VYBERTE SI REGION

Severní spoj v Ostravě: Ledy se konečně daly do pohybu

O Severním spoji v Ostravě-Porubě se mluví už desítky let. Věci se konečně daly do pohybu. Město už zpracovává investiční záměr, se kterým chce oslovit investory.

21.3.2014
SDÍLEJ:

Severní spoj je už z jedné části hotový. Spojuje ulici Mariánskohorskou s dálnicí D1. Důležitá část, která by ho protáhla až do Poruby, však stále chybí.Foto: Deník/Miroslav Kucej

O Severním spoji, který by zásadně ulehčil dopravě ve městě, se mluví už od osmdesátých let. Nejcitelněji jeho absenci Ostravané pocítili při rekonstrukci Svinovských mostů.

„Severní spoj, který by spojil Porubu s dálnicí, je společně s prodlouženou Rudnou nejzásadnější stavbou na území obvodu. Prodloužená Rudná se už staví a Poruba věří, že se podaří pokročit i v případě druhé stavby," řekl již dříve mluvčí Poruby Martin Otipka.

Dodal, že k napojení na dálnici stačí vybudovat „jen" několik kilometrů silnice, která by výrazně ulehčila dopravě v celé Porubě a pomohla i životnímu prostředí, protože by značnou část dopravy svedla mimo území obvodu.

Seženou investory?

Téma Severního spoje se aktivně řeší od nového tisíciletí. Město v těchto měsících pracuje na investičním záměru téměř dvoumiliardové stavby.

„Odbor dopravy zadal firmě Dopravoprojekt zpracování investičního záměru. Ten běží zhruba od konce roku a měl by být dokončen letos v květnu. Chceme jej totiž použít jako podklad pro oslovení investorů a dotačních zdrojů," přiblížil Deníku náměstek ostravského primátora pro investice Jiří Hrabina.

Dodal, že přestože je Severní spoj krajskou stavbou, budou hledat i další dotační zdroje, ať už z ministerstva dopravy nebo evropských fondů.

Severní spoj vychází z původní silniční koncepce státu a Územního plánu města Ostravy ještě z konce osmdesátých let minulého století, ale následně se funkčně rozdělil na dvě stavby.

Ta první byla uvedena do provozu v roce 2009. Šlo o propojení dálniční křižovatky D1 s Mariánskohorskou ulicí.

A co dál?

Hlavním plánem pro chystanou druhou stavbu, jehož podobu schválilo zastupitelstvo města, je propojení dálniční křižovatky D1 s Martinovskou ulicí v Ostravě-Porubě. „Byla schválena varianta napojení do ulice Provozní, řešená jako místní komunikace s úrovňovými kříženími," přiblížila mluvčí krajského úřadu Petra Špornová s tím, že toto napojení rozšíří význam Severního spoje také na dopravní obsluhu přilehlých ploch na západním okraji městského obvodu Hošťálkovice.

Tato varianta se navíc má vyhnout chráněnému území lesíka Turkov.

Autor: Jakub Malchárek

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies