Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravské obchůdky, do kterých se lidé rádi vracejí

Sýrárna v Nádražní ulici v Ostravě je obchůdek, který dokáže upoutat i náhodného kolemjdoucího. Často tady hraje hudba, k její návštěvě doslova vybízí i nápaditá výloha.

2.3.2014
SDÍLEJ:

Ochotná a přívětivá obsluha je v sýrovém krámku v Nádražní ulici samozřejmostí, stejně jako ochutnávka třeba sýru, který si zákazník chce koupit.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Sýrárna: nejen nakupování, ale i ochutnávka a povídání

„Klademe velký důraz na prostředí, ve kterém u nás zákazníci nakupují. Když jsou naše sýry, klobásky a další pochoutky na dřevěné podložce a jsou obloženy slámou, určitě to navodí správnou atmosféru," vysvětluje Lukáš Freisler, který Sheep shop provozuje už tři a půl roku. Jak říká, některé nápady odkoukal i ze zahraničí. „Když už se někam dostanu, snažím se navštěvovat různé obchůdky a dívám se, jak to dělají jinde. Prvořadá je samozřejmě kvalita naší nabídky, její čerstvost a snažíme se klást důraz na sepětí s přírodou," vysvětluje sýrař.

POMOZME LIDEM, POMOZME KRAJI!
Zprávy zaznívající dnes a denně o Moravskoslezském kraji nezní příliš povzbudivě a lidem na optimismu nepřidávají. Je to tady ale doopravdy tak černé?
Seriál Deníku nazvaný Pomozme lidem, pomozme kraji! chce ukázat i druhou stránku mince, tedy to, že náš region je pořád dobrým místem k životu a že se přes veškeré bariéry posouvá vpřed. Na nejdiskutovanější problematice nezaměstnanosti snažíme ukázat, že složitá situace má svá řešení a že je vidět světlo na konci tunelu. O aktivitách, které tento region znovu nastartují, pravidelně diskutujeme s významnými osobnostmi kraje či se šéfy velkých firem.
Sledujeme také příběhy těch, kteří se zatím neúspěšně snaží najít práci, a pokusíme se jim v jejich snaze pomoci. Budeme rádi i za čtenářské náměty a názory na to, co by pomohlo regionu k tomu, aby byl opět silným tahounem. Pomozme spolu lidem, pomozme kraji!

Více k tématu zde: Pomozme lidem, pomozme kraji! 

Jak dodává, v sýrovém krámku sázejí na osobní přístup. „Zákazníkovi věnujeme pozornost, je pro nás nejdůležitější osobou. Proto se snažíme nabídnout ochutnávku sýru či třeba gazdovské slaniny i dalších výrobků, přeptat se na zdraví. Právě osobní přístup je totiž tím, čím můžeme zákazníka získat. Ve velkých obchodech je zákazník většinou jedním z tisíce. U nás v sýrovém krámku se snažíme, aby se cítil jako jednička," říká Lukáš Freisler. Sýrový krámek si už získal své jméno a odhadem osmdesát procent nakupujících tvoří stálí zákazníci.

„Nakupuji tady hlavně brynzu, dneska jsem si vzala i kousek gazdovské slaniny. Chodím tady ráda. Hraje tu muzika, je tu moc pěkné prostředí a také obsluha je příjemná a milá," uvedla jedna ze zákaznic sýrového krámku, které se Deník zeptal na názor. Odhadem čtyřicátník, který stál v řadě, pokukoval po ručně zpracovaných maďarských klobáskách. „Ještě si je můžete pár dní nechat doma vysušit a nechat dozrát ve špajzu," radí zákazníkovi sýrař. Z výrazu nepříliš hovorného chlapíka a jeho spěchu se ale dá vyčíst, že klobásky „nedožijí" rána.

Rynek láká lidi do centra Ostravy

Čerstvé maso, sýry, zelenina a nově i máslo na váhu. To je sortiment ostravské prodejny Rynek v Chelčického ulici, jejíž provozovatelé si zakládají na českém původu všech prodávaných potravin. Jak Deníku řekl marketingový manažer společnosti Beskyd Fryčovice David Smotlacha, při vybírání místa, kam obchod v Ostravě umístit, ani na chvíli vedení společnosti neuvažovalo o některém z velkých nákupních center.

„Koncepce našeho obchodu, jak už název napovídá, patří do centra města a ne do obchodního komplexu. Snažili jsme se tradiční způsob nakupování udělat pro zákazníky zajímavější, ať už prostředím, nebo nabízeným českým sortimentem," popisuje David Smotlacha.

Rynek má symbolizovat náměstí. Uprostřed prodejny je strom a kolem něj pulty s masem, mléčnými výrobky a výrobky z Beskydu. „Tento koncept nepatří do nákupních center, spíše se od nich chceme odlišit. Naší prioritou je kvalita, nikoliv cena. Proto Rynek nenajdete například ve Foru Nová Karolina," říká marketingový manažer.

Prodejna funguje už přes dva měsíce a očividně se jí daří dobře. „Tržby se zlepšují, lidé se o Rynku dozvídají, řady zákazníků se rozrůstají, protože si zase zvykají nakupovat v přirozeném centru města," pochvaluje si současnou situaci manažer.

V nejbližších dnech na zákazníky čekají v prodejně nová zpestření. „Jako jedni z mála prodáváme české čerstvé máslo na váhu. Nově u nás lidé mohou platit už i stravenkami a 1. března odstartujeme soutěž, kdy se každý zákazník, který u nás nakoupí za více než tři sta korun, může zúčastnit slosování. Na konci každého měsíce vybereme tři výherce, kteří získají balíček s našimi potravinami," popisuje novinky David Smotlacha s tím, že v následujících dvou měsících Rynek rozšíří sortiment mimo jiné i o zakysané mlékárenské výrobky.

„Chceme otevřít pobočky i v jiných částech Ostravy. Zatím je vše v jednání, ale už se nám rýsují dva objekty. Určitě ale lidé obchody najdou v přirozených nákupních centrech a ne těch uměle vytvořených obchodních," uzavírá Smotlacha.

Autor: Břetislav Lapisz, Tereza Pintérová

2.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení