Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Unikátní tramvaj na baterky pro americký Seattle se testovala v Ostravě

Ostrava - Velká rarita se v uplynulých dnech pohybovala na tratích Dopravního podniku Ostrava. Společnost Inekon Group ve spolupráci s dceřinou společností ostravského dopravního podniku Ekova Electric pustila do přímého provozu první tramvaj s bateriovým pohonem.

16.1.2015
SDÍLEJ:

Tramvaj na baterky s názvem Inekon Trio-12, kterou si objednalo město Seattle v USA, se testovala v Ostravě.Foto: Inekon Group

„Bez napájení z trakčního vedení ujela v ostravském běžném provozu téměř devět kilometrů a spotřebovala přitom jen zhruba čtyřicet procent kapacity baterie. Doposud byl tento typ pohonu testován pouze ve výrobním areálu, nyní už ale můžeme zahájit sériovou výrobu," řekl ředitel společnosti Inekon Group Josef Hušek s tím, že jako první výrobce tramvají na baterky v Česku společnost podala žádost o udělení patentu.

Finálního testu prvního vozu v ulicích Ostravy se osobně zúčastnili i zástupci amerického města Seattle, které si objednalo sedm vozů za téměř 30 milionů amerických dolarů.

Po úspěšné prezentaci projevili zájem o dalších devět souprav.

„O dodání tramvají na bateriový pohon jednáme nyní i s americkým Detroitem. Současně pracujeme na další inovaci naší technologie, která by dojezd tramvají bez napájení z trakčního vedení ještě zdvojnásobila," doplnil ředitel Hušek.

Alternativní pohon vozů městské hromadné dopravy je využíván zejména v centrech historických měst nebo například v místech složitého křížení s trolejbusovými linkami, kde není možné vybudovat standardní tramvajové vedení.

Maximální rychlost vozu výrobce na žádost amerického zákazníka omezil na 32 kilometrů v hodině.

Tramvaj je schopná ujet 16 kilometrů bez trakčního vedení. Vozy Inekon 12-Trio jsou zčásti nízkopodlažní, klimatizované, obousměrné a zároveň i oboustranné.

Řídící kabina se tak nachází na obou koncích vozidla a dveře pro cestující jsou umístěny po obou stranách. Umožňují tak jednoduchou změnu směru a cestujícím pohodlný nástup a výstup.

Autor: Tereza Pintérová

16.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plánovaná podoba dálnice D3 v okolí Českých Budějovic.
1 17

Po nové dálnici k voličům. Znalci: K smíchu, ale neškodné

Hlavní nádraží. Ilustrační foto.
6

Správce kamer na „hlaváku“ se mýlí, udeřil radní na SŽDC

DOTYK.CZ

Levi Strauss: modrá je dobrá, hlásil jeho vynález

Löb Strauss naplňoval stereotypy o židech. Byl podnikavý, v byznysu mazaný a nadevše dbal o svou značku. Německo-židovský imigrant, který v roce 1853 v San Francisku rozjel výrobu džín, skonal před 115 lety. Proč se džínám říká „džíny“? Proč je denim „denim“, a jak se Strauss k nesmrtelné džínovině dostal? Jednu z odpovědí podá i omyl jisté textilky v moravském Bruntále.  

AKTUALIZOVÁNO

Palestinský ozbrojenec zabil tři Izraelce. Následně byl zastřelen

37letý ozbrojenec přijel k zadní části vstupu do židovské osady Har Adar na Západním břehu Jordánu z vedlejší vesnice spolu s dalšími dělníky z Palestiny, kde poté začal střílet na izraelské policisty a dozorce. I útočník byl následně zasažen a později zemřel. Podle izraelské policie zatím ale nebyl identifikován. 

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, reagovaly

Spojené státy odmítly prohlášení KLDR, že severokorejské zemi vyhlásily válku. KLDR v této souvislosti také uvedla, že má nyní možnost sestřelit americké bombardéry i mimo severokorejský vzdušný prostor.

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení