Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkování v centru Ostravy bude (místy) na tři hodiny zdarma

Od prosince se chystá zásadní změna ve statické dopravě, má svým způsobem do ulic přinést i více chodců jakožto návštěvníků samotného středu města Ostravy.

5.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Parkování zdarma na tři hodiny. Měsíční předplacené stání v průměru jen za čtyřicet korun na den. A ceny na ostatních městských hrazených plochách odstupňované jejich lukrativností i vytížeností. To jsou hlavní body nového systému statické dopravy v centru města Ostravy.

„Se změnami počítáme od prosince. Tehdy přestanou platit často historické nájemní smlouvy s provozovateli městských parkovišť, které jsme koncem srpna vypověděli," uvedl náměstek primátora pro dopravu Lukáš Semerák.

SJEDNOCENÍ PROVOZOVATELŮ PARKINGU

Konkrétně dal magistrát výpověď společnosti Garáže Ostrava. Ta je s Ostravskými komunikacemi, obvodem Moravská Ostrava a Přívoz a soukromníky jedním ze čtyř subjektů provozujících hrazené parkování v centru města (a každý si přitom stanovuje vlastní výši poplatků).

„Stání zde není nedostatek, jen je špatně regulované. Prvním krokem bude sjednocení provozovatelů městského parkingu i cenové politiky," vysvětlil Semerák s tím, že nyní se ceny místo od místa liší. A to od 15 po 25 korun na hodinu. Nejmarkantnější rozdíly jsou u měsíčního předplaceného stání: 1000 až 1800 korun!

„Návrh počítá s bezplatným parkováním na tři hodiny v lokalitách, na jejichž výběru pracujeme. Bude to v zásadě jako v nákupních zónách kdo si chce v centru něco vyřídit, zajít si na schůzku, na oběd nebo za kulturou, tomu přece ta doba musí stačit," pokračoval náměstek primátora.

Pro dlouhodobé stání se pak kalkuluje s předplatným, které by nemělo přesáhnout 800 korun včetně DPH za měsíc. „Což dělá přepočítáno na pracovní dny okolo 40 korun denně. Nezlobte se na mne, ale kdo nedisponuje takovou sumou na parkování, ten by raději neměl jezdit autem," podotkl Semerák.

PŘIPLATIT SI, ANEBO KOUSEK DOJÍT?

Samotná krátkodobá hrazená stání mají fungovat podle vzorce: Čím blíže k samotnému centru, tím dražší cena. Předpokládá se 20, 30 a 40 korun na hodinu.

„Tak, aby si každý mohl vybrat, zdali si připlatí, nebo dojde kousek pěšky. Například v letadle či divadle přece stojí nejlepší místa více. A navíc vzdálenosti v oblasti mezi železniční tratí a řekou tvořící střed města se dají absolvovat po svých pohodlně v řádech minut," tvrdil náměstek primátora.

Nový systém podle svých slov Semerák nepovažuje za dopravní revoluci, nýbrž uspořádání podmínek pro parkování, a zároveň také odstranění překážek pro ježdění do centra.

„Žehráme, že je v jeho ulicích málo lidí, ale zároveň je od cesty demotivujeme tím, že musí za centrum platit, a odrazujeme současnou ostravskou parkovací džunglí. Ta skončí stejně, jako začne obrovský tlak na motoristy stávající tam, kde nemají," uzavřel náměstek primátora.

Autor: Radek Luksza

5.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

TOP 2 HNED PAVEL VIČAR Knihkupectví ve Vyškově je zase v provozu. Majitelka si pořídila systém EET, a po rozhodnutí finanční správy může svůj obchod dál provozovat.
7

Knihkupectví uzavřená kvůli EET opět fungují, finanční správa to posvětila

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
4

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

Škodovka nestíhá, superb se možná bude vyrábět v Německu. Odboráři nesouhlasí

Pracují sedm dní v týdnu téměř 24 hodin denně. Závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách nestíhají. Prodeje stále rostou a brzy mají přijít nové modely. Vedení mateřského koncernu Volkswagen řeší, jak české automobilce pomoci a které modely přesunout do továren po Evropě. Škoda se potýká s nedostatkem pracovníků. Informovaly o tom Hospodářské noviny.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Evropa zvládla start Laver Cupu, po dvou zápasech vede 2:0

/FOTOGALERIE/ Tenisté týmu Evropy vedou po prvních dvou zápasech Laver Cupu nad výběrem světa 2:0. Byly to ale pořádné bitvy, bojovalo se o každý míček. Nejprve Chorvat Marin Čilič porazil dvakrát 7:6 mladého Američana Francese Tiafoeho, pak si Rakušan Dominic Thiem poradil 6:7, 7:6 a 10:7 v rozhodujícím super tie-breaku s dalším americkým hráčem Johnem Isnerem.

OBRAZEM: Policejní zakuklenci se v Hodoníně slanili z vrtulníku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Jaké je to být policistou a co všechno je k tomu potřeba splnit, mohli zjistit zájemci v pátek v areálu stadionu U Červených domků v Hodoníně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení