VYBERTE SI REGION

První bitva o peníze na obchvaty je vybojovaná

Zástupci Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 i Moravskoslezského kraje splnili svůj slib. Zúčastnili se meziresortního připomínkového řízení k navrhovanému rozpočtu na příští rok.

1.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

„Museli jsme ve spolupráci s krajem obhájit zahájení výstavby obchvatů Opavy a Krnova v roce 2015. Další možný odklad těchto staveb by byl pro občany obou měst už neakceptovatelný," řekla místopředsedkyně sdružení a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová.

„V seznamu staveb, které jsou v rozpočtu fondu dopravy na příští rok bez finančního krytí, jsou klíčové stavby z našeho kraje. A to přesto, že jsou všechny připraveny k výstavbě," upozornil tajemník sdružení Martin Dostál.

Delegace Moravskoslezského kraje byla připravena na tvrdé vyjednávání. Ministerstvo financí totiž s navýšením výdajového rámce fondu dopravy o 9,5 miliardy korun zásadně nesouhlasilo.

Kompromis

„S tímto postojem resortu financí mám velký problém. Stále častěji si kladu otázku, proč nejsou finančně pokryté stavby připravené k realizaci, a to jednoznačně platí pro krnovský a opavský obchvat," řekla místopředsedkyně sdružení Zdeňka Jordánová před odjezdem na pražské bitevní pole.

Kompromis na financování klíčových dopravních staveb v západní části našeho kraje se nakonec podařilo najít.

„Připomínky Moravskoslezského kraje a Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 byly korektně vypořádané. Naše oboustranná součinnost přinesla očekávaný výsledek," spokojeně konstatuje náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Daniel Havlík.

Příslib

Delegace získala příslib, že na klíčové stavby v západní části našeho kraje by peníze měly být v příštím roce vyčleněné. Týkají se východní části severního obchvatu Opavy i obchvatu Krnova.

„Zahájení samotného financování obchvatů obou měst se odvíjí od vyhlášení výběrového řízení a následného podpisu smlouvy s jejich zhotoviteli. Pomyslný míček je nyní zejména na straně Ředitelství silnic a dálnic ČR a ministerstva dopravy," vysvětluje tajemník Sdružení Martin Dostál.

Na tahu je stát

Pro sdružení i kraj však práce zdaleka nekončí. První bitva byla vybojována a další je v očekávání. Po meziresortním připomínkovém řízení projedná rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury vláda a v souladu s rozpočtovou legislativou bude do konce září předložený poslanecké sněmovně.

„Tam bude projednávaný v hospodářském výboru a do konce letošního roku by měl být sněmovnou schválený," upřesňuje Daniel Havlík. Projednávání rozpočtu fondu dopravy bude sdružení i kraj dál bedlivě sledovat. „Z naší strany jsme v uplynulých letech udělali maximum možného a teď je na tahu stát," dodává Martin Dostál.

Autor: Jitka Hrušková

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Dijsselbloem: Hospodářské problémy Itálie po referendu nezmizely

Brusel - Hospodářská situace v Itálii se po nedělním referendu nezměnila, problémy zůstávají stejné, poznamenal dnes při příchodu na jednání ministrů financí zemí platících eurem šéf této takzvané euroskupiny Jeroen Dijsselbloem z Nizozemska. Podle něho bude muset nová vláda připravit dodatečná opatření v rámci státního rozpočtu na příští rok, aby země dodržela podmínky takzvaného paktu stability. V něm se členské státy eurozóny zavazují nemít natolik vysoké schodky státních rozpočtů nebo vysoké veřejné dluhy, které by ohrožovaly stabilitu eura a zvyšovaly inflaci v zemích platících eurem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies