VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Opavě se srazil vlak s nákladním autem, sedm lidí se zranilo

Opava – Osobní vlak se v sobotu ráno krátce před šestou hodinou srazil v Opavě-Jaktaři s nákladním autem. Nehoda se stala na přejezdu bez závor a zraněno bylo sedm lidí.

13.7.2013 AKTUALIZOVÁNO 13.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Srážka vlaku s nákladním autem v Opavě-Jaktaři.Foto: Drážní inspekce

Osobní vlak jel z Bruntálu do stanice Opava-Východ.

„Provoz na trati je přerušen a nahrazen náhradní autobusovou dopravou. Bude obnoven v odpoledních hodinách. Náhradní autobusová doprava byla zavedena i za některé trolejbusy z důvodu poškození trolejového vedení," informoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s tím, že přejezd byl vybaven světlenou signalizací a přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti.

„Následkem střetnutí osobní vlak vykolejil oběma podvozky. Škoda byla celkově odhadnuta na 4 880 000 Kč, přičemž škoda na nákladním automobilu byla vyčíslena na 4 miliony korun, vlaku na 500 tisíc, trati 155 tisíc a na ostatním zařízení mimo (trolejové vedení trolejbusu, veřejné osvětlení, plot rodiného domu) 235 tisíc korun," doplnil dále Drápal.

Sedm zraněných cestujících

Podle mluvčího moravskoslezských záchranářů Lukáše Humpla zdravotníci na místě ošetřili sedm osob, které cestovaly ve vlaku.

„Všechny byly při vědomí, mimo přímé ohrožení života a se zdravotníky komunikovaly. Jednalo se o šest mužů a jednu ženu, pacienti byli vesměs dospělého věku," uvedl Humpl.

Podle něj utrpěli lehká až středně těžká zranění, mezi nimiž dominovala poranění zad, hrudníku, končetin nebo hlavy, naraženiny a oděrky.

„Všem sedmi pacientům poskytli záchranáři ošetření v rámci přednemocniční neodkladné péče a šest z nich pak transportovali do Slezské nemocnice v Opavě k další léčbě. Zranění byli předáni do péče chirurgické ambulance. Sedmý pacient byl ošetřen na místě nehody, jeho stav nevyžadoval ošetření ve zdravotnickém zařízení," dodal Humpl.

Na místě události zasahovaly celkem čtyři posádky sanitních vozidel z opavských stanovišť a z Dolního Benešova.

K TÉMATU
„Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce jednoznačně vyplývá, že nejvíce střetnutí na železničních přejezdech se odehrává právě na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor, což potvrzují i letošní statistiky - do 11. července evidovala Drážní inspekce celkem 92 střetnutí na železničních přejezdech, přičemž více než polovina se jich odehrála na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor. Na takto zabezpečených přejezdech zemřelo v letošním roce již 7 osob," doplnil Drápal.

Na přejezdech se závorami je počet mimořádných událostí několikanásobně nižší, rovněž tak i počet obětí a zraněných. Podle Drápala rozdíl spočívá nepochybně právě v doplňkovém způsobu zabezpečení, tedy v závorách, které tvoří výraznou optickou zábranu pro řidiče silničního vozidla. Přejezdy zabezpečené světelnou signalizací se závorami se z dlouhodobého hlediska jeví jak pro silniční, tak i drážní dopravu jako nejméně rizikové řešení úrovňového křížení dráhy železniční a pozemní komunikace.

Jedná se patrně o nejúčinnější opatření proti opakování vzniku mimořádných událostí ze stejných, opakujících se příčin, tj. nerespektování výstrahy zabezpečovacího zařízení bez závor účastníky silničního provozu. Vyjma neukázněných chodců a cyklistů, kteří obcházejí nebo podlézají závorová břevna, nebyl na takto zabezpečeném železničním přejezdu v posledních 5 letech usmrcen žádný řidič – v roce 2007 zahynul na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami řidič, jehož automobil na přejezdu uvázl a on se snažil automobilem ujet, přičemž čas k opuštění přejezdu byl více než dostatečný (vjel na přejezd v době, kdy nebylo zabezpečovací zařízení v činnosti), další řidič zahynul na přejezdu se závorami v roce 2005 poté, co je svým vozem objel.

„Lze tak konstatovat, že za posledních 8 let tak na přejezdech se závorami nezahynul kvůli neúmyslné chybě účastníka provozu na pozemních komunikací žádný člověk Drážní inspekce události starší 8 let již neanalyzovala, má za to, že tato doba je dostatečně vypovídající pro učinění závěru, že zabezepčovací zažízení doplněné závorami ze statistického hlediska dostatečně zabraňují usmrcení řidiče, cyklisty či chodce, pokud ovšem tento účastník provozu na pozemních komunikacích vědomě neriskuje. Proto je žádoucí, právě z důvodu zajištění maximální bezpečnosti na železničních přejezdech, dále zvyšovat úroveň zabezpečení při rekonstrukcích a modernizacích tratí a přejezdů instalací světelného zabezpečovacího zařízení se závorami. Toto řešení by v budoucnosti zabránilo naprosté většině střetnutí na přejezdech. Nelze také opomenout skutečnost, že na železniční dráze je stále více moderních (zmodernizovaných) drážních vozidel lehké stavby, která jsou však právě při střetnutích více zranitelné, a při nehodách tak dochází k vykolejením a značným škodám," dodal na závěr mluvčí Drážní inspekce.

Autor: Bronislava Supíková

13.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
AKTUALIZOVÁNO
3

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Věra Jourová
11 30

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek patří mezi favority, na medaili v sobotu nedosáhnul

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies