Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvajová expanze v Ostravě: Prodloužená trasa doplní páteřní síť

Pět let. Takový je nejzazší předpokládaný termín pro vybudování tramvajové sítě na sedmý a osmý porubský obvod. Prodloužená trasa doplní páteřní síť vedenou po ulicích Opavské a 17. listopadu v Ostravě-Porubě. Tramvají lidé dojedou až ke Globusu.

22.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Dopravní podnik Ostrava (DPO) připravil ve spolupráci s městem projekt, který je v kuloárech v ostravském měřítku přirovnáván k lince D pražského metra.

Do pěti let by tak měl být dokončen dopravní vývoj v Porubě, který v sedmdesátých letech minulého století při vzniku nového sídliště náhle ustrnul.

V docházkové vzdálenosti by nová tramvajová doprava měla obsloužit až deset tisíc potenciálních cestujících.

„O tomto projektu se uvažovalo léta a nyní můžeme říct, že má jednoznačnou podporu všech zainteresovaných. Na veřejných slyšeních v Pustkovci, který se proti tomu v devadesátých letech vyhraňoval, v Porubě i na městě byli pro všichni zastupitelé. Provedly se potřebné studie, které projekt posvětily," vysvětluje ředitel DPO Roman Kadlučka s tím, že Porubu čeká posun do 21. století.

DVA ROKY STAVBY

Studie je úspěšně hotová. Teď je proto podle Kadlučky potřeba vykoupit zbylých třicet procent pozemků, projít procesem EIA, tedy posouzením vlivu stavby na životní prostředí, a získat tak potřebná stavební povolení.

Jakmile toto bude splněno, stavba může začít.

S ohledem na obvyklé termíny a možnost čerpání evropských dotací se dokončení nové tramvajové sítě předpokládá mezi lety 2019 až 2020, nejvýš o rok později. Samotná doba výstavby by měla být srovnatelná s pracemi v Nádražní ulici v centru města.

„Jasné jsou tři věci: tramvajová trať je zde potřebná, je vůle ji postavit a jsou na ni peníze," míní Kadlučka. Tramvajová síť navíc spolu s prodlouženou Rudnou odlehčí dopravou už tak postižené lokalitě.

„V Porubě je ekonomickou formou vedena pouze doprava po páteřních ulicích Opavské a 17. listopadu, jinudy jezdí autobusy, přičemž ani ty osmnáctimetrové nikdy nepojmou to, co velkokapacitní tramvaj. Na křižovatkách ji dokážeme preferovat, nemusí stát v dlouhých kolonách. Z dostupných analýz je navíc zřejmé, že znečištění ovzduší v Porubě je z 64 procent způsobeno dopravou. Samozřejmě si uvědomujeme, že pouze tramvaje ekologizaci nevyřeší, a kromě dopracování páteřní sítě doplníme Porubu také o elektrobusy," dodává technický náměstek ředitele DPO a odborný garant projektu Martin Chovanec s tím, že trať bude vybudována tak, že sídliště nerozdělí, naopak do něj zapadne.

Dopravní podnik přislíbil, že zde využije nejmodernější technologie, aby trať byla tichá, navíc dodá nejnovější vozy, které za pět let bude mít, tedy s nízkou hlučností, plně nízkopodlažní a klimatizované. Na zastávkách budou zřízeny informační systémy. Poruba, která momentálně nemá vnitroobvodovou linku, tak bude tramvají spojena až ke Globusu, kde bude vytvořeno obratiště a na velkokapacitním parkovišti zřízen systém P+R (park & ride).

Autor: Petr Jiříček

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení