VYBERTE SI REGION

Vyřeší v Kopřivnici problém parkovací hodiny?

Kopřivnice - Původně město počítalo s tím, že na parkoviště a do ulic rozmístí parkovací automaty a vytvoří rezidentní zóny. Jenže rapidní nárůst počtu vozidel v Kopřivnici v posledních letech donutil radnici vyřešit častý problém měst jinak. 

2.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

„Radní nyní zvažují zcela novou variantu, a ta s žádným zpoplatněním nepočítá," přiznala mluvčí města Lucie Petříčková. Kopřivnická radnice zřejmě ustoupí od záměru zpoplatnit parkování v centru města. Podle starosty by to problém s automobily akorát odsunulo. Řešením bude možná časově omezené parkování.

K regulaci parkování mělo dojít už v minulém roce, ale velké množství realizovaných oprav komunikací a související dopravní omezení tento záměr, již dříve schválený zastupiteli, odložila. V centru města mělo být stání automobilů zpoplatněno parkovacími automaty a v přilehlých ulicích by podle původního plánu mohli nechat svůj vůz pouze držitelé parkovacích karet, kteří v daných lokalitách bydlí nebo pracují.

Ve městě je stále více aut

Když se nyní otázka regulace radě na stůl vrátila, zjistila, že se situace poněkud změnila. A k horšímu. „Pouze za dobu, kdy se systém regulace připravoval, vzrostl počet aut v Kopřivnici zhruba o čtyři sta. Původní koncept počítal s tím, že auta vymístěná ze zpoplatněných parkovišť bude možné zaparkovat v přilehlých zónách. Když ale vidíme, jakou rychlostí automobilizace ve městě roste, musíme uznat, že zpoplatnění by nebylo dlouhodobým řešením a problém by se pouze přesunul dál od centra," zdůvodnil starosta Josef Jalůvka, proč radní dříve zamýšlenou variantu opouštějí.

Změny jsou nutné

Kopřivničany tak čeká zřejmě změna organizace dopravy a parkování. Co to znamená? Pokud to městská kasa dovolí, na okraji Kopřivnice vyrostou nová záchytná parkoviště a také v některých ulicích si budou muset řidiči zvykat na nová pravidla parkování.

„V současné době připravují úředníci návrhy na zvýšení počtu parkovacích stání na ulici Sokolovská, v bezprostředním okolí radnice a mimo centrum například na sídlišti Korej. Všechny tyto návrhy jsou založeny pouze na změně organizace dopravy a některé by mohly začít platit už na jaře," rozvedla Petříčková.

Co se týče parkovišť v centru, fakt, že radnice zamítla zpoplatnění, neznamená, že zde k regulaci nedojde. Situace není zdaleka optimální a řešit se musí. Motoristickou výbavou v Kopřivnici tak budou nutně i parkovací hodiny. „Na parkovištích, která jsou blokována dlouhodobě odstavovanými vozidly, bude obslužnost zajištěna časově omezeným stáním s parkovacími hodinami. Týká se to částečně ulice Štefánikova a parkovišť před radnicí a u Alberta," dodala mluvčí města s tím, že pokud tento záměr schválí zastupitelé, vstoupit v platnost by mohl přibližně v polovině letošního roku.

Obdobný systém parkování funguje v Novém Jičíně, který je rozdělen do tří parkovacích zón. V centru také nechybějí parkovací automaty ani zpoplatněná parkoviště, kde je však první hodina stání zdarma.

Autor: Adam Knesl

2.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Vladimír Putin
1

Moskva čeká brzký telefonát Trump-Putin

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies