„Je to dobrá zpráva pro region. Podle slov pana ministra by si to intenzita tranzitní kamionové dopravy v regionu jednoznačně zasloužila," řekl Petr Gawlas redakci. „Je důležité, že se o tom uvažuje a vážně se o tom mluví," prohlásil. V části úseku je střídavý třípruh. „Ten se kdysi realizoval z finančních důvodů. O čtyřpruhu se ale už v minulosti uvažovalo," připomněl Petr Gawlas s tím, že v okolí Jablunkova a Mostů jsou z dřívějška vykoupeny pozemky, protože se čtyřpruhovou silnicí se opravdu počítalo.

Šok pro Hrádek

Už teď je ale jasné, že ne všude oprášenou myšlenku na rozšíření silnice na Slovensko podpoří. „Tuto zprávu vnímám jako nějaký opožděný apríl. My budeme tvrdě a nekompromisně proti," řekl v úterý Deníku starosta Hrádku Robert Borski.

Zdůraznil, že silniční průtah, který v podstatě rozdělil obec na dvě části, byl dokončen teprve v roce 2011. A to, že někdo uvažuje o rozšíření cesty, považuje za neuvěřitelné. „Doprava se tady už nekumuluje, dva pruhy stačí. Buďto někdo neumí počítat, nebo neví, co s penězi. Jestli budou chtít dělat další dva pruhy, tak na jiném místě," řekl doslova.

Praktické zkušenosti s průtahem prý mluví za vše. „Já si myslím, že ani jeden jediný občan Hrádku neřekne, že by to prospělo," řekl starosta k úvahám o čtyřpruhu.

Údiv neskrýval ani starosta Mostů Josef Szotkowski. „Je to pro mě překvapení," řekl. „Já bych byl pro, ale moc tomu nevěřím. My jsme v roce 2013 dostali oficiální dopis z ministerstva dopravy, že do roku 2040 se s úsekem Hrádek státní hranice nebude hýbat, že není vyhlídka na rozšíření." Připomněl, že na polské a slovenské straně regionu povede dálnice, která ovlivní intenzitu dopravy i na Jablunkovsku. „Vím, že se bude doprava sčítat a budou studie," naznačil.

To Robert Borski má jasno. „My si myslíme, že dopravy nepřibude, spíš ubude," prohlásil.