aby se ta vzniklým problémem v dopravní obslužnosti obce znovu intenzivně zabývala a vyvolala na úrovni kraje nové jednání ve věci obnovení tohoto spoje. Rada obce návrh schválila. Věřím, že se v blízké budoucnosti dobereme rozumného řešení,“ uzavřel Zátopek.mach

Autor: Tomáš Machálek

Místo události:
22.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies