VYBERTE SI REGION

V Třinci jednají o třídírně na separovaný odpad

Třinec - Projekt, jehož možné dopady loni na podzim vystrašily stovky lidí v Konské a na Podlesí, má na starosti firma Nehlsen Třinec, v níž město drží poloviční podíl. V Třinci upravili kritizovaný projekt, podle radnice už lidem vadit nebude.

16.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ archiv

Nyní ale radnice tvrdí, že v posledních měsících se podařilo dojednat variantu, která bude místním obyvatelům víc vyhovovat. „Dohodli jsme se pouze na vybudování třídírny na separovaný odpad. Jedná se o redukovaný záměr, doufám, že to přinese uklidnění," uvedla starostka Věra Palkovská.

„Tento redukovaný návrh byl počátkem března představen Třineckým železárnám. Budou se tím zabývat, tento návrh je i pro ně příznivější," dodala starostka. Vyjádření Třineckých železáren (TŽ) je pro celou věc klíčové. Není bez zajímavosti, že už loni na popud Nehlsenu začal krajský úřad posuzovat vliv budoucí stavby na životní prostředí, zjistilo se ale, že nutný souhlas TŽ chybí. Radní se netajili tím, že je tento postup městské firmy „zvedl ze židlí", a řízení bylo ihned zastaveno. Naopak nyní má huť dostatek informací a čas se vyjádřit.

„O možnosti průjezdu přes areál Třineckých železáren dosud jednáme s vedením společnosti Nehlsen Třinec. Diskuse o maximálním denním průjezdu aut a množství převáženého materiálu dostávají konkrétnější obrysy, domníváme se, že výsledek by mohl být znám do poloviny letošního roku," sdělil ve středu 13. března Deníku ředitel pro personalistiku a administrativu TŽ Ivo Žižka. Podle Věry Palkovské se třídírna vybuduje pouze tehdy, pokud nebude mít vliv na životní prostředí a nezhorší kvalitu života v dané lokalitě. A míní, že upravený projekt to splňuje.

„Větší negativní postoj občanů by neměl být," prohlásila s tím, že konečné rozhodnutí, zda třídírnu stavět, bude na třiatřicetičlenném městském zastupitelstvu. K záměru se loni vyjádřilo asi 450 lidí. Obávali se toho, že se v Konské a na Podlesí zvýší frekvence dopravy a zhorší se životní podmínky.

Jeden z kritiků původního projektu upozorňoval, že stavba zabere 7,8 hektaru a že areál bude mít kapacitu 85 tisíc tun ročně. Lidem z Podlesí se nelíbilo, že projektovaná kapacita je skoro 22 tisíc nákladních aut ročně, tedy asi 87 denně, což však ve skutečnosti znamená „co pět minut nákladní auto". Podle kritiků navíc chyběla opatření proti prachu a hluku z areálu a proti emisím z dopravy.

Autor: Marek Cholewa

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies