VYBERTE SI REGION

Soukromí dopravci míří na další železniční trať z Ostravy

Ostrava - Vláda schválila časový plán otevírání železničního trhu. Soukromí dopravci teď budou mít v následujících dvou letech možnost soutěžit o provozování celkem šesti rychlíkových linek. Jedna z nich bude i mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

„Časový plán je nastaven tak, aby bylo možné na tyto veřejné služby čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 20142020. Vzhledem k tomu, že prioritou ministerstva dopravy je zvýšit komfort cestování na české železnici, chceme dopravcům umožnit, aby v soutěžích mohli využít evropské peníze na pořízení kolejových vozidel," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pokud se chtějí dopravci zúčastnit soutěže o provoz vlaků na výše zmíněné trase mezi Ostravou a Olomoucí, musí podat přihlášku do soutěže do jara roku 2016.

„Leo Express provozuje všech svých šestnáct spojů mezi Prahou a Moravou mimo závazek veřejné služby, to je bez dotací od krajů a státu. Tento přístup si chceme zachovat i nadále. O účasti v soutěži o trať Ostrava Opava Krnov a Olomouc budeme uvažovat v souvislosti s naším stávajícím provozem, a pokud pro nás tato trať bude zajímavá, rádi se soutěže zúčastníme," řekla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová.

Otevírání trhu má ale podmínku: dopravci by si navzájem měli uznávat jízdenky, a to v souladu s tím, aby cestující na jedné trase mohli využívat všechny spoje, ať už zajištěné soukromými dopravci nebo Českými dráhami.

Dále by měla na trase platit jednotná tarifikace, která by se měla odvíjet od cen Českých drah. A tady vidí soukromí provozovatelé vlaků problém.

„Jedním z kontroverzních a výrazně nedotažených bodů návrhu, které ministerstvo dopravy předložilo vládě, je otázka jednotné tarifikace tratě. Leo Express obecně jednotnou tarifikaci vítá. Společný tarif však musí být definován státem a jeho povinností je vyvinout takový tarif který bude dostatečně transparentní a bude podléhat nezávislé kontrole. Místo toho ministerstvo navrhuje, aby cena byla řízena jedním ze soutěžících subjektů na trhu, a to přímo subjektem s dominantním postavením," uvedla pro Deník mluvčí Leo Expressu PetraValentová.

Kromě tratě mezi Ostravou a Olomoucí se bude otevírat trh i pro trasy mezi Plzní a Mostem, Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem, Prahou a Chebem, Prahou a Děčínem.

Na ostravské trase by vlaky soukromých dopravců, jako Leo Express a RegioJet, mohly jezdit v roce 2019.

Autor: Jakub Malchárek

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies