VYBERTE SI REGION

Viadukt u západního nádraží v Opavě: pohroma chodců

Opava - Gumáky, galoše a pevné nervy. To jsou propriety, které musí nyní použít každý Opavan, chce-li za deště projít po chodníku pod viaduktem u západního nádraží v Olomoucké ulici. Situace je katastrofální.

29.9.2012
SDÍLEJ:

Bahno pod viaduktem na Olomoucké ulici v Opavě je velkým problémem pro procházející chodce.Foto: DENÍK / Tomáš Pustka

Jedním slovem horor a ostuda města. Úsek silnice a chodníků od zmiňovaného viaduktu po nedaleký přechod k marketu Lidl se v dešti mění v přírodní překážkovou dráhu kombinovanou s bahenní rezervací. Těžko bychom hledali v celé slezské metropoli i jejím okolí hůře schůdné místo.

Zatímco u přechodu pro chodce vznikají od vybudování souvisejícího ostrůvku již dlouhé měsíce obří a nepřekročitelné louže, z mostu se nyní navíc při nepříznivém počasí řinou po stěnách na úzkou pěšinu přívaly bahna. Dá se tak říci, že za deště je tato cesta pro chodce nepoužitelná.

Zvolit alternativní trasu ale znamená obejít místo až k ulici Englišově a zpět po ulici Husově, což je asi kolem kilometru navíc.

Není divu, že mnoha místním již dochází trpělivost a žádají nápravu. „Ptám se, co s tím kdo hodlá konečně dělat. Nebo se snad čeká, až to tu vinou žalostného stavu a vlivem podmáčené půdy někoho zavalí?" ptá se obrazně nazlobený Opavan Libor Knopp.

Poukazuje na skutečnost, že vodopády tryskajícího bahna pod viaduktem jsou již nyní zcela běžným jevem a bezpochyby mají také vliv na rozrušování statiky celé stavby. Proč se zde tedy zoufalá situace neřeší? Otázka je jednoduchá. Odpověď na ni už ale ne.

Jedním ze stěžejních problémů je mimo jiné fakt, že zatímco most a jeho údržba spadají pod Správu železniční dopravní cesty, chodníky pod ním zase patří městu. „Obecně by to měly z chodníků odklízet technické služby, ale otázka je, co je příčinou toho stavu," vysvětluje tisková mluvčí opavského magistrátu Lada Dobrovolná.

Podle jejích slov se na problém nyní úředníci zaměří. Dalibor Novotný z oddělení dopravy údajně potvrdil, že se v příštích dnech bude situace šetřit a zkoumat. Zejména se bude zjišťovat, jak je to vůbec možné, odkud tam nepořádek padá apod. Vše proto, aby se mohla zjednat rychlá náprava.

Problém s tím, že most patří jedněm a komunikace pod ním zase jiným, byl nejspíš také jeden z důvodů, proč k rekonstrukci a stavebním úpravám viaduktu nedošlo již dávno. Na vybudování zcela nového železničního nadjezdu s výškou 5,1 a délkou 22 metrů si objednalo brněnské Ředitelství silnic a dálnic u Dopravního projektu Ostrava před dvanácti lety studii.

Při úpravách měly být mimo jiné odstraněny všechny závady a rozšířeny stávající, sotva metr široké nevyhovující chodníky, vinou kterých musí často chodci nebezpečně vykračovat do frekventované silnice.

Studii nového mostu namísto toho pocházejícího ještě z dob Rakouska-Uherska tehdy schválili příslušní činitelé z Českých drah, Ředitelství silnic a dálnic, Armády ČR i opavského magistrátu. Jak to, že se tedy nic nestalo?

Jednoduše. Ani jeden z účastníků se neměl k tomu, aby vše převedl do praxe, a dokument tak pomalu upadl v zapomnění. „Zmiňovaná studie nového železničního mostu z roku 1998 se v naší archivní dokumentaci nenachází," konstatoval před časem Pavel Halla z organizace Správa železniční dopravní cesty.

Zároveň ale také dodal, že rozšíření mostu ve prospěch chodníků stejně považuje za technicky neřešitelné a jakékoli úpravy by si vyžádaly náklady v řádech desítek milionů korun.

Autor: Tomáš Pustka, Jitka Hrušková

29.9.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
13 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
1 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies