VYBERTE SI REGION

Rekordmanem je cestovatel z Ostravy. Za jediný den ujel vlakem 2008 km

Martin Juřík je mladý vášnivý cestovatel a obdivovatel železnice, který ve svém volném čase rád fotografuje vlaky.

11.4.2015
SDÍLEJ:

Mladý držitel českého rekordu. Martin Juřík urazil během čtyřiadvaceti hodin celkem 2008 kilometrů na české železnici. Foto: Deník/Denis Fiebrich

„Myšlenka na zlomení českého rekordu v počtu ujetých kilometrů vlakem během čtyřiadvaceti hodin mě napadla hned po konci hokejové sezony. Protože jsem o víkendu neměl co dělat, tak jsem se rozhodl naplánovat tuto cestu," říká.

Nejprve měl v úmyslu absolvovat pouze cestu do Brna, ale známý mu potom poradil, aby využil pendolino a jezdil mezi Ostravou a Prahou.

Rekordní jízda

„Samotné naplánování trasy mi pak zabralo tři dny," vysvětlil Martin Juřík zároveň s podrobnostmi o trase rekordní jízdy.

„Vyjížděl jsem z Bohumína a potom jsem cestoval především mezi Ostravou a Prahou. Dále jsem při své cestě navštívil Olomouc, Třinec a po čtyřiadvaceti hodinách jsem končil v Dětmarovicích."

Kvůli uznání rekordu k tomu musel mít i důkazy.

Dále doplňuje, že ujetí 2008 kilometrů jej díky čtyřiadvacetihodinové jízdence a doplacení dvou posledních vlaků stálo přesně 1150 korun.

Samotnou podmínkou uznání rekordu bylo získat čestné prohlášení od průvodčích, z nichž mu každý napsal své číslo průkazu, a pořízení celkem tří fotografií.

„Na dvou musela být viditelná jména stanic a přesný čas a třetí fotka měla být přímo z cesty vlakem," vysvětluje mladý cestovatel. Dále vypráví, že v Olomouci málem nestihl koupit místenku a focení kvůli přestavbě nádražních podchodů.

Průvodčí už o něm věděli

„Když jsem jel čtvrtým vlakem, průvodčí si už předali zprávu, že po železnici cestuje člověk, který se snaží dosáhnout rekordu, a byli velmi ochotní při poskytování čestných prohlášení. Jeden z nich mi dokonce dal tip na železniční rallye, kdy soutěžící musí projet stanovené stanice a splnit několik úkolů," doplnil. Rekord Martina Juříka měl u milovníků železnice značnou odezvu.

A nejen to mladíka motivuje.

„Vlakem bych také rád objel celou Českou republiku, pokud možno co nejblíže hranicím. Rovněž jsem uvažoval o stejném rekordu na slovenské železnici, i když tam by to bylo mnohem obtížnější, protože nejsou k dispozici rychlovlaky," uzavírá.

Zápis z České knihy rekordů
agentury Dobrý den:

Nejvíce ujetých kilometrů vlakem za 24 hodin Martin Juřík z Ostravy-Poruby absolvoval postupně v sedmi vlacích trasu Bohumín Praha hl. n. Ostrava hl. n. Praha hl. n. Olomouc hl. n. Praha hl. n. Třinec Dětmarovice v průběhu 24 hodin trasu dlouhou 2008 kilometrů. Ve vlaku strávil celkem 20 hodin a 17 minut, přestupy a čekání na další spoje mu zabraly 3 hodiny a 43 minut. Cena jízdného činila celkem 1150 korun. Rekord byl do České databanky rekordů zaevidován ve dnech 21. až 22. března 2015.

Denis Fiebrich

Autor: Redakce

11.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
24 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seizmologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které zasáhla série silných zemětřesení už loni. Podle italského premiéra Paola Gentiloniho si zemětřesení zřejmě nevyžádala žádné oběti. První menší škody hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies