VYBERTE SI REGION

Patnáct tun v zubech. Golem trénoval na světové rekordy

/FOTOGALERIE/ Jedna z hal logistického centra opavské společnosti TQM se v sobotu ráno změnila v tréninkový prostor, na němž neúřadoval nikdo jiný než René Richter alias Golem.

16.3.2015
SDÍLEJ:

René Richter alias Golem se v sobotu ráno svědomitě připravoval na překonání světových rekordů.Foto: DENÍK / Petr Dušek

Cíle byly hned dva. A sice uvést do pohybu odbrzděný téměř patnáct tun vážící kamion prostřednictvím páky a Golemových čelistí.

Podlaha jedné z hal, kde jsme se nacházeli, skýtá skoro ideální rovinku pro dosažení nových světových rekordů. Přesně 13. května chce René Richter během jediného dne překonat hned tři najednou. V deset hodin dopoledne hodlá v kylešovické Bavarii fitness v zubech vyzvednout více než tunu těžkou konstrukci se závažími a po šesté hodině večer by pak mělo dojít také na zbylá dvě maxima, na něž o víkendu trénoval v areálu TQM.

Sobotní příprava naplno ukázala, že nelze podcenit sebemenší maličkost. Golem si nachystal svůj profesionální stůl na páku, o nějž si postupně zapřel pravou i levou ruku, a snažil se pohnout patnáctitunovým kolosem. I když první pokusy příliš nadějně nevypadaly, silák původem z Opavy zabral a tréninkový plán v tomto ohledu naplnil.

K neoficiálnímu překonání rekordu potřeboval vozem pohnout minimálně o třicet centimetrů. Levou i pravou rukou však tuto hodnotu ještě o dvacet čísel převýšil. „Jsem hodně sebekritický, takže i kdyby vše proběhlo dobře, pořád na sobě budu hledat, co lze ještě vypilovat," poznamenal René Richter.

U dalšího maxima už byl úspěšný pouze z větší poloviny. V zubech měl odtáhnout kamion do vzdálenosti pěti metrů. Nakonec z toho byly „pouze" tři. „Několikrát se mi podařilo potáhnout v zubech 3 metry, ale vždy se kola dostala na nějaký mrtvý bod, který jsem nemohl přejet," pokračoval pravidelný přispěvatel do Guinnessovy knihy rekordů a vzápětí dodal:

„Děkuji všem zaměstnancům firmy, kteří mi obětavě několik hodin asistovali. Jedná se o světový rekord. Nejde to udělat ve stylu "hop na krávu a je z toho tele."

Tým pomocníků, v němž nechyběl ani jeho dlouholetý trenér z Bavaria fitness Jiří Týn, hnal Golema kupředu. Hecování při tak ohromné váze břemene bylo na místě. „Jde o nejnovější model tahače Iveco, který máme k dispozici. Samotný tahač váží sedm tun a návěs ještě o něco víc. Dohromady z toho je necelých patnáct tun.

Je neuvěřitelné, že s tím někdo dokáže pohnout „holýma rukama"," uznale pokyvoval šestadvacetiletý technolog TQM Jiří Mainuš, jenž s několika dalšími lidmi dohlížel na průběh celého tréninku.

Z pochopitelných důvodů se René Richter v hale známé opavské společnosti na zmíněné rekordy nemůže připravovat každý den, proto musel vynaložit veškerou svou sílu, aby našel nejvhodnější místo pro táhnutí kamionu a odboural další nedostatky.

Po těchto nadlidských výkonech na něm byla samozřejmě patrná také únava: „Cítím se, jako bych ten kamion netahal, ale jako by mě přejel. Je pravda, že se i tady jedná o pořekadlo: těžko na cvičišti, lehko na bojišti. V mém případě mi ale chybí spíše síla motivační, protože u těchto pokusů relativně o nic nejde. U rekordu ovšem panuje jinačí atmosféra."

Golema nyní čeká měsíc tvrdé přípravy pod dohledem trenéra Jiřího Týna a ještě jednou si vše v areálu TQM vyzkouší nanečisto, než v květnu půjde do tuhého.

POSTŘEH: To člověk musí mít ukrutnou sílu…

Když jsem se v sobotu ráno vydával vstříc obzvlášť nevlídnému počasí při cestě do areálu TQM, myslel jsem si, že Golem párkrát pohne rukama, vycení zuby a bude natrénováno. Šeredně jsem se však mýlil. Můj mozek totiž velmi nedůsledně pracoval s váhou patnácti tun.

Až na místě mi došlo, o jak velkou hodnotu se vlastně jedná. Nesmělo se nic podcenit. Nesčetněkrát se tahačem popojíždělo, než se dostal do optimální polohy. Na první pohled naprostá rovina totiž skrývá okem takřka neviditelné nerovnosti, které v pracovním životě zaměstnanců TQM nehrají vůbec žádnou roli, v tom rekordmanském však mohou rozhodovat o úspěchu či neúspěchu.

Kola nesmí zůstávat nikde, byť nepatrně, viset.

Právě proto byl Golem celé hodiny nucen posouvat kamion, než našel ideální místo. Ve většině případů si počínal bez asistence řidiče, tedy ručně, což mnohým z přítomných vyráželo dech. Při překonávání maxim nebude nijak omezen četností pokusů. Až se podaří, tak se podaří, jestli se tedy podaří.

I tak bylo neuvěřitelné, že při tahu pákou posunul tahač s přívěsem o kýženou distanci až na nějaký snad dvacátý pokus. Nejdříve pravou a vzápětí i levou rukou. Tou dobou se zdálo, že je vysílen, ale nakonec tomu tak rozhodně nebylo.

Neskutečné! V květnu se rozhodně máme na co těšit.

Autor: Petr Dušek

16.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies