„Bez napájení z trakčního vedení ujela v ostravském běžném provozu téměř devět kilometrů a spotřebovala přitom jen zhruba čtyřicet procent kapacity baterie. Doposud byl tento typ pohonu testován pouze ve výrobním areálu, nyní už ale můžeme zahájit sériovou výrobu," řekl ředitel společnosti Inekon Group Josef Hušek s tím, že jako první výrobce tramvají na baterky v Česku společnost podala žádost o udělení patentu.

Finálního testu prvního vozu v ulicích Ostravy se osobně zúčastnili i zástupci amerického města Seattle, které si objednalo sedm vozů za téměř 30 milionů amerických dolarů.

Po úspěšné prezentaci projevili zájem o dalších devět souprav.

„O dodání tramvají na bateriový pohon jednáme nyní i s americkým Detroitem. Současně pracujeme na další inovaci naší technologie, která by dojezd tramvají bez napájení z trakčního vedení ještě zdvojnásobila," doplnil ředitel Hušek.

Alternativní pohon vozů městské hromadné dopravy je využíván zejména v centrech historických měst nebo například v místech složitého křížení s trolejbusovými linkami, kde není možné vybudovat standardní tramvajové vedení.

Maximální rychlost vozu výrobce na žádost amerického zákazníka omezil na 32 kilometrů v hodině.

Tramvaj je schopná ujet 16 kilometrů bez trakčního vedení. Vozy Inekon 12-Trio jsou zčásti nízkopodlažní, klimatizované, obousměrné a zároveň i oboustranné.

Řídící kabina se tak nachází na obou koncích vozidla a dveře pro cestující jsou umístěny po obou stranách. Umožňují tak jednoduchou změnu směru a cestujícím pohodlný nástup a výstup.