VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Severní spoj v Ostravě: Ledy se konečně daly do pohybu

O Severním spoji v Ostravě-Porubě se mluví už desítky let. Věci se konečně daly do pohybu. Město už zpracovává investiční záměr, se kterým chce oslovit investory.

21.3.2014
SDÍLEJ:

Severní spoj je už z jedné části hotový. Spojuje ulici Mariánskohorskou s dálnicí D1. Důležitá část, která by ho protáhla až do Poruby, však stále chybí.Foto: Deník/Miroslav Kucej

O Severním spoji, který by zásadně ulehčil dopravě ve městě, se mluví už od osmdesátých let. Nejcitelněji jeho absenci Ostravané pocítili při rekonstrukci Svinovských mostů.

„Severní spoj, který by spojil Porubu s dálnicí, je společně s prodlouženou Rudnou nejzásadnější stavbou na území obvodu. Prodloužená Rudná se už staví a Poruba věří, že se podaří pokročit i v případě druhé stavby," řekl již dříve mluvčí Poruby Martin Otipka.

Dodal, že k napojení na dálnici stačí vybudovat „jen" několik kilometrů silnice, která by výrazně ulehčila dopravě v celé Porubě a pomohla i životnímu prostředí, protože by značnou část dopravy svedla mimo území obvodu.

Seženou investory?

Téma Severního spoje se aktivně řeší od nového tisíciletí. Město v těchto měsících pracuje na investičním záměru téměř dvoumiliardové stavby.

„Odbor dopravy zadal firmě Dopravoprojekt zpracování investičního záměru. Ten běží zhruba od konce roku a měl by být dokončen letos v květnu. Chceme jej totiž použít jako podklad pro oslovení investorů a dotačních zdrojů," přiblížil Deníku náměstek ostravského primátora pro investice Jiří Hrabina.

Dodal, že přestože je Severní spoj krajskou stavbou, budou hledat i další dotační zdroje, ať už z ministerstva dopravy nebo evropských fondů.

Severní spoj vychází z původní silniční koncepce státu a Územního plánu města Ostravy ještě z konce osmdesátých let minulého století, ale následně se funkčně rozdělil na dvě stavby.

Ta první byla uvedena do provozu v roce 2009. Šlo o propojení dálniční křižovatky D1 s Mariánskohorskou ulicí.

A co dál?

Hlavním plánem pro chystanou druhou stavbu, jehož podobu schválilo zastupitelstvo města, je propojení dálniční křižovatky D1 s Martinovskou ulicí v Ostravě-Porubě. „Byla schválena varianta napojení do ulice Provozní, řešená jako místní komunikace s úrovňovými kříženími," přiblížila mluvčí krajského úřadu Petra Špornová s tím, že toto napojení rozšíří význam Severního spoje také na dopravní obsluhu přilehlých ploch na západním okraji městského obvodu Hošťálkovice.

Tato varianta se navíc má vyhnout chráněnému území lesíka Turkov.

Autor: Jakub Malchárek

21.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
2 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies