Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Viadukt u západního nádraží v Opavě: pohroma chodců

Opava - Gumáky, galoše a pevné nervy. To jsou propriety, které musí nyní použít každý Opavan, chce-li za deště projít po chodníku pod viaduktem u západního nádraží v Olomoucké ulici. Situace je katastrofální.

29.9.2012
SDÍLEJ:

Bahno pod viaduktem na Olomoucké ulici v Opavě je velkým problémem pro procházející chodce.Foto: DENÍK / Tomáš Pustka

Jedním slovem horor a ostuda města. Úsek silnice a chodníků od zmiňovaného viaduktu po nedaleký přechod k marketu Lidl se v dešti mění v přírodní překážkovou dráhu kombinovanou s bahenní rezervací. Těžko bychom hledali v celé slezské metropoli i jejím okolí hůře schůdné místo.

Zatímco u přechodu pro chodce vznikají od vybudování souvisejícího ostrůvku již dlouhé měsíce obří a nepřekročitelné louže, z mostu se nyní navíc při nepříznivém počasí řinou po stěnách na úzkou pěšinu přívaly bahna. Dá se tak říci, že za deště je tato cesta pro chodce nepoužitelná.

Zvolit alternativní trasu ale znamená obejít místo až k ulici Englišově a zpět po ulici Husově, což je asi kolem kilometru navíc.

Není divu, že mnoha místním již dochází trpělivost a žádají nápravu. „Ptám se, co s tím kdo hodlá konečně dělat. Nebo se snad čeká, až to tu vinou žalostného stavu a vlivem podmáčené půdy někoho zavalí?" ptá se obrazně nazlobený Opavan Libor Knopp.

Poukazuje na skutečnost, že vodopády tryskajícího bahna pod viaduktem jsou již nyní zcela běžným jevem a bezpochyby mají také vliv na rozrušování statiky celé stavby. Proč se zde tedy zoufalá situace neřeší? Otázka je jednoduchá. Odpověď na ni už ale ne.

Jedním ze stěžejních problémů je mimo jiné fakt, že zatímco most a jeho údržba spadají pod Správu železniční dopravní cesty, chodníky pod ním zase patří městu. „Obecně by to měly z chodníků odklízet technické služby, ale otázka je, co je příčinou toho stavu," vysvětluje tisková mluvčí opavského magistrátu Lada Dobrovolná.

Podle jejích slov se na problém nyní úředníci zaměří. Dalibor Novotný z oddělení dopravy údajně potvrdil, že se v příštích dnech bude situace šetřit a zkoumat. Zejména se bude zjišťovat, jak je to vůbec možné, odkud tam nepořádek padá apod. Vše proto, aby se mohla zjednat rychlá náprava.

Problém s tím, že most patří jedněm a komunikace pod ním zase jiným, byl nejspíš také jeden z důvodů, proč k rekonstrukci a stavebním úpravám viaduktu nedošlo již dávno. Na vybudování zcela nového železničního nadjezdu s výškou 5,1 a délkou 22 metrů si objednalo brněnské Ředitelství silnic a dálnic u Dopravního projektu Ostrava před dvanácti lety studii.

Při úpravách měly být mimo jiné odstraněny všechny závady a rozšířeny stávající, sotva metr široké nevyhovující chodníky, vinou kterých musí často chodci nebezpečně vykračovat do frekventované silnice.

Studii nového mostu namísto toho pocházejícího ještě z dob Rakouska-Uherska tehdy schválili příslušní činitelé z Českých drah, Ředitelství silnic a dálnic, Armády ČR i opavského magistrátu. Jak to, že se tedy nic nestalo?

Jednoduše. Ani jeden z účastníků se neměl k tomu, aby vše převedl do praxe, a dokument tak pomalu upadl v zapomnění. „Zmiňovaná studie nového železničního mostu z roku 1998 se v naší archivní dokumentaci nenachází," konstatoval před časem Pavel Halla z organizace Správa železniční dopravní cesty.

Zároveň ale také dodal, že rozšíření mostu ve prospěch chodníků stejně považuje za technicky neřešitelné a jakékoli úpravy by si vyžádaly náklady v řádech desítek milionů korun.

Autor: Tomáš Pustka, Jitka Hrušková

29.9.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení