VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studentská linka číslo 20 v Ostravě končí

Ostrava - Stovky studentů převeze denně autobus ze Studentských kolejí k Husovu sadu, přesto jej dopravní podnik od září ruší. Změna v řádu zasáhne 745 studentů Ekonomické fakulty, kteří bydlí na kolejích a musí dennodenně přijíždět do centra za výukou.

27.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Nemine ani studentku Regionálního rozvoje Romanu Súkupovou: „Dvackou jezdím do školy už čtyři roky a každodenně mi to ušetří hodinu času. Nedokážu si představit, že to bude v budoucnu jinak," svěřuje se. Dopravní podnik však vidí řešení nepříjemné situace jasně. „Linka této trasy je z velké části shodná s trasou tramvaje číslo 8 Hlavní nádraží Vřesinská, tudíž dopravu převážně studentů z kolejí zajistí tento spoj," popisuje řešení mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Bohužel řešení se nezdá být tak jednoduché. „Tramvaje jezdí už tak přeplněné. Hodně studentů také cestuje se zavazadly, když rovnou ze školy odjíždí domů," uvažuje Romana Súkupová.

„Tady nejde o naši pohodlnost, ale o to, že dopravní podnik ruší linku, která je dlouho zavedená a funguje dobře, jen potřebuje pár změn, dodává.

„Chápeme, že dojde k určitému narušení dosavadního způsobu cestování. Nám to ale ušetří potřebné řidiče v době dopravní špičky, a tím i náklady," oponuje Albrecht. Právě ty jsou příčinou razantních změn v jízdních řádech, které dopravní podnik začal provádět již v březnu. „Nemáme jinou možnost kvůli menšímu rozpočtu, který vznikl na základě změny zákona o rozpočtovém určení daní a změny sazby DPH. Město Ostrava v této souvislosti přišlo přibližně o 150 milionů korun," upřesňuje důvody zrušení Albrecht.

Ze zrušení linky není nadšená ani Lucie Ondráková, také studentka Ekonomické fakulty, oboru účetnictví a daně. „Chápu, že tento spoj není úplně výhodný, ale mohli by raději používat menší autobusy nebo linku jen omezit. Podle mých zkušeností jezdí nejvíce studentů mezi 8. a 10. hodinou ráno a zpátky na koleje zase mezi 14. a 16. hodinou. Naopak kolem oběda nemusí jezdit dva autobusy po dvaceti minutách," navrhuje řešení Lucie.

Za spoj se postavil i rektor Ivo Vondrák. Pro Sokolskou 33 v březnu uvedl, že pokud by se ztráty z linky 20 vešly do sto až tří set tisíc, financovala by ji Vysoká škola báňská Technická univerzita z vlastních zdrojů. Dosud však probíhají jednání.

V dopravním podniku však vypadá osud spoje zpečetěn. „Nemám žádné informace o tom, že by se měl provoz linky se začátkem semestru obnovit," uzavírá Albrecht.

KATEŘINA HAVLOVÁ

Autor: Redakce

27.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Michaela Marksová
AKTUALIZUJEME
1

Vláda chce pomoci rodinám trojčat, schválila návrh novely

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

/FOTOGALERIE/ Další osud vedení města visí na vlásku. Důvod? ODS vsadila na vyčkávací taktiku v otázce rezignace svého náměstka primátora Martina Štěpánka, který byl přistižen opilý za volantem. To se však přestalo líbit koaličním partnerům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies