VYBERTE SI REGION

Trest pro ostravský obvod za brzdné pásy: nedostanou 871 tisíc korun

/DENÍK SLEDUJE/ Město sníží přesun financí Porubě o 871 tisíc korun. To je totiž škoda, která krajské metropoli vznikla, když obvod nechal odstranit brzdné pásy na Hlavní třídě.

26.8.2014
SDÍLEJ:

Optické zpomalovací prvky nahradily na čtyřech místech na Hlavní třídě adhezní červené pásy.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Radní Ostravy v úterý schválili odebrání 871 tisíc korun obvodu Ostrava-Poruba.

„Toto rozpočtové opatření bylo přijato v souladu se statutem města, který říká, že v případech, kdy městský obvod poruší svou povinnost a způsobí městu škodu, může město tomuto obvodu snížit přesun prostředků ze svého rozpočtu," vysvětlila mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská s tím, že Poruba způsobila městu vloni na podzim škodu odstraněním adhézních pásů z Hlavní třídy.

Škoda 870 480 korun

„Škoda byla vyčíslena na 870 480 korun. Městský obvod byl opakovaně vyzván k dobrovolnému uhrazení vzniklé škody, protože k náhradě nedošlo a město na ní trvá, budou finanční prostředky převedeny do rozpočtové rezervy města," přiblížila mluvčí Vojkovská.

Porubská radnice po celou dobu sporu vinu odmítá.

„Situaci kolem adhézních pásů jsme považovali za uzavřenou a nechápeme, proč se k tomu magistrát neustále vrací. Už v březnu jsme zaslali několikastránkový právní rozbor. Z něj jednoznačně vyplynulo, že jsme postupovali zcela v souladu se statutem města Ostravy a žádnou škodu jsme nezpůsobili. V tom nám dalo za pravdu i okresní státní zastupitelství, které se případem zabývalo a věc odložilo," uvedl mluvčí druhého nejlidnatějšího obvodu Martin Otipka.

Komunikace města

Město nechalo čtyři brzdné pásy na hlavní třídě nastříkat koncem roku 2011. Porubská radnice je na jaře roku nechala zbrousit a nahradit optickými zpomalovacími prvky. Jenže vlastníkem komunikace není obvod, nýbrž krajská metropole, která vzniklou škodu po obvodu od té doby vymáhá.

Adhézní pásy nechal obvod odstranit proto, že nevyhovovaly kritériím pro konání závodů světového poháru v in-line bruslení. Pravidelná setkávání nadšenců bruslení, in-line závodníků a vytrvalců jsou nyní už na Hlavní třídě tradicí.

Optické zpomalovací prvky nahradily na čtyřech místech na Hlavní třídě adhezní červené pásy.

Autor: Jakub Malchárek

26.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies