VYBERTE SI REGION

Stavbu přestupního terminálu v Ostravě brzdí opravy nekvalitního podloží

Výstavba přestupního uzlu v Ostravě-Dubině, který má sloužit hlavně autobusovým linkám z oblasti Petřvaldu a Brušperku, se potýká s problémy. I tak by měl být terminál, který přinese změny v organizaci příměstských autobusových linek, v září zprovozněn.

15.6.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Stavba terminálu Dubina se potýká s problémy s podložím. Přestupní uzel by měl být v provozu od září.

Stavba terminálu Dubina se potýká s problémy s podložím. Přestupní uzel by měl být v provozu od září.Foto: Deník/Pavel Sonnek

„Vyvstaly komplikace kvůli podloží, které vyžaduje provedení sanace. Podloží je nekvalitní a bez jeho opravy není možné přestupní terminál dokončit. Město Ostrava v tuto chvíli zajišťuje projekt sanace podloží, aby mohl být terminál dostavěn co nejdříve. Dokončení terminálu odhadujeme na přelom srpna a září tohoto roku," řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Terminál má zjednodušit trasy autobusů příměstských linek, zajistit pohodlný přestup na tramvajové spoje a snížit tak i znečištění ovzduší ve městě. Cestující však čekají výrazné změny.

„Je nám jasné, že terminál bude zásahem do zvyklostí cestování. Změny různého rozsahu budou v jízdních řádech všech příměstských autobusových linek směřujících z Ostravy ve směru Brušperk nebo Petřvald Mošnov. Kromě toho budou do terminálu zajíždět také autobusy městské hromadné dopravy ze směru od Staré Bělé do Nové Bělé, avšak bez dopadu na jízdní řád," vysvětlil jednatel společnosti Koordinátor ODIS Jan Dvořák a doplnil, že jen malé množství autobusů v terminálu trasu ukončí.

„Půjde jen o méně vytížené spoje. Celkově zde bude ukončeno jen zhruba 25 procent spojů v pracovní den, zpravidla dopoledne nebo večer, a 80 procent spojů o víkendu. Jen linka 379 zde bude nově ukončena zcela," pokračoval Jan Dvořák.

Přestupy

Lidi však nejvíce zajímá, zda budou muset počítat s větším množstvím přestupů nebo s časovou rezervou při návaznosti tramvajových spojů.

„Ve směru do centra či Poruby jsou intervaly tramvají v pracovní den deset minut a do Vítkovic dokonce průměrně pět minut. Jízdní doba tramvají ve směru z centra je srovnatelná s autobusy. Prodloužení cestovní doby bude tedy zanedbatelné. Přestup navíc budou mít pouze ti cestující, kteří mají cíl cesty v blízkosti zastávky příměstského autobusu a jejich spoj bude ukončen v terminálu, to se ale tedy zpravidla netýká cest do zaměstnání ve špičce pracovního dne. Lidé, kteří stejně na tramvaje přestupují, na ně pouze přestoupí dříve a pohodlněji," upřesnil Jan Dvořák.

Cestující se ale změn na trasách přece jen obávají. „Víte, je jasné, že dopravní uzel může přinést výhody, ale všechny nedostatky nebo časové prodlevy při cestě do zaměstnání se ukážou až za pochodu. Zjistíme je, až když v září nasedneme do ranního autobusu do práce do Ostravy," uzavřel jednačtyřicetiletý Petr Krašovský z Brušperku.

Zhotovitelem stavby je firma Colas Cz a náklady pokryje z části město Ostrava a dotace Evropské unie. „Celkové náklady činí zhruba 8,5 milionu korun, přičemž odhadovaná výše dotace je 6,6 milionu korun. Projekt je spolufinancován z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko," dodala Andrea Vojkovská.

Klára Kohutová

Autor: Redakce

15.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Akciová burza v Torontu
6

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Hodný doktor, ale kritický komunální politik Jiří Biolek zpochybnil pověst Aleny Dernerové jako senátorky a kandidátky. „Velmi mě zklamal,“ řekla Dernerová.
6

"Ona selhala!" - "On manipuluje!" Biolek zaútočil na Dernerovou jako Trump

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Aby smrt nebyla tabu. Vyšla kniha "o posledních věcech člověka"

Ondřej Nezbeda, bývalý uznávaný novinář Respektu, se rozhodl radikálně změnit svoji profesi. Stal se pečovatelem domácího hospice Cesta domů. Své zkušenosti z péče o nevyléčitelně nemocné sepsal do knihy Průvodce smrtelníka: o posledních věcech člověka. Nedávno ji spolu s kolegy z hospice představil na besedě v Knihovně Václava Havla. 

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Královéhradecko /FOTOGALERIE/- Kurníky u sousedů osiřely. Náchodští jsou ve střehu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies