VYBERTE SI REGION

Pět set kol z Ostravy poputuje za africkými školáky

Ostrava - Už za měsíc se budou moci školáci v africké Gambii vozit do školy na opravených a darovaných kolech. Ta k nim vyrazí z Ostravy už ve čtvrtek. 

13.2.2013
SDÍLEJ:

Roman Posolda v centrální skladu v Ostravě-Koblově.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Do dvanáctimetrového kontejneru by jich mělo vejít zhruba pět set. Nakládat se budou od sedmi hodin ráno v Koblově - v prostorách občanského sdružení Nové šance. Zapojit se může i veřejnost.

„Začneme nakládat někdy kolem sedmé hodiny ráno. Na nakládku máme asi deset hodin," popsala Nikol Oškerová z ostravské dopravní společnosti NH Trans. Právě tato firma se přepravy první várky kol, která sbírali lidé po celé republice, ujala a také ji zafinancovala. „O projektu jsme se dověděli z médií, a když se řešila otázka, jak kola do Afriky dostat, napadlo nás, že můžeme pomoci," řekla Oškerová s tím, že přeprava vyjde zhruba na sto tisíc korun.

Z Ostravy se kola napřed vydají do Prahy a odtud šest dní pojedou po železnici do přístavu v Hamburku. „Odtud vyplouvá námořní loď do přístavu Bankál v Gambii," upřesnila Oškerová s tím, že kontejner s bicykly by do Afriky měl dorazit zhruba za měsíc.

„Spolu s koly budou naloženy i náhradní díly a pět sad nářadí na opravu kol," uvedl Roman Posolda, ředitel obecně prospěšné společnosti Kola pro Afriku. Právě on spolu s dalšími organizátory na kola počká přímo v Gambii. „S místním koordinátorem budeme kola rozdělovat mezi děti v pěti školách. Zároveň budeme tamní učitele školit v tom, jak kola opravit," vysvětlil Posolda.

Projekt Kola pro Afriku je inspirován podobným projektem, který před lety vznikl v Anglii.

„Gambie je nejmenší z Afriky a má asi 1,7 milionu obyvatel, přičemž polovina jsou děti do 15 let. Do školy by z té poloviny mělo chodit sedmdesát procent. Každé kolo, které se nám sem podaří dopravit, je obrovská pomoc," míní Roman Posolda s tím, že ještě letos by chtěli do Gambie vypravit další kontejner s koly.

Dobrovolníci mohou přiložit ruce k dílu a pomoci s nakládkou kol

Nakládka kol proběhne ve čtvrtek 14. února v Ostravě-Koblově (areál bývalých kasáren) a pomoci mohou dobrovolníci i z řad veřejnosti. Sraz je v 9 hodin (autobusová zastávka Důl Koblov, linka 52) a organizátoři počítají s tím, že akce potrvá celý den. Najde se prý práce pro všechny bez ohledu na zručnost, sílu či pohlaví… Drobné občerstvení bude zajištěno, akce se koná za každého počasí. Účast lze potvrdit na: Roman Posolda, roman.posolda@gmail.com; tel. 605 418 456. 

Autor: Tereza Krumpholzová, Šárka Mrvová

13.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies