Nabídnout chce kvalitní cestování moderními vlakovými soupravami, ráda by však prosadila i zkrácení doby přepravy mezi městy.
„Pročetli jsme zadávací dokumentaci a jdeme do toho. Je to velká výzva. Již jsme otevřeli jednání s peněžními ústavy,“ potvrdil jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček. „Je jasné, že z pohledu zajištění pravidelného provozu a nalákání cestujících na železnici je soutěžená trať poměrně složitá. My ji dobře známe a víme, kdo ji využívá a čím cestující nejlépe oslovit,“ sdělil.
Firma už má předjednané nové vlakové soupravy s výrobcem. Chce nabídnout především dostatek prostoru. „Myslíme na turisty, cyklisty a lyžaře. Těm chceme nabídnout nadstandardní prostor a chybějící pohodlí,“ popisoval.
Soutěž o provozování rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Hovoří se o devíti adeptech, jejichž vlaky by se po kolejích mohly rozjet. Šanci na úspěch má dopravce, který bude za ekonomicky nejvýhodnějších podmínek poskytovat kvalitní cestování. Nabídne-li částečnou nízkopodlažnost vozidel, klimatizaci vozů, poskytnutí internetového připojení, pomyslné body si získá i zajištěním občerstvení ve vozidlech.
„IT technologie? Rychlý a dostupný internet jistě přitáhne cestující, ale podmínky na trati jsou takové, že kvalitní signál skončí v Opavě ve směru od Ostravy. V tuto chvíli nechceme slibovat něco, co technicky nepůjde. Priority naší strategie směrem k cestujícímu budou jinde: například zmíněný nadstandardní prostor pro přepravu sportovního vybavení,“ reagoval Vlastimil Míček.
Firma chce rovněž tlačit na zkrácení doby strávené v moderním vlaku. „Navrženou dopravní koncepci bychom ještě rádi s ministerstvem projednali. Není totiž možné, aby vlaky jezdily takto pomalu,“ poznamenal jednatel společnosti, který žije v Domašově nad Bystřicí, tedy právě na této trati.
Po nabízených kolejích jezdí roky. „Všichni vidíme, jak vypadá stávající infrastruktura. I tu je potřeba řešit. Můžeme nabídnout luxusní soupravy a zařadit nízkopodlažní vozidla, ale vozíčkář se do nich pohodlně dostane jen v Opavě a Ostravě,“ dodal.
Vlaky firmy, která v tendru zvítězí, se rozjedou po kolejích v roce 2014. Nabídky musejí podat do 10. července. „S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro období 2028/2029,“ informovalo ministerstvo dopravy.
-tau-