VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Třinci jednají o třídírně na separovaný odpad

Třinec - Projekt, jehož možné dopady loni na podzim vystrašily stovky lidí v Konské a na Podlesí, má na starosti firma Nehlsen Třinec, v níž město drží poloviční podíl. V Třinci upravili kritizovaný projekt, podle radnice už lidem vadit nebude.

16.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ archiv

Nyní ale radnice tvrdí, že v posledních měsících se podařilo dojednat variantu, která bude místním obyvatelům víc vyhovovat. „Dohodli jsme se pouze na vybudování třídírny na separovaný odpad. Jedná se o redukovaný záměr, doufám, že to přinese uklidnění," uvedla starostka Věra Palkovská.

„Tento redukovaný návrh byl počátkem března představen Třineckým železárnám. Budou se tím zabývat, tento návrh je i pro ně příznivější," dodala starostka. Vyjádření Třineckých železáren (TŽ) je pro celou věc klíčové. Není bez zajímavosti, že už loni na popud Nehlsenu začal krajský úřad posuzovat vliv budoucí stavby na životní prostředí, zjistilo se ale, že nutný souhlas TŽ chybí. Radní se netajili tím, že je tento postup městské firmy „zvedl ze židlí", a řízení bylo ihned zastaveno. Naopak nyní má huť dostatek informací a čas se vyjádřit.

„O možnosti průjezdu přes areál Třineckých železáren dosud jednáme s vedením společnosti Nehlsen Třinec. Diskuse o maximálním denním průjezdu aut a množství převáženého materiálu dostávají konkrétnější obrysy, domníváme se, že výsledek by mohl být znám do poloviny letošního roku," sdělil ve středu 13. března Deníku ředitel pro personalistiku a administrativu TŽ Ivo Žižka. Podle Věry Palkovské se třídírna vybuduje pouze tehdy, pokud nebude mít vliv na životní prostředí a nezhorší kvalitu života v dané lokalitě. A míní, že upravený projekt to splňuje.

„Větší negativní postoj občanů by neměl být," prohlásila s tím, že konečné rozhodnutí, zda třídírnu stavět, bude na třiatřicetičlenném městském zastupitelstvu. K záměru se loni vyjádřilo asi 450 lidí. Obávali se toho, že se v Konské a na Podlesí zvýší frekvence dopravy a zhorší se životní podmínky.

Jeden z kritiků původního projektu upozorňoval, že stavba zabere 7,8 hektaru a že areál bude mít kapacitu 85 tisíc tun ročně. Lidem z Podlesí se nelíbilo, že projektovaná kapacita je skoro 22 tisíc nákladních aut ročně, tedy asi 87 denně, což však ve skutečnosti znamená „co pět minut nákladní auto". Podle kritiků navíc chyběla opatření proti prachu a hluku z areálu a proti emisím z dopravy.

Autor: Marek Cholewa

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
18 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Prezident ČR Miloš Zeman.
7

S prací prezidenta je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

Volby ve Francii ONLINE: obrovský zájem voličů, měl by pomoci Macronovi

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 36 let. Podle politilogů to pomůže centristovi Emanuelu Macronovi. V desítkách evropských měst se demonstruje na podporu EU, tedy proti Le Penové. Favoritce voleb se povedl lapsus - nestihla zaslat své plakáty do volebních místností v zahraničí.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies