VYBERTE SI REGION

V Opavě se srazil vlak s nákladním autem, sedm lidí se zranilo

Opava – Osobní vlak se v sobotu ráno krátce před šestou hodinou srazil v Opavě-Jaktaři s nákladním autem. Nehoda se stala na přejezdu bez závor a zraněno bylo sedm lidí.

13.7.2013 AKTUALIZOVÁNO 13.7.2013
SDÍLEJ:

Srážka vlaku s nákladním autem v Opavě-Jaktaři.Foto: Drážní inspekce

Osobní vlak jel z Bruntálu do stanice Opava-Východ.

„Provoz na trati je přerušen a nahrazen náhradní autobusovou dopravou. Bude obnoven v odpoledních hodinách. Náhradní autobusová doprava byla zavedena i za některé trolejbusy z důvodu poškození trolejového vedení," informoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s tím, že přejezd byl vybaven světlenou signalizací a přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti.

„Následkem střetnutí osobní vlak vykolejil oběma podvozky. Škoda byla celkově odhadnuta na 4 880 000 Kč, přičemž škoda na nákladním automobilu byla vyčíslena na 4 miliony korun, vlaku na 500 tisíc, trati 155 tisíc a na ostatním zařízení mimo (trolejové vedení trolejbusu, veřejné osvětlení, plot rodiného domu) 235 tisíc korun," doplnil dále Drápal.

Sedm zraněných cestujících

Podle mluvčího moravskoslezských záchranářů Lukáše Humpla zdravotníci na místě ošetřili sedm osob, které cestovaly ve vlaku.

„Všechny byly při vědomí, mimo přímé ohrožení života a se zdravotníky komunikovaly. Jednalo se o šest mužů a jednu ženu, pacienti byli vesměs dospělého věku," uvedl Humpl.

Podle něj utrpěli lehká až středně těžká zranění, mezi nimiž dominovala poranění zad, hrudníku, končetin nebo hlavy, naraženiny a oděrky.

„Všem sedmi pacientům poskytli záchranáři ošetření v rámci přednemocniční neodkladné péče a šest z nich pak transportovali do Slezské nemocnice v Opavě k další léčbě. Zranění byli předáni do péče chirurgické ambulance. Sedmý pacient byl ošetřen na místě nehody, jeho stav nevyžadoval ošetření ve zdravotnickém zařízení," dodal Humpl.

Na místě události zasahovaly celkem čtyři posádky sanitních vozidel z opavských stanovišť a z Dolního Benešova.

K TÉMATU
„Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce jednoznačně vyplývá, že nejvíce střetnutí na železničních přejezdech se odehrává právě na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor, což potvrzují i letošní statistiky - do 11. července evidovala Drážní inspekce celkem 92 střetnutí na železničních přejezdech, přičemž více než polovina se jich odehrála na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor. Na takto zabezpečených přejezdech zemřelo v letošním roce již 7 osob," doplnil Drápal.

Na přejezdech se závorami je počet mimořádných událostí několikanásobně nižší, rovněž tak i počet obětí a zraněných. Podle Drápala rozdíl spočívá nepochybně právě v doplňkovém způsobu zabezpečení, tedy v závorách, které tvoří výraznou optickou zábranu pro řidiče silničního vozidla. Přejezdy zabezpečené světelnou signalizací se závorami se z dlouhodobého hlediska jeví jak pro silniční, tak i drážní dopravu jako nejméně rizikové řešení úrovňového křížení dráhy železniční a pozemní komunikace.

Jedná se patrně o nejúčinnější opatření proti opakování vzniku mimořádných událostí ze stejných, opakujících se příčin, tj. nerespektování výstrahy zabezpečovacího zařízení bez závor účastníky silničního provozu. Vyjma neukázněných chodců a cyklistů, kteří obcházejí nebo podlézají závorová břevna, nebyl na takto zabezpečeném železničním přejezdu v posledních 5 letech usmrcen žádný řidič – v roce 2007 zahynul na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami řidič, jehož automobil na přejezdu uvázl a on se snažil automobilem ujet, přičemž čas k opuštění přejezdu byl více než dostatečný (vjel na přejezd v době, kdy nebylo zabezpečovací zařízení v činnosti), další řidič zahynul na přejezdu se závorami v roce 2005 poté, co je svým vozem objel.

„Lze tak konstatovat, že za posledních 8 let tak na přejezdech se závorami nezahynul kvůli neúmyslné chybě účastníka provozu na pozemních komunikací žádný člověk Drážní inspekce události starší 8 let již neanalyzovala, má za to, že tato doba je dostatečně vypovídající pro učinění závěru, že zabezepčovací zažízení doplněné závorami ze statistického hlediska dostatečně zabraňují usmrcení řidiče, cyklisty či chodce, pokud ovšem tento účastník provozu na pozemních komunikacích vědomě neriskuje. Proto je žádoucí, právě z důvodu zajištění maximální bezpečnosti na železničních přejezdech, dále zvyšovat úroveň zabezpečení při rekonstrukcích a modernizacích tratí a přejezdů instalací světelného zabezpečovacího zařízení se závorami. Toto řešení by v budoucnosti zabránilo naprosté většině střetnutí na přejezdech. Nelze také opomenout skutečnost, že na železniční dráze je stále více moderních (zmodernizovaných) drážních vozidel lehké stavby, která jsou však právě při střetnutích více zranitelné, a při nehodách tak dochází k vykolejením a značným škodám," dodal na závěr mluvčí Drážní inspekce.

Autor: Bronislava Supíková

13.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies