VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soukromí dopravci míří na další železniční trať z Ostravy

Ostrava - Vláda schválila časový plán otevírání železničního trhu. Soukromí dopravci teď budou mít v následujících dvou letech možnost soutěžit o provozování celkem šesti rychlíkových linek. Jedna z nich bude i mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

„Časový plán je nastaven tak, aby bylo možné na tyto veřejné služby čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 20142020. Vzhledem k tomu, že prioritou ministerstva dopravy je zvýšit komfort cestování na české železnici, chceme dopravcům umožnit, aby v soutěžích mohli využít evropské peníze na pořízení kolejových vozidel," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pokud se chtějí dopravci zúčastnit soutěže o provoz vlaků na výše zmíněné trase mezi Ostravou a Olomoucí, musí podat přihlášku do soutěže do jara roku 2016.

„Leo Express provozuje všech svých šestnáct spojů mezi Prahou a Moravou mimo závazek veřejné služby, to je bez dotací od krajů a státu. Tento přístup si chceme zachovat i nadále. O účasti v soutěži o trať Ostrava Opava Krnov a Olomouc budeme uvažovat v souvislosti s naším stávajícím provozem, a pokud pro nás tato trať bude zajímavá, rádi se soutěže zúčastníme," řekla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová.

Otevírání trhu má ale podmínku: dopravci by si navzájem měli uznávat jízdenky, a to v souladu s tím, aby cestující na jedné trase mohli využívat všechny spoje, ať už zajištěné soukromými dopravci nebo Českými dráhami.

Dále by měla na trase platit jednotná tarifikace, která by se měla odvíjet od cen Českých drah. A tady vidí soukromí provozovatelé vlaků problém.

„Jedním z kontroverzních a výrazně nedotažených bodů návrhu, které ministerstvo dopravy předložilo vládě, je otázka jednotné tarifikace tratě. Leo Express obecně jednotnou tarifikaci vítá. Společný tarif však musí být definován státem a jeho povinností je vyvinout takový tarif který bude dostatečně transparentní a bude podléhat nezávislé kontrole. Místo toho ministerstvo navrhuje, aby cena byla řízena jedním ze soutěžících subjektů na trhu, a to přímo subjektem s dominantním postavením," uvedla pro Deník mluvčí Leo Expressu PetraValentová.

Kromě tratě mezi Ostravou a Olomoucí se bude otevírat trh i pro trasy mezi Plzní a Mostem, Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem, Prahou a Chebem, Prahou a Děčínem.

Na ostravské trase by vlaky soukromých dopravců, jako Leo Express a RegioJet, mohly jezdit v roce 2019.

Autor: Jakub Malchárek

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies