VYBERTE SI REGION

Schody na ostravském nádraží nejedou? Omyl, možná mají jen pauzu

Ostrava - To je hrozné, ty schody zase nejedou, povzdechla si důchodkyně nad nehybným eskalátorem na ostravském hlavním nádraží a s těžkými zavazadly začala zdolávat klasické schodiště. Nejspíš se ale namáhala zbytečně.

5.11.2012
SDÍLEJ:

Pokud eskalátory stojí, nemusí být vypnuty. Reagují na čidlo.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Pětasedmdesátiletá paní Jana Žáková z Ostravy cestuje vlakem poměrně často. Na hřbitov do Českého Těšína, do Opavy za přítelkyní, do Ostravice na chatu či do Prahy za vnoučaty. Při posledních cestách z ostravského hlavního nádraží ji ale velmi rozladilo, když s těžkými zavazadly musela vyšlapat spoustu schodů, aby se dostala na nástupiště a na další místa, kam potřebovala.

„Chodí se mi špatně i bez tašek, musím si pomáhat hůlkou. Přitom hned vedle schodiště jsou eskalátory. Ty ale ani jednou nejely. Zajímalo by mě, jak je možné, že pořád nefungují," napsala čtenářka Deníku.

Paní Žáková se ale nejspíš zmýlila. Zřejmě jako mnozí další cestující nevěděla, že pokud pojízdné eskalátory stojí, nemusí to automaticky znamenat, že nefungují. Reagují totiž na čidlo.

Ilustrační foto

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského eskalátory v budově hlavního nádraží v Přívoze běžně fungují a nejsou s nimi v současnosti žádné problémy.

„Jsou však spouštěny a vypínány čidlem podle pohybu cestujících. Pokud tedy vaše čtenářka vidí schody stát, měla by se přesvědčit, zda jsou označeny jako nefunkční, tedy vypnuté. Obvykle je tato informace u nástupní plochy v dolní části obložení eskalátorů. Tam se obvykle nachází signalizace. Pokud je červené světlo, jsou vypnuté, pokud svítí zelené, jsou v provozu a lze na ně vstoupit, i když stojí. Při vstoupení na ně se eskalátory rozjedou. Po vystoupení, pokud jsou volné, se zase automaticky zastaví," vysvětlil Šťáhlavský.

Dodal, že nejsou hlášeny ani žádné vážnější problémy s eskalátory a výtahy v dalších stanicích a zastávkách na Ostravsku v majetku Správy železniční dopravní cesty. „Většina těchto eskalátorů funguje také na principu spouštění a vypnutí pohybem osob, které schody využívají," tvrdí Šťáhlavský s tím, že České dráhy myslí na seniory a další osoby se sníženou schopností pohybu například vozíčkáře, cestující s kočárky také nákupem nových bezbariérových souprav. „Jde především o jednotky CityElefant. Jezdí například na linkách Opava Ostrava Havířov Český Těšín, Ostrava Bohumín Český Těšín Mosty u Jablunkova. Také na další regionální neelektrifikované tratě nasazujeme bezbariérové soupravy se sníženou podlahou v nástupním prostoru jednotky Regionova," upřesnil.

Autor: Miroslava Chlebounová

5.11.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Nezvládnutý staford napadl na ulici dalšího psa, skončil v útulku

Olomoucký kraj – Policisté se zabývají případem nebezpečného křížence stafordšírského teriéra, který v Zábřehu napadl několik psů i lidí. Poslední incident se stal zkraje týdne poblíž husitského kostela u areálu bývalých kasáren, kde staford zaútočil na dalšího psa. Toho majitelka právě venčila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies