VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soukromí dopravci míří na další železniční trať z Ostravy

Ostrava - Vláda schválila časový plán otevírání železničního trhu. Soukromí dopravci teď budou mít v následujících dvou letech možnost soutěžit o provozování celkem šesti rychlíkových linek. Jedna z nich bude i mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

„Časový plán je nastaven tak, aby bylo možné na tyto veřejné služby čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 20142020. Vzhledem k tomu, že prioritou ministerstva dopravy je zvýšit komfort cestování na české železnici, chceme dopravcům umožnit, aby v soutěžích mohli využít evropské peníze na pořízení kolejových vozidel," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pokud se chtějí dopravci zúčastnit soutěže o provoz vlaků na výše zmíněné trase mezi Ostravou a Olomoucí, musí podat přihlášku do soutěže do jara roku 2016.

„Leo Express provozuje všech svých šestnáct spojů mezi Prahou a Moravou mimo závazek veřejné služby, to je bez dotací od krajů a státu. Tento přístup si chceme zachovat i nadále. O účasti v soutěži o trať Ostrava Opava Krnov a Olomouc budeme uvažovat v souvislosti s naším stávajícím provozem, a pokud pro nás tato trať bude zajímavá, rádi se soutěže zúčastníme," řekla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová.

Otevírání trhu má ale podmínku: dopravci by si navzájem měli uznávat jízdenky, a to v souladu s tím, aby cestující na jedné trase mohli využívat všechny spoje, ať už zajištěné soukromými dopravci nebo Českými dráhami.

Dále by měla na trase platit jednotná tarifikace, která by se měla odvíjet od cen Českých drah. A tady vidí soukromí provozovatelé vlaků problém.

„Jedním z kontroverzních a výrazně nedotažených bodů návrhu, které ministerstvo dopravy předložilo vládě, je otázka jednotné tarifikace tratě. Leo Express obecně jednotnou tarifikaci vítá. Společný tarif však musí být definován státem a jeho povinností je vyvinout takový tarif který bude dostatečně transparentní a bude podléhat nezávislé kontrole. Místo toho ministerstvo navrhuje, aby cena byla řízena jedním ze soutěžících subjektů na trhu, a to přímo subjektem s dominantním postavením," uvedla pro Deník mluvčí Leo Expressu PetraValentová.

Kromě tratě mezi Ostravou a Olomoucí se bude otevírat trh i pro trasy mezi Plzní a Mostem, Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem, Prahou a Chebem, Prahou a Děčínem.

Na ostravské trase by vlaky soukromých dopravců, jako Leo Express a RegioJet, mohly jezdit v roce 2019.

Autor: Jakub Malchárek

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
54 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
2

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Asadovi vědci se dostali ve Spojených státech na černou listinu

Americké ministerstvo financí umístilo na černou listinu 271 zaměstnanců syrského vládní střediska pro vědu a výzkum. Tvrdí o nich, že zodpovídají za vývoj chemických zbraní pro vládu Bašára Asada.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies