VYBERTE SI REGION

Studentská linka číslo 20 v Ostravě končí

Ostrava - Stovky studentů převeze denně autobus ze Studentských kolejí k Husovu sadu, přesto jej dopravní podnik od září ruší. Změna v řádu zasáhne 745 studentů Ekonomické fakulty, kteří bydlí na kolejích a musí dennodenně přijíždět do centra za výukou.

27.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Nemine ani studentku Regionálního rozvoje Romanu Súkupovou: „Dvackou jezdím do školy už čtyři roky a každodenně mi to ušetří hodinu času. Nedokážu si představit, že to bude v budoucnu jinak," svěřuje se. Dopravní podnik však vidí řešení nepříjemné situace jasně. „Linka této trasy je z velké části shodná s trasou tramvaje číslo 8 Hlavní nádraží Vřesinská, tudíž dopravu převážně studentů z kolejí zajistí tento spoj," popisuje řešení mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Bohužel řešení se nezdá být tak jednoduché. „Tramvaje jezdí už tak přeplněné. Hodně studentů také cestuje se zavazadly, když rovnou ze školy odjíždí domů," uvažuje Romana Súkupová.

„Tady nejde o naši pohodlnost, ale o to, že dopravní podnik ruší linku, která je dlouho zavedená a funguje dobře, jen potřebuje pár změn, dodává.

„Chápeme, že dojde k určitému narušení dosavadního způsobu cestování. Nám to ale ušetří potřebné řidiče v době dopravní špičky, a tím i náklady," oponuje Albrecht. Právě ty jsou příčinou razantních změn v jízdních řádech, které dopravní podnik začal provádět již v březnu. „Nemáme jinou možnost kvůli menšímu rozpočtu, který vznikl na základě změny zákona o rozpočtovém určení daní a změny sazby DPH. Město Ostrava v této souvislosti přišlo přibližně o 150 milionů korun," upřesňuje důvody zrušení Albrecht.

Ze zrušení linky není nadšená ani Lucie Ondráková, také studentka Ekonomické fakulty, oboru účetnictví a daně. „Chápu, že tento spoj není úplně výhodný, ale mohli by raději používat menší autobusy nebo linku jen omezit. Podle mých zkušeností jezdí nejvíce studentů mezi 8. a 10. hodinou ráno a zpátky na koleje zase mezi 14. a 16. hodinou. Naopak kolem oběda nemusí jezdit dva autobusy po dvaceti minutách," navrhuje řešení Lucie.

Za spoj se postavil i rektor Ivo Vondrák. Pro Sokolskou 33 v březnu uvedl, že pokud by se ztráty z linky 20 vešly do sto až tří set tisíc, financovala by ji Vysoká škola báňská Technická univerzita z vlastních zdrojů. Dosud však probíhají jednání.

V dopravním podniku však vypadá osud spoje zpečetěn. „Nemám žádné informace o tom, že by se měl provoz linky se začátkem semestru obnovit," uzavírá Albrecht.

KATEŘINA HAVLOVÁ

Autor: Redakce

27.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
28 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies