VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Unikátní tramvaj na baterky pro americký Seattle se testovala v Ostravě

Ostrava - Velká rarita se v uplynulých dnech pohybovala na tratích Dopravního podniku Ostrava. Společnost Inekon Group ve spolupráci s dceřinou společností ostravského dopravního podniku Ekova Electric pustila do přímého provozu první tramvaj s bateriovým pohonem.

16.1.2015
SDÍLEJ:

Tramvaj na baterky s názvem Inekon Trio-12, kterou si objednalo město Seattle v USA, se testovala v Ostravě.Foto: Inekon Group

„Bez napájení z trakčního vedení ujela v ostravském běžném provozu téměř devět kilometrů a spotřebovala přitom jen zhruba čtyřicet procent kapacity baterie. Doposud byl tento typ pohonu testován pouze ve výrobním areálu, nyní už ale můžeme zahájit sériovou výrobu," řekl ředitel společnosti Inekon Group Josef Hušek s tím, že jako první výrobce tramvají na baterky v Česku společnost podala žádost o udělení patentu.

Finálního testu prvního vozu v ulicích Ostravy se osobně zúčastnili i zástupci amerického města Seattle, které si objednalo sedm vozů za téměř 30 milionů amerických dolarů.

Po úspěšné prezentaci projevili zájem o dalších devět souprav.

„O dodání tramvají na bateriový pohon jednáme nyní i s americkým Detroitem. Současně pracujeme na další inovaci naší technologie, která by dojezd tramvají bez napájení z trakčního vedení ještě zdvojnásobila," doplnil ředitel Hušek.

Alternativní pohon vozů městské hromadné dopravy je využíván zejména v centrech historických měst nebo například v místech složitého křížení s trolejbusovými linkami, kde není možné vybudovat standardní tramvajové vedení.

Maximální rychlost vozu výrobce na žádost amerického zákazníka omezil na 32 kilometrů v hodině.

Tramvaj je schopná ujet 16 kilometrů bez trakčního vedení. Vozy Inekon 12-Trio jsou zčásti nízkopodlažní, klimatizované, obousměrné a zároveň i oboustranné.

Řídící kabina se tak nachází na obou koncích vozidla a dveře pro cestující jsou umístěny po obou stranách. Umožňují tak jednoduchou změnu směru a cestujícím pohodlný nástup a výstup.

Autor: Tereza Pintérová

16.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies