Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vybudování štěrkovny na Novojičínsku se blíží

Novojičínsko - Ačkoli to vypadá, že projekt štěrkovny mezi Mankovicemi a Suchdolem nad Odrou poněkud usnul, není tomu ani zdaleka tak. Ještě letos by se mělo začít s budováním výjezdové komunikace. A to je jen začátek.

15.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Zdroj: Internet

Při pohledu na klidná a rozlehlá pole nedaleko Odry se vůbec nezdá, že by se na tomto obrazu mělo někdy něco měnit. Opak je však pravdou. Do letošního roku by totiž společnost Českomoravský štěrk měla obdržet veškerá potřebná povolení k těžbě, a v druhé polovině tohoto roku by tak mohla zahájit přípravné práce na štěrkovně.

Nejprve se však musí vybudovat výjezdová komunikace ze štěrkovny. „Důvodem je zvýšení bezpečnosti vozidel u blízkého železničního přejezdu, kde došlo k posunutí výjezdu ze štěrkovny na stávající vyhovující silnici," vysvětlil důvod vzniku nové cesty Martin Netoušek, zástupce akciové společnosti Českomoravský štěrk.

Budoucí štěrkovna je situována zčásti v chráněné krajinné oblasti Poodří, nedaleko Kletenského potoka, Suchdolského lesa a přírodní památky Meandry Staré Odry. Díky tomu se okamžitě vyrojily spekulace, že se tato cenná místa vlivem těžby štěrkopísků zničí. Lokalita vybraná pro těžbu je ovšem už nyní pro živočichy i rostliny nehostinná a nemá žádný větší význam. Naopak, po ukončení těžby, ježto se předpokládá za patnáct let, by mělo na místě štěrkovny vzniknout sedm různě velkých a hlubokých vodních ploch. I když by nebyly vhodné zrovna ke koupání, útočiště by v nich mohla najít zvířata i rostliny, které už z krajiny pomalu vymizely.

Těžba zasáhne asi 56 hektarů, z nichž většina leží v katastru Mankovic. Menší část, necelé 3 hektary, patří Suchdolu nad Odrou, přes který bude jezdit největší počet nákladních automobilů. „Zatím, dokud se to obyvatel nedotýká, se to neřeší. Další veřejná setkání neplánujeme, jen pokud by byl zájem," podotkl starosta městyse Richard Ehler.

Ten také doufá, že by mohl být v inkriminované lokalitě instalován semafor s měřičem rychlosti, který řidiče zastaví červenou, pokud jede příliš rychle. Takový je instalovaný například při vjezdu do Oder. „Budeme o tom teprve jednat, je to ale jeden z našich požadavků," doplnil Ehler.

Autor: Věra Růčková

15.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení