„Udělali jsme si novou koupelnu na vlastní náklady, a teď co? Budeme ji dělat znovu?" zlobí se jedna z obyvatelek města na sociální síti, kde k tématu proběhly vášnivé diskuze.

„Ventily na pračku jsou udělané tak, že se člověk buď nedostane k umyvadlu, jako je tomu v bytě u sousedů, anebo někde chybí asi 10 centimetrů, aby se tam ta pračka vůbec vešla. No prostě ‚odborníci' na svém místě," řekl Deníku další z nájemníků, který si přál zůstat v anonymitě. Redakce však jeho identitu zná.

Zástupci radnice ale situaci vidí jinak. „Vše s nájemníky konzultujeme. Na všem se dá dohodnout. Pokud má někdo zájem například o jiné kachličky, než které dodáváme, lze si je předem prohlédnout, musí si je pořídit na vlastní náklady, my mu je pak osadíme," řekla bohumínská mluvčí Lucie Balcarová.

To se ale zmíněným obyvatelům bytů nelíbí, protože do koupelen již jednou investovali.

Oznámení o plánovaných investicích nechala radnice v domech vyvěsit zhruba rok před rekonstrukcí.

„Nájemníky upozorňujeme, aby případné rekonstrukce raději odložili. Letos na jaře se pak před samotným napojováním v dotčených domech konaly schůzky s nájemníky," vylíčila Balcarová s tím, že nájemníci měli možnost nahlédnout do výkresů, ve kterých bylo zaznačeno, co se ve kterém pokoji bude dít, kde budou vývody, stoupačky a nové radiátory.

Žádné vizuály nové podoby

Na to, aby byly pořízeny přímo vizuály, prý nebyl projekt dostatečně velký a takovýto typ dokumentace by ho údajně zbytečně prodražil.

„Nikdo nám před samotnou rekonstrukcí neukázal jediný výkres z projektové dokumentace. Dokonce nám bylo dotyčnými pracovníky sděleno, že žádný projekt nemají," tvrdí Bohumíňan, kterého redakce v této věci oslovila.

Nespokojení nájemníci očividně nemají pocit, že by je město skutečně dostatečně informovalo.

„Během probíhajících oprav v bytě jsme byli jak na majetkovém odboru, tak na odboru rozvoje a investic za referentem, který má všechny tyto záležitosti na starost. Bohužel bez jakéhokoliv výsledku. Dokonce nás posílali od dveří ke dveřím, tam a zpátky," stěžuje si obyvatelka bytu, která jako další z problémů uvádí především nekvalitní práci dělníků.

Ani s tím ale město nesouhlasí. „Kvalitu práce si hlídáme. Pokud dělníci provedou práce nekvalitně, nepřevezmeme je a požadujeme jejich nápravu," zareagovala Balcarová. Jak ale redakce zjistila, poté, co se o případ začal zajímat Deník, došlo přece jen k jisté nápravě. „Po medializaci problémů nám opravili nevyrovnané stěny do hladka a taky nám nabídli výmalbu v bílé barvě," potvrdil redakci její zdroj.

Lidé se ale se stížnostmi obrátili i přímo na radnici. „Zaznamenali jsme šest ústních stížností ze stran nájemníků," řekla mluvčí Lucie Balcarová.