VYBERTE SI REGION

Schody na ostravském nádraží nejedou? Omyl, možná mají jen pauzu

Ostrava - To je hrozné, ty schody zase nejedou, povzdechla si důchodkyně nad nehybným eskalátorem na ostravském hlavním nádraží a s těžkými zavazadly začala zdolávat klasické schodiště. Nejspíš se ale namáhala zbytečně.

5.11.2012
SDÍLEJ:

Pokud eskalátory stojí, nemusí být vypnuty. Reagují na čidlo.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Pětasedmdesátiletá paní Jana Žáková z Ostravy cestuje vlakem poměrně často. Na hřbitov do Českého Těšína, do Opavy za přítelkyní, do Ostravice na chatu či do Prahy za vnoučaty. Při posledních cestách z ostravského hlavního nádraží ji ale velmi rozladilo, když s těžkými zavazadly musela vyšlapat spoustu schodů, aby se dostala na nástupiště a na další místa, kam potřebovala.

„Chodí se mi špatně i bez tašek, musím si pomáhat hůlkou. Přitom hned vedle schodiště jsou eskalátory. Ty ale ani jednou nejely. Zajímalo by mě, jak je možné, že pořád nefungují," napsala čtenářka Deníku.

Paní Žáková se ale nejspíš zmýlila. Zřejmě jako mnozí další cestující nevěděla, že pokud pojízdné eskalátory stojí, nemusí to automaticky znamenat, že nefungují. Reagují totiž na čidlo.

Ilustrační foto

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského eskalátory v budově hlavního nádraží v Přívoze běžně fungují a nejsou s nimi v současnosti žádné problémy.

„Jsou však spouštěny a vypínány čidlem podle pohybu cestujících. Pokud tedy vaše čtenářka vidí schody stát, měla by se přesvědčit, zda jsou označeny jako nefunkční, tedy vypnuté. Obvykle je tato informace u nástupní plochy v dolní části obložení eskalátorů. Tam se obvykle nachází signalizace. Pokud je červené světlo, jsou vypnuté, pokud svítí zelené, jsou v provozu a lze na ně vstoupit, i když stojí. Při vstoupení na ně se eskalátory rozjedou. Po vystoupení, pokud jsou volné, se zase automaticky zastaví," vysvětlil Šťáhlavský.

Dodal, že nejsou hlášeny ani žádné vážnější problémy s eskalátory a výtahy v dalších stanicích a zastávkách na Ostravsku v majetku Správy železniční dopravní cesty. „Většina těchto eskalátorů funguje také na principu spouštění a vypnutí pohybem osob, které schody využívají," tvrdí Šťáhlavský s tím, že České dráhy myslí na seniory a další osoby se sníženou schopností pohybu například vozíčkáře, cestující s kočárky také nákupem nových bezbariérových souprav. „Jde především o jednotky CityElefant. Jezdí například na linkách Opava Ostrava Havířov Český Těšín, Ostrava Bohumín Český Těšín Mosty u Jablunkova. Také na další regionální neelektrifikované tratě nasazujeme bezbariérové soupravy se sníženou podlahou v nástupním prostoru jednotky Regionova," upřesnil.

Autor: Miroslava Chlebounová

5.11.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies