Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Schody na ostravském nádraží nejedou? Omyl, možná mají jen pauzu

Ostrava - To je hrozné, ty schody zase nejedou, povzdechla si důchodkyně nad nehybným eskalátorem na ostravském hlavním nádraží a s těžkými zavazadly začala zdolávat klasické schodiště. Nejspíš se ale namáhala zbytečně.

5.11.2012
SDÍLEJ:

Pokud eskalátory stojí, nemusí být vypnuty. Reagují na čidlo.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Pětasedmdesátiletá paní Jana Žáková z Ostravy cestuje vlakem poměrně často. Na hřbitov do Českého Těšína, do Opavy za přítelkyní, do Ostravice na chatu či do Prahy za vnoučaty. Při posledních cestách z ostravského hlavního nádraží ji ale velmi rozladilo, když s těžkými zavazadly musela vyšlapat spoustu schodů, aby se dostala na nástupiště a na další místa, kam potřebovala.

„Chodí se mi špatně i bez tašek, musím si pomáhat hůlkou. Přitom hned vedle schodiště jsou eskalátory. Ty ale ani jednou nejely. Zajímalo by mě, jak je možné, že pořád nefungují," napsala čtenářka Deníku.

Paní Žáková se ale nejspíš zmýlila. Zřejmě jako mnozí další cestující nevěděla, že pokud pojízdné eskalátory stojí, nemusí to automaticky znamenat, že nefungují. Reagují totiž na čidlo.

Ilustrační foto

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského eskalátory v budově hlavního nádraží v Přívoze běžně fungují a nejsou s nimi v současnosti žádné problémy.

„Jsou však spouštěny a vypínány čidlem podle pohybu cestujících. Pokud tedy vaše čtenářka vidí schody stát, měla by se přesvědčit, zda jsou označeny jako nefunkční, tedy vypnuté. Obvykle je tato informace u nástupní plochy v dolní části obložení eskalátorů. Tam se obvykle nachází signalizace. Pokud je červené světlo, jsou vypnuté, pokud svítí zelené, jsou v provozu a lze na ně vstoupit, i když stojí. Při vstoupení na ně se eskalátory rozjedou. Po vystoupení, pokud jsou volné, se zase automaticky zastaví," vysvětlil Šťáhlavský.

Dodal, že nejsou hlášeny ani žádné vážnější problémy s eskalátory a výtahy v dalších stanicích a zastávkách na Ostravsku v majetku Správy železniční dopravní cesty. „Většina těchto eskalátorů funguje také na principu spouštění a vypnutí pohybem osob, které schody využívají," tvrdí Šťáhlavský s tím, že České dráhy myslí na seniory a další osoby se sníženou schopností pohybu například vozíčkáře, cestující s kočárky také nákupem nových bezbariérových souprav. „Jde především o jednotky CityElefant. Jezdí například na linkách Opava Ostrava Havířov Český Těšín, Ostrava Bohumín Český Těšín Mosty u Jablunkova. Také na další regionální neelektrifikované tratě nasazujeme bezbariérové soupravy se sníženou podlahou v nástupním prostoru jednotky Regionova," upřesnil.

Autor: Miroslava Chlebounová

5.11.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion eur? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Sean Spicer
AKTUALIZOVÁNO
4

Trumpův mluvčí Spicer rezignoval, novou mluvčí bude Sarah Sandersová

Seznamte se: Alanya, perla Turecké riviéry

/FOTOGALERIE/ Opomíjená, možná i lehce zatracovaná. Taková je pro většinu české veřejnosti Turecká riviéra. Ale ne náhodou se říká, že kdo jednou objeví zdejší kouzlo, už nebude chtít domů. Že, egyptská královno Kleopatro?

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Vy byste s námi měli táhnout za jeden provaz, vzkázal Erdogan Němcům

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan odsoudil vyjádření německého ministra hospodářství, který varoval firmy investující v Turecku. "Měli bychom táhnout za jeden provaz," prohlásil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení