VYBERTE SI REGION

Stavba hlavního tahu z Opavy do Ostravy má zelenou

Ostravsko, Opavsko - V roce 2012 bude na něm proinvestováno 400 milionů korun.

19.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Kůs

Nad osudem této rozestavěné čtyřproudovky už lámali hůl i notoričtí optimisté. Úsporná vládní opatření žádný pozitivní vývoj neslibovala, a právě o to je následující zpráva příjemnější. Poslanci ve středu akceptovali pozměňovací návrh Hospodářského výboru a schválili rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok i se 400 miliony korun na výstavbu jedenáctky.

Původní dotace hovořila o 300 milionech korun. „Po výkladu ministra dopravy a ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury se Hospodářský výbor rozhodl pro některé změny v rozpočtu. Nejvýznamnější z nich je přesun dalších 100 milionů korun na stavbu silnice I/11 Mokré Lazce z jiných projektů,“ říká člen Hospodářského výboru Jiří Rusnok.

Je to tak. Přesun peněz v rámci rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na stavbu I/11 byl skutečně největší změnou oproti původní verzi, kterou vláda schválila koncem září. Do vzkříšení jedenáctky se zapojil i předseda poslaneckého klubu ODS a opavský poslanec Zbyněk Stanjura (ODS).

„Podařilo se mi přesvědčit představitele ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury, aby byla spolufinancována z evropských fondů,“ říká Zbyněk Stanjura.

Základní kámen byl poklepán v roce 2009, ale netrvalo dlouho a stavba bez kvalifikovaného důvodu vypadla z evropského dotačního titulu Operační program doprava. Následně se s minimálním finančním zajištěním zvolna rozjela, aby byla ministrem dopravy Vítem Bártou (VV) zastavena.

Sdružení pro výstavbu silnic I/11 a I/57 však boj o její záchranu nevzdalo. Jeho představitelé osobně doručili podpisové archy petice proti zastavení stavby poslancům i senátorům. Místopředseda Hospodářského výboru František Sivera (ODS) písemně slíbil, že bude společně s Fondem dopravní infrastruktury hledat cesty k obnově výstavby v co nejkratším termínu. Slib ještě letos dodržel.

Autor: Jitka Hrušková

19.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
3 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
4

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies