Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Třinci jednají o třídírně na separovaný odpad

Třinec - Projekt, jehož možné dopady loni na podzim vystrašily stovky lidí v Konské a na Podlesí, má na starosti firma Nehlsen Třinec, v níž město drží poloviční podíl. V Třinci upravili kritizovaný projekt, podle radnice už lidem vadit nebude.

16.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ archiv

Nyní ale radnice tvrdí, že v posledních měsících se podařilo dojednat variantu, která bude místním obyvatelům víc vyhovovat. „Dohodli jsme se pouze na vybudování třídírny na separovaný odpad. Jedná se o redukovaný záměr, doufám, že to přinese uklidnění," uvedla starostka Věra Palkovská.

„Tento redukovaný návrh byl počátkem března představen Třineckým železárnám. Budou se tím zabývat, tento návrh je i pro ně příznivější," dodala starostka. Vyjádření Třineckých železáren (TŽ) je pro celou věc klíčové. Není bez zajímavosti, že už loni na popud Nehlsenu začal krajský úřad posuzovat vliv budoucí stavby na životní prostředí, zjistilo se ale, že nutný souhlas TŽ chybí. Radní se netajili tím, že je tento postup městské firmy „zvedl ze židlí", a řízení bylo ihned zastaveno. Naopak nyní má huť dostatek informací a čas se vyjádřit.

„O možnosti průjezdu přes areál Třineckých železáren dosud jednáme s vedením společnosti Nehlsen Třinec. Diskuse o maximálním denním průjezdu aut a množství převáženého materiálu dostávají konkrétnější obrysy, domníváme se, že výsledek by mohl být znám do poloviny letošního roku," sdělil ve středu 13. března Deníku ředitel pro personalistiku a administrativu TŽ Ivo Žižka. Podle Věry Palkovské se třídírna vybuduje pouze tehdy, pokud nebude mít vliv na životní prostředí a nezhorší kvalitu života v dané lokalitě. A míní, že upravený projekt to splňuje.

„Větší negativní postoj občanů by neměl být," prohlásila s tím, že konečné rozhodnutí, zda třídírnu stavět, bude na třiatřicetičlenném městském zastupitelstvu. K záměru se loni vyjádřilo asi 450 lidí. Obávali se toho, že se v Konské a na Podlesí zvýší frekvence dopravy a zhorší se životní podmínky.

Jeden z kritiků původního projektu upozorňoval, že stavba zabere 7,8 hektaru a že areál bude mít kapacitu 85 tisíc tun ročně. Lidem z Podlesí se nelíbilo, že projektovaná kapacita je skoro 22 tisíc nákladních aut ročně, tedy asi 87 denně, což však ve skutečnosti znamená „co pět minut nákladní auto". Podle kritiků navíc chyběla opatření proti prachu a hluku z areálu a proti emisím z dopravy.

Autor: Marek Cholewa

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dílčí výsledky houbařských výprav Jiřího Laštůvky z uplynulého týdne.
1 4

Hlinecký houbař nanosil za týden z lesa přes tisíc hřibů

Školačka pochází údajně z městečka Pulsnitz u Drážďan
15

Mezi džihádistkami chycenými v Mosulu je i šestnáctiletá Němka od Drážďan

Zeman bude do krajů nadále jezdit, podle Ovčáčka to není kampaň

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman bude v návštěvách krajů od září pokračovat, nejsou součástí předvolební kampaně, míní prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Zvážit cesty, případně zahrnout náklady na ně jako bezúplatné plnění do volebního limitu, by měl Zeman podle člena Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí Jana Outlého. Zeman bude v přímé volbě usilovat o znovuzvolení, limit nákladů pro každého kandidáta je 50 milionů korun.

AUTOMIX.CZ

Tohle nám nedělejte. 10 věcí, které spolehlivě naštvou každého nadšence do aut

Jste automobilový nadšenec? Potom jistě nemůžete vystát některé návyky, zlozvyky a názory, se kterými se občas setkáváte ze strany „neautařů“. V mnoha případech se sice jedná o malicherné drobnosti, ale sami víme, že pokud jde o naše plechové miláčky, není žádná drobnost dostatečně malá.

Parašutistka spadla na rodinný dům

Žena se zranila, ale byla při vědomí. K nehodě došlo v Nové Vsi na Plzeňsku.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení